Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ayanna

Ayanna

11-11-2009 om 10:39

Diarree of gewoon dunne poep

Even in het kort: zoontje (3 jaar) drie weken geleden verkouden geworden. Na een week naar ha gegaan ivm rothoestje. Longen waren goed, kind verder ook niet 'ziek', dus geen koorts, gewoon spelen enz. Heeft hoestdrankje gekregen. Afgelopen vrijdag ineens vreselijk overgeven. Heeft een paar uur geduurd tot maagje weer tot rust was. Zaterdag en zondag vreselijk harde ontlasting gehad (voor zijn doen), echte dikke drollen-keutels en je hoorde en zag hem ook persen.
Sinds afgelopen maandag heeft hij echter last van diarree. Het gebeurt maar 1 keer per dag (is dus niet de hele dag door aan het poepen) maar het is echt een luier vol, die bijna overloopt. Zo dun is zijn ontlasting. Het stinkt gigantisch en de kleur is heel lichtbruin.
Hij heeft verder helemaal nergens last van. Is gewoon zichzelf, voelt zich ook niet ziek, heeft eetlust en drinkt goed (voornamelijk water). Verkoudheid en hoesten ook helemaal weg. Hij zegt wel af en toe dat hij auwa buik heeft, maar ik heb niet het idee dat hij krampen heeft. Wat zou ik hem kunnen geven zodat zijn poep weer wat steviger wordt??? Ik kom zelf niet verder dan banaan, maar heb geen idee wat ik hem verder nog zou kunnen geven. Heb inmiddels begrepen dat de stoppende werking van wit brood ook alweer achterhaald is. Lust hij trouwens ook niet! Vruchtensappen krijgt hij nu niet (van appelsap krijgt hij sowieso dunne poep), maar hoe zat het ook alweer met cola en chips???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm lastig

Hij heeft blijkbaar toch iets onder de leden. Als de diarree nog veel langer aanhoudt, zou ik daarover de huisarts bellen.

Met cola kun je denk ik niet veel kwaads aanrichten, dat adviseren ze ten minste altijd als je buikloop oploopt in exotische oorden. Chips zou ik nu niet geven, veel te vet en is sowieso niet gezond

Chris

Cola en chips....

doet an sich niks tegen diarree. het wordt alleen wel eens geadviseerd als a;ternatief voor (smerige) ORS. Het is een wat smakelijkere manier om suikers en zouten binnen te krijgen. Maar da's alleen relevant als je zo erg aan de diarre bent dat je er risico is op uitdroging, of als je echt zo slap als een vaatdoek bent. Dat heeft voor je zoontje dus weinig nut nu.

Verder geen tips, maar wel beterschap!!

Ingrid

Tinus_p

Tinus_p

11-11-2009 om 11:09

Vet en vezels

Vet en vezels helpen op de lange duur het beste tegen (peuter)diarree.

Ayanna

Ayanna

11-11-2009 om 11:19

Tinus

En waar moet ik dan aan denken mbt vet???

Ayanna...

ben dan wel geen tinus, maar toch: Bakken in royaal (olijf) olie. Margarine op het brood. Veel 'volle' versies van producten gebruiken, niet de magere. Room door het eten. Pindakaas op het brood. Dat soort dingen...

Maar als ie tot voor een maand geen diarree had, en nu opeens wel kun je je natuurlijk afvragen of dat aan zijn eten ligt. Kan natuurlijk ook een virusje/bacterie/weet ik veel zijn. Maar chronische (peuter)diarree kan idd heel goed komen door te weinig vet. komt vaker voor dan je denkt doordat veel mensen hun eigen light-ige eetgedrag automatisch doorgeven aan hun kinderen...

Ingrid

bertje1

bertje1

11-11-2009 om 21:34

Afwachten

als hij zich niet erg ziek voelt, als hij niet uitgedroogd raakt (dus gewoon eet en drinkt) zou ik gewoon even afwachten. Heeft vast met virusje te maken.
Als het erg lang aanhoudt, naar h.a

Cola liever niet

Cola heeft echt een hele andere samenstelling van suikers en zouten dan het gewone ORS. Veel meer suiker, niet genoeg zouten. De hoge suiker trekt het water in het lichaam de darm in dat er dan weer als diarree uitspuit.

Coca cola liever niet dus, liever gewoon eten en voor drinken en als het moet wat ORS.

Mariel

liora

liora

12-11-2009 om 09:14

Rijst

Hoi,

Rijst is heel goed, witte rijst. En het water waarin de rijst is gekookt ook.

Peuterdiarre zal het wel niet zijn, want dan zou hij het denk ik al langer hebben en niet ineens nu na een ziekte..

Liora

judiths mama

judiths mama

12-11-2009 om 11:02

Overloopdiarree?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoorde dit eens van een collega. Na jou verhaal moest ik er ineens weer aan denken. Misschien effe googlen voor meer info.

Succes ermee

ayla

ayla

12-11-2009 om 11:31

Overloopdiarree

is een kenmerk van obstipatie, ze bedoelen dan eigenlijk remsporen in de onderbroek, kleine beetjes dunnere ontlasting die langs de grotere vastzittedne prop loopt. Dan is dus geen sprake grote massa's

Griep

Een van de minder bekende sympomen van de Mexicaanse griep is diarree en overgeven. Het kan dus best zijn dat hij de griep onder de leden heeft. Dat vervelende kuchje dat maar niet overgaat is trouwens ook een van de symptomen.

Het zal vanzelf wel weer overgaan. Gewoon eten en drinken geven.

Beterschap!

Groet,
Pina

Ayanna

Ayanna

13-11-2009 om 15:09

Roosvicee stop

Inmiddels maar Roosvicee stop aangeschaft, na overleg met ha-assistente. Hij blijft dunne poep houden, maar hij drinkt heel goed, is speels, actief en ook qua eetlust zit het goed. Meneer heeft vooral lekkere honger. Als het na het weekend nog zo is, dan ga ik met hem naar ha, maar het is vermoedelijk een virus (gelinkt aan de andere symptomen - verkouden, hoesten, overgeven) dus het zou vanzelf weer over moeten gaan.
Grappig Pina, dat je dat zegt. Ook ik zat te denken aan de Mexicaan. Ik lees echter overal terug dat het gepaard gaat met koorts en dat heeft hij dus helemaal niet gehad. Maar ja, misschien een variant op. En als het dan hierbij blijft, dan mogen we ons nog in de handen wrijven.
Man heeft gisteren ook de hele nacht overgegeven, maar is nu niet meer ziek. Alleen nog wat gammel. En ook ik gisteren weer moeten overgeven en diarree. Maar voel me nu ook weer enigszins redelijk. Hopelijk zijn we allemaal weer gauw in orde. En dan vooral zoontje, want vind het wel zielig voor hem. Dat gepruttel van die darmen.....

Ayanna

Ayanna

14-11-2009 om 09:33

Dun, maar anders

Gisteren de hele dag geen ontlasting gehad, op een kledderluier midden in de nacht na. Vanochtend een flinke luier vol. Het is nog dun, maar niet meer zo waterig. En het ruikt ook niet meer raar. Er hing een beetje een weeïge lucht aan en nu ruikt het weer enigszins naar poep. Hopelijk dus de goede kant op.

Ayanna

Ayanna

14-11-2009 om 20:22

Keurige poep

Vanavond weer gepoept en het was keurig! Een stuk steviger en het rook weer 'heerlijk' naar poep...ahem. Voordat ik moeder werd, nooit geweten dat je zo intens bezig kunt zijn met poep! Maar zo te zien gaat het hier dus gelukkig de goede kant op.

Hepij

Hepij

16-11-2009 om 10:34

Hoi ayanna

fijn te lezen dat het weer goed gaat met de poep!

Hoi

Ik wou nog zeggen rijst en beschuit, maar het euvel is al verholpen geloof ik, mooi zo!

Ayanna

Ayanna

17-11-2009 om 10:56

Normaal

Jaja, goede poep is fijn!! Gistermiddag moest hij weer poepen en toen hij klaar was zei hij: mama, mijn poep is weer normaal. En ja hoor, een keurige drol die ook weer ouderwets vertrouwd naar poep rook! Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken en de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.