Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rowan

rowan

29-01-2010 om 15:07

Dochter (3j) pijn in haar voet

Hallo,

Onze 3 jarige dochter wordt de laatste tijd steeds vaker wakker met 'pijn in haar voet'. Eerst dachten we dat het een smoesje was om uit bed te komen. Ook omdat het wisselend de ene en dan weer de andere voet is. Soms in 1 nacht. Als we creme erop smeren, bijvoorbeeld voltaren of andere spierencreme, lijkt het over te gaan. Maar ook als we bobylotion erop smeren.
Toch komt het steeds vaker voor. Ze kan dan echt niet meer op haar benen staan en zakt gewoon in. Gisteren gilde ze het echt uit van de pijn. Het is vaak wel snel weer over. We denken soms aan kramp of groeipijn. Ben wel van plan naar de dokter te gaan. Voordat ik ga misschien tips en ervaringen?...?
Groetjes Rowan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

29-01-2010 om 17:23

Klinkt als groeipijn. Kan de dokter ook niks aan doen. Dochter van nu 4 heeft het ook regelmatig sinds ze 3 is, vannacht zat ik ook weer beneden met d'r.

Masseren, warme kruik of beetje laten lopen wil nog wel eens helpen. En soms helpt niks en geven we vloeibare paracetamol.

Vooral na drukke dagen heeft ze er sneller last van.

Puck

Puck

29-01-2010 om 20:33

Groeipijn meestal in lange beenderen

Ik denk niet zozeer aan groeipijn. Groeipijn komt meestal bij de lange botten voor en ontstaat doordat het botvlies iets minder hard de groei kan bijbenen dan het bot. Overdag zakt het bot door de zwaartekracht een ieniemienie in, maar 's avonds, als een kind gaat liggen valt die zwaartekracht weg en wordt het bot dus iets langer waardoor het botvlies onder spanning komt te staan en dat is de pijn van groeipijn. In een voet denk ik toch eerder aan kramp.
Overigens lees ik in de bijsluiter letterlijk dat Voltaren niet aangevolen wordt voor gebruik bij kinderen dus dat zou ik in de kast laten staan. Ook heeft voltaren een opbouwende werking dus voor incidenteel gebruik is het ook nog eens niet geschikt. Ook van andere middelen is het misschien eerst raadzaam om de bijsluiter te lezen voor je het op je kind toepast.
http://db.cbg-meb.nl/IB-teksten/h31377.pdf

Linda99

Linda99

30-01-2010 om 08:53

Puck

Zelf heb ik in mijn jeugd jaren last gehad van groeipijn in mijn knieën. Vaak voor bij de dokter geweest maar elke keer met hetzelfde antwoord weer weggestuurd. Dochter heeft nu ook vaak last van knieën en soms voeten en/of benen. Dus dat het alleen in lange beenderen voorkomt is niet waar.

Puck

Puck

30-01-2010 om 09:50

Linda... goed lezen

Ik zeg helemaal nergens dat het ALLEEN maar in lange botten voorkomt. Dat zou idd niet waar zijn. Ik zei dat het MEESTAL in lange beenderen voorkomt, dat is iets heel anders. Als het in andere delen voorkomt is het verstandig om dat verder te laten bekijken en niet direct op groeipijn te schuiven. Je zegt dat je dochter ook vaal last heeft van voeten die zeer doen. Maar hoe weet jij dat dat groeipijn is? Is dat door een arts bevestigd. Mijn oudste (tijdje geleden veel last van groeipijn, nu veel minder) had ineens ook veel last van zijn knieën. Ik dacht ook aan groeipijn, dokter kwam toch tot een andere conclusie...
Overigens komt groeipijn ook vooral (VOORAL, dus niet altijd) in de avond en nacht voor.

Linda99

Linda99

30-01-2010 om 10:42

Jaja

Wat ik dus zei dat het niet zo is dat het dus geen groeipijn kan zijn......Kan evengoed, maar kan ook evengoed iets anders zijn.

Ik ga niet met de klachten naar de huisarts omdat ze altijd heel tijdelijk zijn en altijd tijdens het slapen ontstaan.

Maar als Rowan het niet vertrouwt dan is een bezoek aan de huisarts een prima plan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.