Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera*

Vera*

23-11-2011 om 14:50

Dochter blijft klein

Ondanks de puberteitsremmers sluiten de groeischijven van dochter toch, als uitzondering op de regel.
Op deze manier haalt ze de 145 cm nog niet eens. Ze was in drie maanden is ze maar liefst 0.1 cm gegroeid.
Ze is bijna 13 jaar.

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

23-11-2011 om 16:32

Balen

Dat is inderdaad wel klein. Wat vindt ze er zelf van?

Guinevere

Guinevere

23-11-2011 om 16:39

Vera

Wat een vervelende boodschap hebben jullie te horen gekregen! En 1.45 is inderdaad wel klein.
Ik kende wel iemand van ongeveer die lengte, een vrouw op het werk. Ik moet zeggen dat het wel even opvalt, die lengte, maar gezien haar pittige gedrag konden we haar in elk geval niet over het hoofd zien. Meestal had ze ook nog flinke hakken aan, ter compensatie van meerdere centimeters. En natuurlijk reed ze in een kleine auto, maar dat ging prima met een kussen op de stoel. Keukenblok laag laten installeren, etc. Merkwaardig om te zien is dat korte vrouwen vaak wel met een behoorlijk lange man aan de haal gaan (dan kunnen ze beter 2 tegenoverliggende aanrechten installeren, 1 extra hoog en 1 extra laag). Tot zover mijn voor dit moment niet zo zinvolle opmerkingen.

Vera*

Vera*

23-11-2011 om 18:02

Niets meer aan te doen

Dochter heeft inderdaad een schildklierprobleem en hoewel puberteit dus stilgelegd is neemt de botleeftijd/sluiten groeischijven toe. Er is een heel kleine kans dat over een half jaar de groeischijven stil zijn blijven staan maar tot nu toe heeft mijn gevoel me nog niet in de steek gelaten, ik geloof er dus niet in (en stiekem hoop ik dat ik heel erg ongelijk krijg).
Wat ik vooral ook heel erg lastig vind is dat dochter de lengte niet heeft van een bijna dertienjarige maar door haar spraak-/taalstoornis ook niet práát als een bijna dertienjarige.

Vic

Vic

23-11-2011 om 21:05

Klein

Ik hoop voor je dochter dat ze er nog wat centimeters bij krijgt, maar als het inderdaad 1.45 m. wordt moet je het daar mee doen. En als je eenmaal aan het idee gewend bent, is het ook alleen maar soms lastig. Mijn zus is 1.48 m., ook niet groot dus, en zij kan alles doen wat langere mensen ook kunnen (behalve stewardess of politie-agent worden

Primavera

Primavera

29-11-2011 om 08:41

Genetisch onderzocht?

Hallo Vera,
Het spijt me te moeten lezen dat de puberteitsremmers voor alsnog niet het gewenste effect blijven te hebben. Is je dochter nooit genetisch onderzocht? Geringe lengtegroei, spraak-taalstoornis, schildklierproblemen, vroeg in de puberteit, ik heb het vermoeden dat het wel eens allemaal samen zou kunnen hangen en wordt veroorzaakt door een kleine mutatie ergens in haar genen.
Mijn oudste met schildklierproblemen is precies 3 mm gegroeid in 3 maanden. Ik probeer nu heel hard om me te herinneren of ze de vorige keer ook haar sokken aan mocht houden of niet Alleen is zijn met 13 al 1.49, dus ik heb goede hoop dat ze de 1.50 wel voorbij komt.
Groeten Primavera

Vera*

Vera*

29-11-2011 om 15:53

Primavera

Over ruim vijf weken mogen we weer naar de kinderarts en dan zal ik het eens vragen. Ik zat mijzelf pas ook af te vragen of het iets genetisch zou kunnen zijn. Een andere vraag is of ik dat zou willen weten in de zin wat voor nut het zou hebben op dit moment.

Vera

Rafelkap

Rafelkap

29-11-2011 om 18:22

Nut

Het nut zou kunnen zijn dat er misschien nog andere ziekten op haar pad komen- en dat je daar dan op bent voorbereid. Mijn zoontje zou ook o.a. een hart- en nierafwijking kunnen hebben. Dit wordt onderzocht, toch wel handig om te weten voordat er problemen zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.