Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zus

Zus

17-02-2009 om 19:09

Dochter pijn aan 1 oog en niet goed zien, migraine?

Mijn dochter van bijna 8 heeft vandaag de hele dag pijn achter haar oog en ze ziet de zijkant niet aan haar rechterkant, zegt ze. Ik vind het nogal vreemd, maar het is geen kind dat dingen verzint. Ik heb even gegoogled op kindermigraine (ik ben zelf migrainepatient namelijk), maar daar zie ik niet die verschijnselen bij staan. Weet iemand of het evt toch een migraine aanval zou kunnen zijn of wat het dan kan zijn? Ik ben een beetje ongerust eigenlijk...
Als het morgen niet verbeterd is, ga ik wel naar de huisarts met haar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anne ter Wee

Anne ter Wee

17-02-2009 om 21:19

Klinkt als..

Klinkt als migraine inderdaad. Dat komt op veel manieren. Ik had mijn eerste aanval ook op 8jarige leeftijd, duurde m'n hele puberteit, tot halverwege 20. Daarna begon het pas weer toen ik 48 was..

Vertel haar het eens te tekenen wat ze ziet. Is het in kleur, is het zwart wit? Is het de volgende keer weer aan dezelfde kant, heeft ze hoofdpijn. Time de tijd die het duurt. En houd bij wanneer het optreedt. Misschien zie je een patroon (bij stress, juist bij rust na stress, of bij inspannend lezen, bij lezen in schemer met kunstlicht enz.). En tot slot: ga naar een functioneel optometrist als het erger wordt en haar last gaat bezorgen. Een (prisma)bril kan enorme verlichting geven. Ik heb dat nu pas ontdekt!! (Zie bijv. http://www.groeninkoptiek.nl/)

Anne

Zus

Zus

17-02-2009 om 21:42

Anne

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Als het werkelijk migraine is, zou ik dat heel erg voor haar vinden (ik heb het sinds mijn 20e). Maar wel beter dan andere dingen die door mijn hoofd spoken. Ik ga het bijhouden, hopelijk blijft het beperkt tot deze ene keer.

Rembrand

Rembrand

17-02-2009 om 22:55

Zus.

Ik zou gewoon morgen naar de huisarts gaan en niet het weekend afwachten !
M.

Zus

Zus

18-02-2009 om 08:56

Vanmorgen bij het opstaan nog steeds hetzelfde, pijn en rechts van haar niks kunnen zien..... we hadden haar naar school gebracht en ik probeerde bij de huisarts een afspraak voor vanmiddag te maken, maar dat kon niet. Maar er is wel spreekuur tot 9 uur en nu is mijn man snel naar school gegaan om haar naar de huisarts te brengen voor negenen. Ik maak mij echt zorgen, bah...

Zus

Zus

18-02-2009 om 10:13

Naar de vu...

Mijn man belde net dat ze naar de VU doorgestuurd zijn, dus die zitten nu te wachten. Gelukkig kon ze meteen terecht. Getsie, wat kan het toch zijn???

ayla

ayla

18-02-2009 om 10:27

Zus

kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, heel veel sterkte bij het afwachten. Ik duim met je mee dat alles goed komt

Rembrand

Rembrand

18-02-2009 om 11:13

Duimen draaien zus!

Ik hoop zo dat je nare onderbuikgevoel niet waar is............

Sterkte

Heel veel sterkte gewenst bij het wachten. En ik duim mee dat het meevalt.

Zus

Zus

18-02-2009 om 11:31

Man belde net

Ze zit bij een oogarts en zijn nog steeds testen aan het doen. Vooralsnog is er geen diagnose, volgens mijn man zoeken ze naar aanknopingspunten wat het zou kunnen zijn. Het is niet zo dat ze bijvoorbeeld van een tumor uitgaan en daar bevestiging van zoeken (woorden van mijn man). Ik hoop het zo.
Bedankt voor jullie steun, heb ik echt even nodig.

Zus

Zus

18-02-2009 om 13:25

En weer thuis

Conclusie is dat er niet met zekerheid gezegd kan worden wat het is, maar ze denken aan migraine toevallig gecombineerd met een voorhoofdsholte ontsteking. Ze dachten niet aan andere enge dingen, dat is een prettige gedachte. Als het terug komt of niet over gaat, mag ze rechtstreeks naar de VU bij dezelfde arts. Nou, nu even bijkomen, pffff.
Bedankt voor het meeduimen, lieve meiden!!

Sjocola

Sjocola

18-02-2009 om 16:27

Beetje laat

Hai Zus,

Fijn te horen dat het niets ernstigs was.
Wat jij beschrijft is exact wat ik heb als ik migraine heb. Het begint met een beetje wazig zien in beide ogen. Ik kan het niet exact omschrijven, wazig is de term die het meest in de buurt komt.

Ookal verloopt het altijd op dezelfde manier, toch herken ik het vaak niet. Zo langzaam komt het op. Pas als ik echt niet goed meer zie valt het kwartje

Als het dan echt goed doorzet is het bij mij ook altijd het rechteroog, daar valt dan inderdaad de zijkant van het zicht weg.

De eerste keer dat ik zo'n aanval had was in de late pubertijd/begin volwassenheid en ik ben er destijds zelfs voor opgenomen geweest. Werd dus niet direct als migraine herkent.

Beetje laat maar misschien heb je er iets aan mocht het zich nog een keer voordoen.

Groetjes,
Sjocola

Zus

Blij te horen dat ze niet aan iets ernstigs denken. Hopelijk gaat het snel over en krijgt ze het niet te vaak terug als het migraine is.

Zus

Zus

18-02-2009 om 20:03

Helemaal niet te laat

Nee hoor, Sjocola, het is een geruststelling dat de migraine zich ook zo kan uiten. Dan kan ik daar rekening mee houden.
Ik hoop ook dat ze het niet te vaak krijgt als het migraine is. Ik heb zelf minimaal 1 keer per week een aanval, dus weet hoe het is Maar ben nog steeds blij als dat het 'alleen maar' migraine is!

Sjocola

Sjocola

18-02-2009 om 20:40

Medicijnen

Gelukkig komt het bij mij veel minder vaak voor. Ellende is wel dat je echt letterlijk gehandicapt bent, want ben je niet thuis dan heb je echt een probleem. Wel heb ik inmiddels medicijnen die goed (genoeg) werken. Nog steeds wel gaan liggen en hopen dat je in slaap valt maar dan ben ik er een paar uur later bijna vanaf. De na-weeën zijn er dan nog wel maar dan kan je wel weer iets.
Maxalt smelttabletten gebruik ik, wellicht is ze daar nog te jong voor (geen idee eigenlijk) maar mocht het vaker terugkomen dan weet je in ieder geval deze naam.
Succes! (voor allebei!)

Zus

Zus

18-02-2009 om 21:24

Sjocola

Ik zal de naam onthouden. Zijn dat ook triptanen? Ik gebruik zelf Imigran, werkt heel goed. Lijkt me heel lastig als je er ook zo slecht van kunt zien. Dat heb ik dan weer niet, alleen maar pijn en misselijk. Mijn dochter heeft nu nog steeds een beetje hoofdpijn, zegt ze. Ben benieuwd of het morgen nou over is. Misschien ook nu hoofdpijn van die voorhoofdsholte ontsteking?

Mariska

Mariska

19-02-2009 om 13:59

Vriendin

had ineens raar dubbel zicht in combinatie hoofdpijn en dat vreemde zicht bleef - ging dus niet over. Bij neuroloog geweest, oogarts - uiteindelijk MRI. Sinds gister weet ze dat er een bloedpropje bij de oogzenuw zit en wordt ze nu ingesteld op bloedverdunners. Blijft jouw dochter slecht/raar zicht houden?

Groetjes, Mariska

Zus

Zus

19-02-2009 om 21:39

Mariska

Bij mijn dochter is het nu weg en de hoofdpijn zelf ook gelukkig. Hopelijk was dit het voor voorlopig!
Klinkt ernstig zo'n bloedprop.

Mariska

Mariska

21-02-2009 om 14:15

Zus

Fijn dat het beter gaat met je dochter!

Vriendin is ingesteld op bloedverdunners en de medicatie slaat aan; ze kon gister weer goed zien!

Haar moeder was ook al jong toen ze aan de bloedverdunners moest en haar oma had het ook. Kennelijk nu iets wat bij haar gaat spelen

Groetjes, Mariska

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.