Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Asa Torell

Asa Torell

07-11-2008 om 20:25

Dochter met bobbel in de kaak en dik gezicht

Dochter (1,5) heeft sinds vanmiddag een aan 1 kant dikker gezicht, vooral rondom neus en mond. Al naar de huisarts geweest, die even in de mond heeft gekeken maar niks bijzonders zag. Maar vanavond zag ik aan die kant toch dat het tandvlees dikker was, en ze is een paar weken geleden ook flink op haar tanden gevallen. Het gekke is, als er iets ontstoken is zou dat toch waanzinnig zeer moeten doen? Ze lijkt er niet echt last van te hebben, heeft normaal gegeten en de rest van de dag ook lekker gespeeld, inclusief fanatiek speeltjes kauwen. Al was ze wel wat rustiger dan normaal.
Ik ben zeker van plan morgenochtend de hap te bellen als het er nog zit, maar vroeg me af wat jullie er van denken. Vooral of zo'n ontsteking er kan zitten zonder pijn te doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

07-11-2008 om 20:55

Ha bedankt cameron

Goed om te weten dat het kennelijk zonder veel pijn kan. Want dan zal het echt wel zoiets als een ontstoken wortelpunt zijn. (da's dan weer minder goed, want die tand moet er dan vast wel uit en die ernaast mist ook een stukje sinds die valpartij, en dat dus de komende 5 jaar nog ).
En ik zal het zeker laten weten als ik geweest ben!
Hoe lang hebben jullie er trouwens mee rondgelopen voordat je naar de arts of tandarts ging?

Asa Torell

Asa Torell

08-11-2008 om 11:25

Geweest

en het valt mee, het is kennelijk gewoon een reactie op een doorkomende tand. Schijnt vaker voor te komen. Maar de kaak was wel dik maar niet 'onrustig' aldus de arts. Gelukkig was haar gezicht ook alweer wat minder dik dan gisteravond, ik hoop dat het gauw weer overgaat want het blijft toch een beetje gek zo'n scheef bekkie.

Doorbraakcyste

Dat lijkt op wat jij schetst. In het zakje waar de nieuwe tand in zit komt vuil waardoor het ontsteekt.
Heeft mijn zoon gehad en het was vooral lastig omdat je tussen huisarts en tandarts in hangt. Schroom dus niet om nog een keer door te vragen! Bij ons heeft de tandarts uiteindelijk geholpen (moest worden aangeprikt).

Ik denk niet per se dat het bij jouw dochter ontstoken is, wilde alleen even de tip geven om evt een tandarts te laten kijken!

Asa Torell

Asa Torell

08-11-2008 om 23:10

Ik houd het in de gaten rodebeuk!

en als het door blijft sudderen bel ik zeker de tandarts. Alleen het weekend leek me daar minder geschikt voor, anders had ik dat denk ik vandaag al gedaan ipv de hap.
Pfff, ben wel opgelucht dat het geen verhaal met antibiotica en tandtrekken en kaakchirurgen lijkt te worden, ik zag het al helemaal voor me!

Asa Torell

Asa Torell

09-11-2008 om 20:35

Mamaduncan

Ik was alleen bij de HA, vanwege vrijdagmiddag en weekend enzo. Toen ik eenmaal had gezien dat het in de kaak zat, had ik zeker voor de tandarts gekozen als het door de week was.
Inmiddels is haar gezicht overigens niet meer dik en de kaak ook minder, lijkt het. Maar we houden het zeker in de gaten en gaan naar de tandarts als het niet weggaat.
En klopt het dat jij in het tandartsvak zit? Er staat me iets van bij dat ik dat al wel eens gelezen heb.

Asa Torell

Asa Torell

16-11-2008 om 20:35

Inderdaad, groot gelijk

we gaan morgen gelijk bellen naar de tandarts, inmiddels zitten er een paar dikke gele bobbels op de kaak, pus dus, lijkt me zo. Bedankt, mamaduncan, zonder jouw inbreng had ik er misschien minder op gelet! Haar gezicht is inmiddels namelijk allang weer helemaal gewoon.

Asa Torell

Asa Torell

17-11-2008 om 13:46

Geen pus maar aften

Aldus de TA assistente (dezelfde die ook na de val de tanden van dochter heeft bekeken, dus ik ga er van uit dat ze wel echt goed gekeken heeft naar evt. ontsteking).
Kortom, we stonden gauw weer buiten, en op een eventuele gel na tegen de pijn, moet het weer eens vanzelf overgaan. Ben benieuwd.

Asa Torell

Asa Torell

24-11-2008 om 10:53

Ja de tandarts vond het ook raar

die dikke wang. Maar goed, dat was dus al een week geleden toen wij daar kwamen, dus ze konden er natuurlijk niet zo veel van zeggen.
Ze hebben trouwens Aloclair gel van het merk Gum geadviseerd, ik weet niet of het echt helpt maar we smeren dat maar braaf. Hieronder een draadje over pijn in de mond waar erg op die Pyrex (of pyralex?) wordt afgegeven, en de tandarts noemde het ook al als 'wel erg heftig' dus daar begin ik maar niet aan.
De bultjes zitten er nog wel steeds maar ik begreep dat het wel normaal is dat die aften een week of 2 blijven zitten. Gelukkig heeft ze er niet waanzinnig veel last van, alleen een beetje bij het inslapen s avonds heb ik de indruk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.