Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

k

k

17-07-2012 om 00:31

Dochtertje bijna 2 erge last van obstipatie,forlax wil nog niet helpen!

Mijn dochtertje van 22 maanden heeft erge last van obstipatie,ze staat er regelmatig krom bij te huilen,omdat het er niet uit kan(en heeft erg harde kleine keutels,zelfs met wat bloed erbij van het persen vermoed ik),ik geef haar veel fruit,vezelrijke producten enz,ze heeft nu sinds een kleine week Forlax(wilde ik eerste instantie niet geven,omdat ik eigenlijk zekerwilde weten dat ze geen darmaandoening heeft,doordat ik(na mijn eerste zwangerschap gekregen),mijn moeder en mijn oma de ziekte van chron hebben!
Ik heb 2 oudere kinderen en zij hebben nooit last van obstipatie gehad!
Nu wil ik niet zeuren,maar doordat het in de familie zit,vraag ik me af ofdat ik niet voor alle zekerheid doorverwezen kan worden,ze had ook erge krampjes tijdens de bv en heb na een antibioticakuur op aanraden van een vriendin probiotica gegeven,maar daar krijste ze van en dat kwam er zelfs de tweede dag direct uit,dus ben daar ook direct meegestopt!
Verder heeft ze eczeem,vaak onder haar oogjes en op de bekende plekken van de arm/benen,maar dat zal eerder met haar oren in verbinding staan vermoed ik(door oorontstekingen en heb nog 1 kind met eczeem en vele oorontstekingen achter de rug(net weer 1)van 6 jaar!
Heb 3 kids en de oudste 2 hebben buisjes,maar afkloppen de oudste heeft 1x een ontsteking gehad,maar had wel veel vocht achter z'n oor!
(zit bij mijn vriends kant erin,allergieen,hij heeft zelf huisstofmijt--/honden en kattenallergie,-hooikoorts en /bronchitus vroeger gehad)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eén ding tegelijk

Ik zou eerst even die verstopping van je dochter aanpakken. Ik neem aan dat je huisarts weet dat jij de ziekte van Crohn hebt? Ik ga ervan uit dat hij dat niet voldoende reden vindt om je dochter geen forlax voor te schrijven, dus ik zou echt snel die forlax opstarten. Erge krampjes bij bv zegt volgens mij helemaal niets, dat hebben zoveel baby's. De mijne in elk geval wel
En als je het echt niet aandurft, omdat je bang bent dat zij ook een darmziekte heeft, overleg dan even snel met de huisarts over een evt. doorverwijzing. Maar laat je dochter niet tobben; ik zou haar ook niks meer geven "op advies van een vriendin", hoe goed bedoeld ook.
En voor de eczeem zou ik een zalf vragen.
Sterkte ermee.

O sorry

zie nu pas dat je toch forlax gegeven hebt. Ik zou met de huisarts bellen en zeggen dat het niet helpt. Wellicht moet de dosering worden aangepast. Of wat dan ook, hij/zij kan je verder helpen.

Dit verhaal

Jouw zorgen beschrijf je hier wel duidelijk, heb je dit ook met je huisarts besproken?

Zo nee, gauw doen! Dan kan hij/zij daarop ingaan en uitleggen wat het plan van aanpak is. (het kan bijv. ook zo zijn dat Forlax een eerste optie is en dat hij/zij, als dit niet helpt ook ideeën heeft over het vervolg.

Ik krijg, uit jouw posting, vooral het idee dat je dit niet hebt besproken?

k

k

17-07-2012 om 11:20

Excuses toets bleef hangen idd had ik alleen even dat bovenste v

excuses toets bleef hangen-------

k

k

17-07-2012 om 11:24

Klopt bedankt ga het bespreken met huisarts

Bedankt voor jullie reactie,ga idd met huisarts overleggen,tot nu toe is er geen verbetering met Forlax!
Ik ben idd wat bezorgd omdat chron in de famil-iezit,maar ik zal een afspraak bij de huisarts maken!

dc

dc

17-07-2012 om 12:34

En vezels he

Ik heb jarenlang prikkelbare darmklachten gehad. Ook obstipatie en vaak niet kunnen lopen van de pijn. Veel dingen uitgeprobeerd natuurlijk over de jaren heen, en veel vezels eten maakt bij mij de klachten erger. Vooral bruin brood. Je kunt misschien een doorverwijzing vragen naar een dietiste om te kijken of je een ander soort voeding uit kunt proberen.

Buikpijn is vreselijk, dus ga door met om hulp vragen tot jullie hebben gevonden wat het is!

En wat betreft Crohn, er is een erfelijke factor volgens deze website: http://www.crohnsite.be/faq/vragen-over-ibd/270-is-de-ziekte-besmettelijk

Dus zeker serieus naar laten kijken!

lisbeth

lisbeth

17-07-2012 om 16:28

Intoleranties

Laat ook nakijken of ze intoleranties heeft, bijvoorbeeld coeliakie of lactose. Bij mijn dochter met ernstige obstipatie was dat namelijk de oorzaak. Mijn dochter heeft trouwens ruim een jaar medicijnen moeten nemen voordat de obstipatie onder controle was. Laat je desnoods doorverwijzen naar een kinder MLD arts

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

elsje78

elsje78

17-07-2012 om 23:08

Koemelk

Heb je wel eens aan koemelkallergie gedacht? Combi met exceem klinkt bekend...

Misschien ook eens noemen bij de ha? Of eens een week soja geven, je weet nooit!

Succes!

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2012 om 11:48

Nou....

Koekmelk kan voor problemen zorgen, of het nou een allergie of intolerantie is voor koemelk. Kijk wel uit met soja, daar kun je alsnog problemen mee veroorzaken. Ik heb overigens bij mijn kinderen goede ervaringen met het weglaten van koemelk, ook in geval van obstipatie.

Ilva

Ilva

18-07-2012 om 14:01

Inderdaad melk

Mijn zoon heeft ook problemen met z'n darmen. Hij gebruikt inmiddels wel forlax en dat gaat heel goed. (Hij zou nu 2 zakjes per dag moeten gebruiken, maar zit inmiddels op een half zakje). Maar toen de problemen begonnen (toen hij 1 jaar was, hij is inmiddels 12) is hij eerste minder melk gaan drinken. En zure produkten gaan gebruiken. Karnemelk wilde hij niet maar ik had toen die drinkyogurt van mona (blauw met rood pak, weet naam even niet meer). Dat ging een lange tijd goed maar helaas veranderde het weer. Nu dus al een jaar of 4-5 forlax.

Ga inderdaad naar je dokter en laat je dochter geen melk meer drinken. Misschien helpt het.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.