Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

22-12-2008 om 11:10

Dwingen paracetamol te nemen?

Dochter van 4 heeft sinds gisterochtend tussen de 39 en 40 graden koorts, net was het 39,7. Verder is ze nu redelijk vrolijk, eet ze een beetje en drinkt ze redelijk. Gisteren was het een hoopje ellende, vannacht ook, spugen hoofdpijn etc. Echter ik krijg er geen sinaspril in, moet ik haar nou dwingen een sinasprilletje te nemen, dus in de houtgreep of gewoon maar zo laten en dus met 39+ koorts

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margreet

Margreet

22-12-2008 om 11:27

Nee

Sinaspril zorgt er dan wel voor dat de koorts zakt en dat een kind zich daardoor prettiger voelt, maar het is geen geneesmiddel. En zo te lezen voelt je dochter zich niet onprettig, dus lekker laten gaan zou ik zeggen.
Mijn minderen willen het ook nooit, ik bied het ze aan, zeg dat ze zich er fijner door voelen, maar als ze het niet willen, even goede vrienden.
Dusseh... lekker laten gaan. Beterschap!

Zetpil

accepteert ze zeker ook niet meer ? Kan je die sinasprilletjes niet pletten en door vla ofzo doen ?

ayla

ayla

22-12-2008 om 11:44

Nee

al jaren niet meer, ze begint al te gillen als ik 1 laat zien. De jongste kan ik nog in de houtgreep nemen, bij haar lukt dat wat minder.
Manlief neemt straks sinaspril vloeibaar mee. Ondertussen gaat het wel weer minder. Net gilde ze opeens, mama moet spugen, heb de emmer dus maar naast haar gezet en ze ligt nu met een kruik en een deken op de bank zielig te wezen.

Tinus_p

Tinus_p

22-12-2008 om 11:47

Nee

Hoofddoel van paracetamol is ervoor te zorgen dat je kind zich beter VOELT; je kind in de houdgreep nemen en dwingen schiet dus zijn doel voorbij. Verder helpt paracetamol niet tegen misselijkheid, en dat lijkt nu juist t probleem te zijn.

ayla

ayla

22-12-2008 om 11:56

Dacht ik al

gisteravond hadden we na heel lang zeuren net 1 sinaspril binnen, kwam hij er binnen 2 minuten weer uit

Linda99

Linda99

22-12-2008 om 12:24

Vloeibaar

Wij gebruiken hier al jaren de vloeibare variant, de tabletjes worden niet gewaardeerd En als een kind echt niet wil, dan niet........

Hier ook vloeibaar

Vanaf 2 jaar, na die tijd bleven de billen stijf op elkaar.

Linda

-Wendy-

-Wendy-

22-12-2008 om 15:29

Wat hier helpt

Wat hier helpt is laten kiezen. Of ze nemen een pilletje, of ze krijgen een zetpil. Ze kiezen altijd voor een pilletje . Maar zoals eerder al gezegd, het is geen noodzaak, vertel haar in ieder geval dat ze zich mét lekkerder voelt.

En heb je al Sinaspril met pepermuntsmaak geprobeerd?

Wendy

ayla

ayla

22-12-2008 om 15:58

Vloeibaar

Omdat ze op een bepaaldt ogenblik toch wel erg ziek werd is manlief eerder naar huis gekomen met sinaspril vloeibaar. Dat ilde ze echter ook niet en heeft toen nar enig aandringen toch voor de pilletjes gekozen. Het helpt alleen niet, de koorts blijft even oog en ze voelt zich nog steeds lamlendig. Gaat wat worden komende nacht

Chantelle

Chantelle

22-12-2008 om 22:35

Paracetamol bij koorts

Paracetamol zou je alleen moeten geven als je kind pijn heeft. Koort is een prima mechanisme van je lichaam om de ziektekiemen te lijf te gaan. De koorts laten zakken ondermijnt dit mechanisme. Bovendien is de kans op een koortsstuip veel groter. Ik geef hier dus alleen paracetamol als het kind pijn heeft. En ik dwing niet... ze weten dat het helpt tegen de pijn, dus ze willen maar wat graag.

ishtar

ishtar

23-12-2008 om 12:06

Ik geef paracetamol

vooral 's nachts en dan bij meer dan 39 graden koorts. Anders slapen ze niet lekker. En ja, dan dwing ik ze. Ok, ze krijgen wel de keuze: vloeibaar, zetpil of pilletjes (anders heb ik om de haverklap een kind bij m'n bed om te klagen dat ze niet kunnen slapen. Niet goed voor hen, en niet voor mij.)

Chantelel

Chantelel

23-12-2008 om 22:06

Pelle

Ja, mijn mening is een beetje gekleurd met kinderen die erg koortsstuipgevoelig zijn. Onze kinderen krijgen het daarom niet, zelfs niet om de 4 uur bij alleen koorts.

Hoge koorts, geen protest

Hi, mijn zoontje van 3,5 is momenteel ook aan de hoge koorts (40) en is daar zo ziek van dat er van protest tegen een zetpil geen sprake is. Ik vertel hem dat hij van het pilletje beter wordt, rol m op zn zij en hoppa, pilletje erin. Sinaspril moet hij vaak van kokken als hij ziek is.
In zijn geval werkt het zo dat als hij nog luid kan protesteren tegen een zetpil, hij dus ook niet zodanig ziek is dat een paractemol nodig is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.