Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marsudan

Marsudan

09-12-2010 om 22:56

Dikke amandelen en zingen

Na mijn duim-avontuur van een paar dagen terug weer terug, maar nu met een andere vraag:

Ik heb het laatste jaar regelmatig last gehad van dikke, ontstoken amandelen. Zover ik nu kan nagaan (ik schrijf veel) is het haast iedere maand wel een keer raak geweest. Niet altijd naar de huisarts geweest, maar verschillende keren heb ik een kuur gehad (die toen wel even hielp). De laatste keer, een maand terug, weer een kuur gehad terwijl ik er niet zo om sta te springen om steeds weer pillen in mijn lijf te duwen.

Maar helaas is het nu weer raak. De huisarts zei de laatste keer wel dat hij de amandelen er alleen uit wil laten halen als het echt niet anders meer kan. Ik ben 34 en ze schijnen niet zo happig te zijn op die operatie als je geen kind meer bent.

Keelpastilles, honingdrop, thee, een bodempje whisky op zijn tijd, de keelpijn is wel te handelen. Maar ik moet volgende week en de week erop zingen; twee kerstconcerten met ons koor. Behalve wéér een kuur, weet iemand nog andere dingen die me snel kunnen helpen?

Het oefenen vanavond (zang) werd met de minuut frustrerender door die dikke amandelen in mijn keel...

Alvast bedankt,
Marsudan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

10-12-2010 om 07:10

Zout water

ik heb weleens van iemand gehoord dat gorgelen met zout water helpt ... maar of dat echt zo is weet ik niet. Het valt misschien te proberen?

Marsudan

Marsudan

10-12-2010 om 10:23

Zout water

Ik heb gelezen dat zout water inderdaad wel zou kunnen helpen tegen de keelpijn, maar ik denk niet dat de amandelen ervan gaan slinken... Iemand anders nog een idee? Ik heb vanmorgen de ha wel gebeld, maar hij is er vandaag niet. Vervanger alleen in spoedgevallen...

Jet Burg

Jet Burg

10-12-2010 om 14:16

Toch laten verwijderen?

Ik ben er echt mee opgeknapt. Het was geen pretje en deed pijn, maar wat is het heerlijk om niet meer zo vaak keelontsteking te hebben.
Gorgelen hielp ook goed, met zout water en dat bocasan (dacht dat het zo heet) snoepjes zuigen en (veel) waterijs. Zo min mogelijk zuivelproducten, die produceren teveel slijm en rust veel.
Succes en sterkte ermee!

Marsudan

Marsudan

13-12-2010 om 08:31

Jet

Dank je voor je reactie.
De huisarts is er helemaal niet happig op om de amandelen te laten verwijderen. Maar elke maand zo'n rode keel en opgezette amandelen is ook niets... Ik zocht eigenlijk een paardenmiddel voor die dikke amandelen; van mijn keel zelf heb ik niet zo heel veel last meer maar het zingt heel vervelend.
Ik hoop dat het zal gaan met zingen deze en volgende week, en daarna toch maar weer eens een afspraak maken denk ik. Ik ben er nooit ziek van maar het is gewoon vervelend.
Groetjes, Marsudan

Jet Burg

Jet Burg

13-12-2010 om 09:41

Waarom is dat eigenlijk?

Dat ze dat niet meer zo snel doen? Lijkt mij dat vaak keelontsteking (al dan niet ziek ervan) en vaak een kuur ook niet goed is voor je lichaam.
Sterkte met je amandelen en succes met je zingen!

Tinus_p

Tinus_p

13-12-2010 om 11:02

Daarom

Jet:
'Dat ze dat niet meer zo snel doen? Lijkt mij dat vaak keelontsteking (al dan niet ziek ervan) en vaak een kuur ook niet goed is voor je lichaam."
ten eerste omdat die amandelen een nuttige functie hebben in je afweer, ten tweede omdat amandelen verwijderen een relatief nare ingreep is, en ten derde omdat antibiotica niet schadelijk zijn zoals jij suggereert.

Jet Burg

Jet Burg

13-12-2010 om 12:15

Das duidelijk tinus

Verkeerd gedacht van die antibiotica
Ik wil ook niet het verwijderen promoten hoor, het is echt een pijnlijke ingreep, ik was dan ook 21 toen ze eruit gehaald zijn en ik zie op internet nu dat ze inderdaad vraagtekens zetten bij het weghalen ervan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.