Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dood- en doodmoe

Al een paar maanden ben ik af en aan doodmoe. Dit houdt dan een week, soms 2 weken aan en is dan weer helemaal voorbij. Deze fases lijken steeds langer te gaan duren. Inmiddels ben ik al een week of 5 kapot. Waar praat ik dan over? Ben moe als ik opsta, de 1e uren na opstaan kan ik zo tijdens een vergadering wegsnoozen (heel beschamend) en heb volcontinu branderige ogen. Ik eet redelijk gezond (in ieder geval zeker niet ongezond): veel groente, alles volkoren incl. pasta, minstens 2x per week vis en snoep niet of nauwelijks. Sporten doe ik 3x per week: 2 x 1 uur fietsen en 1x aerobics. Heb nog niet zo heel lang geleden mijn suiker later prikken en dat was 5,5 dus prima en verder ben ik niet buiten adem na het sporten, herstel fysiek vrij snel zeg maar.
Maar dat vermoeide hoofd, die brandende ogen, altijd maar slaap slaap slaap. GEK word ik ervan.
Ben ik in een heeeeele lange en vroege najaarsdip beland? Herkent iemand dit en heeft deze dan ook een tip? Ben nog niet bij de ha geweest overigens maar zit er wel hard over te denken. Het doet nog het meest denken aan zwangerschapsmoeheid. De 1e keren dat ik het had deed ik ook blij een test maar helaas, niet zwanger.
In tegenstelling tot Steffie van het topic hierboven, ben ik niet zenuwachtig of gestresst.
Bedankt alvast voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

14-09-2009 om 19:34

Tja

dat kan van alles zijn. Ga idd maar terug naar je huisarts en laat die verder zoeken! Sterkte!

Fiegel

Fiegel

14-09-2009 om 20:05

Allergie?

Heb je geen last van één of andere allergie, vanwege die branderige ogen? Ik heb zelf huisstofmijtallergie en herken de branderige ogen, maar ook de moeheid. Als ik een tijdje geen medicijnen gebruik, word ik ook zo moe.

Ook een tijd gehad

maar volgens mij was ik toen licht depressief en ik heb wel eens het idee dat de bloedtransfusie die ik heb gehad na de geboorte van dochter1 ook iets heeft veroorzaakt. En ik was toen erg slank/ik at niet vaak genoeg.

iig ben ik meerdere malen naar de ha geweest, bloed laten prikken etc alles was ok. Na een tijdje werd het vanzelf weer beter.

jippa

jippa

14-09-2009 om 21:09

Dacht ook aan allergie

Ik dacht ook aan allergie door die brandende ogen. Mijn man en ik hebben het allebei deze tijd van het jaar. Als ik geen medcijnen zou gebruiken voor mijn 'astma' zou ik nu ook bekaf zijn weet ik uit ervaring. Die astma komt niet met aanvallen bij mij, maar mijn longfunctie zakt weg waardoor ik zo moe wordt. Het is een mogelijkheid, maar ook niet meer dan dat. Bloedprikken kan allergieen aantonen.
Sterkte!
Jippa

Terpi

Terpi

14-09-2009 om 23:31

Bij mij was het wat anders...

Ik bleek een dramatisch laag vitamine B12 te hebben. Aandringen op bloedonderzoek bij je huisarts is ook mijn devies!
Groet Terpi

Teek?

Je hebt niet een tekenbeet gehad de afgelopen tijd?
En inderdaad, van allergieën kun je je ook flink moe voelen.

Huisarts

Ook een te langzame schildklier kan een oorzaak zijn. Kortom, we kunnen hier hooguit wat dingen roepen die het zouden kunnen zijn, maar het klinkt zeker ernstig genoeg om naar de huisarts te gaan.

Tinus_p

Tinus_p

15-09-2009 om 09:26

Huisarts idd

Genista:
Ook een te langzame schildklier kan een oorzaak zijn. Kortom, we kunnen hier hooguit wat dingen roepen die het zouden kunnen zijn, maar het klinkt zeker ernstig genoeg om naar de huisarts te gaan.'"
Precies.
'Hier' is men al zover, dat de huisarts op het formulier van het laboratorium 1 hokje kan aankruizen met 'malaise-protocol' -dus voor mensen met onduidelijke moeheidsklachten. Ik ben even kwijt wat er dan allemaal wordt getest, maar iirc oa hb schildklier b12 en nog zo wat.

Linnie@

Linnie@

15-09-2009 om 09:32 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor jullie antwoorden. Natuurlijk kunnen jullie vanaf achter de pc geen diagnose stellen maar aan een allergie zou ik zelf nooit gedacht hebben.
Heb dus meteen de ha gebeld en kan vrijdag terecht. Lijkt me een goeie Tinus: onderzoeken op algehele malaise. Het schijnt dat het tegenwoordig een veelvoorkomend verschijnsel is.
Ik ga nog maar even een kopje koffie nemen om mijn ogen open te krijgen. Vroeger had ik echt voldoende aan mijn ene kop bij het ontbijt. Tegenwoordig word ik pas na 4 koppen een beetje wakker

Tineke

Tineke

15-09-2009 om 10:49

Heel moe

Ik begrijp dat je heel moe bent, maar dood is wat anders.

Linnie@

Linnie@

15-09-2009 om 12:20 Topicstarter

Heksenvet

Je maakt een grapje neem ik aan? Of ben je oprecht van mening dat mijn woordkeuze niet correct is? Volgens Van Dale online betekent DOODMOE: HEEL MOE. Gewoon een bestaand Nederlands woord dus dat de lading dekt en precies datgene betekent wat jij nu aangeeft

Tineke

Tineke

15-09-2009 om 12:24

Geen grapje linnie

In jouw titel staat: dood en doodmoe. Er staat helaas niet alleen doodmoe. Ik zie dood staan en zie mijn man op zijn doodsbed liggen. Dat is geen prettige associatie. dus ja, voor mij persoonlijk heel storend hoe het er nu staat.

Linnie@

Linnie@

15-09-2009 om 12:29 Topicstarter

Heksenvet

Koppeltekentje vergeten dus.
Snap de vervelende associatie maar je begrijpt vast wel dat ik het met koppeltekentje bedoelde en zeker niemand heb willen kwetsen.
Heel veel sterkte in deze nare periode.

Slaapapneu?

Daar al aan gedacht? Had mijn vader en heeft nu een machientje om 's nachts goed door te ademen en is als herboren...'t lijkt wel weer een jonge vent.
groeten albana

Tineke

Tineke

15-09-2009 om 17:50

Linnie

Dankjewel!
En sterkte!

Linnie@

Linnie@

15-09-2009 om 19:19 Topicstarter

Albana

Bij mijn weten stokt mijn ademhaling niet gedurende de nacht al moet ik bekennen wel te snurken .
Ik zal es checken bij Linnieman. Overigens herken ik mijn vader WEL in het volledige beeld.
Bedankt!

Dat wil niks zeggen

Volgens mijn vader sliep ie anders prima!!!!!! En tsja zei zijn vrouw hij snurkte wel een beetje, maar verder....hij sliep zelfs overal doorheen (dit ik tegenstelling dus met haar, zij is bij alles wakker). Maar wij begonnen onraad te ruiken toen ie buiten de middagdutjes (die hij al jaren deed) ook iedere keer 's avonds 'wegdommelde' en smoesjes zo van..."zo lekker even slapen met een volle buik" of en later zelfs in gesprekken dat ie in slaap viel...(tjonge,jonge is het zo oninteressant wat ik vertelde???) En toen hij zelfs aangaf dat hij niet meer alleen wilde autorijden (omdat ie soms dus slaap kreeg) kregen we 'm zover dat ie naar de dokter ging. Want er was niks mis met 'm, hij werd alleen gewoon een dagje ouder zei hij. Maar de huisarts stuurde 'm naar een slaapcentrum (utrecht) en daar hebben ze 'm een nachtje laten slapen en toen was het meteen klip-klaar-en duidelijk.
En dus slaapt ie nu met zo'n apparaat en zijn partner op de logeerkamer. Want dat ding maakt een rot-geluid en nu slaapt zij er weer niet van. hahaha
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.