Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Die eeuwige gele snottebel

Hoe kom ik (of eigenlijk m'n dochtertje) er vanaf? Ze is 20 mnd, gaat naar de creche en loopt al weken met een loopneus. Soms waterig, vaak dikke gele snottebel, heel soms een beetje groenig. De creceleidster spoelt haar neusje regelmatig met dat serum-water en ikzelf krijg het ook wel eens voor elkaar - ze krijst en gaat compleet door 't lint. Als het voorbij is, is ze ook meteen rustig. Daarbij heeft ze ook wel 'ns een vervelende hoest waar ze wakker van wordt en ze lijkt soms verkouden. (Beetje verhoging of lichte koorts maar niet alarmerend. Duurt ook nooit lang.) Ik twijfel vaak of ik hier nou mee naar de ha moet. Daarom even een vraag: wat is nou een goed middeltje wat ik zonder voorschrift bij de apotheek kan halen? Gewoon een lekkere opkikker waar ze weer een beetje weerstand van krijgt. Op de creche lopen zowat alle kindertjes met een lekkere loopneus, dus moet ik überhaupt wel actie ondernemen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

12-04-2011 om 22:16

en laat haar amandelen eens nakijken, want dit is het verhaal van mijn dochter. Altijd met snottebellen, verder niet ziek.
Met 13 maanden is haar neusamandel verwijderd, en toen was het probleem opgelost. Nu is ze normaal verkouden.

*normaal*

Als je het niet vertrouwd,altijd naar de huisarts natuurlijk.
Maar ik zou me niet te veel zorgen maken,op mijn werk in de kinderopvang loopt 80% van de kinderen van oktober tm april met een snottebel.

ik zie op de groepen van mijn jongste ook veel snot. Mijn jongste is nu toevallig even niet verkouden, wel een beetje snot maar niet zo'n doorlopende snottebellenfabriek, maar dat kan zo weer veranderen.

Vic

Vic

13-04-2011 om 17:05

Groene griezels

Mijn kinderen waren als peuter/kleuter ook vaak verkouden. Meestal hadden ze dan groene snottebellen. Ze zijn er vanzelf overheen gegroeid en hebben er nu bijna nooit last meer van.

Haha vic

Weet je het ECHT zeker? Liefde maakt blind.... en het allitereert ook zo lekker, Groene Griezels.
Ik zou je dochters nog even goed bekijken, vanavond, als ze slapen

Tja

Zoals Tinus P dan altijd zegt: die kleine kinderen heten niet voor niets snotneuzen

Er zat een meisje bij mijn zoon op de creche die ik niet anders kende dan met een groene bel onder haar neus, maar verder leek dat kind kerngezond.
En mijn peuterdochter valt ook van de ene in de andere verkoudheid, met snot in diverse diktes en kleurschakeringen, maar ze doet het verder prima.

Ze is van maart 2009. In oktober van dat jaar werd ze verkouden, en dat hield maar aan, met veel gehoest en snot. Naar de ha (man is nogal bezorgd). Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, er is naar gekeken, er zijn pufjes voorgeschreven met een 'tja, dat kunnen we proberen'houding en die deden niks, en de ha doet ook niks. En terecht, denk ik. Kind is niet ziek, alleen snotterig. Amandelen knippen gebeurt bij die kleintjes slechts bij hoge uitzondering.
Wel was ik erg blij toen ik erachter kwam dat sylometazoline-neusdruppels wel degelijk ook in babydosering verkrijgbaar zijn, al moet je er wel voor naar de apotheek. Bij een echt verstopte neus kan je dan tenminste wat doen zodat het kind goed slaapt.

O ja, nog een tip: onder de neus vaseline smeren, want anders wordt de huid zo schraal van al dat geveeg.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.