Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

reina

reina

02-10-2010 om 10:41

Eczeem

Ik vroeg het al eerder: wie heeft een goed middel gevonden tegen seborroisch eczeem op de hoofdhuid? Na de diverse hier genoemde shampoos geprobeerd te hebben ben ik toch maar weer naar de huisarts gegaan. Van de dermatoloog weer een andere lotion + een shampoo voorgeschreven gekregen. Maar het maakt allemaal niks uit. Wie weet heeft iemand dé tip!? Het is natuurlijk geen groot probleem, maar ik word er niet vrolijk van, heb echt een hekel aan haren kammen en nog meer aan haren wassen gekregen....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

02-10-2010 om 11:02

Wiki zegt

Wiki zegt het volgende: "Het beste medicijn (zover bekend) is ketoconazol. Dit is verkrijgbaar in shampoo en als zalf. De shampoo in een lichte concentratie bij de drogist en apotheek, in hogere concentratie en als zalf alleen via de huisarts bij de apotheek. Andere shampoos, op basis van bijvoorbeeld zinkpyrithion, seleniumsulfide koolteer of salicylzuur zijn minder werkzaam en helpen alleen bij lichte vormen van roos. Corticosteroïdlotions helpen ook vrij goed maar hebben weer hun eigen nadelen."
Heb je die ketonazol toevallig al uitgeprobeerd?

Kiki

Kiki

02-10-2010 om 11:43

Ik heb een tijdje teershampoo gekregen

daar ging het goed van weg, maar dat mag je niet lang achter elkaar gebruiken. Als ik het goed onthouden heb heette dat Denorex

Ik was ook alweer van plan de huisarts te bellen, want ook hier is het momenteel heel erg.

Bastet

Bastet

02-10-2010 om 12:29

Zarqa

Velen hebben goede ervaringen met Zarqa,ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt?
Bastet

reina

reina

02-10-2010 om 13:00

Reactie

Zarqa is de enige shampoo die genoemd werd die ik nog niet gebruikt heb omdat ik inmiddels al shampoo van de dermatoloog had, ketoconazol, de hoge concentratie (als je dat gebruikt mag je geen andere shampoos tussendoor gebruiken) maar dat lijkt niet te helpen. Corticosteroïdlotions werkten niet. Als de dermatoloog ('k ga maar weer een afspraak maken) geen andere opties heeft ga ik Zarqa proberen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-10-2010 om 15:16

Shampoo

Een Amerikaanse vriendin van mij met SE gebruikt shampoo met BHA (beta hydroxy acid=salicylic acid) en heeft daar hele goede resultaten mee.
Het is een shampoo van Neutrogena, T-Sal. Dit soort shampoos zijn ook op recept verkrijgbaar. Op recept is het ook verkrijgbaar onder de naam Meted, Sebex, Salex etc. Vaak zit er ook sulfur als actief bestanddeel in de shampoo.
Je kan natuurlijk ook bij de drogist kijken op de ingredientenlijsten van shampoos of salicylic acid hoog op de lijst staan. Bioxine Shampoo voor vet haar heeft dit ook en er zit ook zink in (ontstekingsremmend bestanddeel). Resdan Medicinale Anti-Roos Shampoo wordt ook vaak gebruikt bij SE en andere vergelijkbare hoofdhuidaandoeningen. Succes!

reina

reina

02-10-2010 om 16:39

Reactie 2

dank voor jullie reacties. Helaas, betamethason lotion gebruik ik nu, lijkt weinig te doen, Resdan shampoo helpt niet en ook een shampoo met salicylic acid heb ik al geprobeerd. Tot nu toe allemaal zonder positief resultaat

Ik gebruik sinds kort de shampoo van Dermolin en die werkt erg goed. Heb eindelijk een rustig hoofd. Voor jongste dochter gebruik ik Zarqua.

Manus

Manus

02-10-2010 om 17:11

Weleda?

Heb je de Weleda-rozemarijnshampoo al geprobeerd. Bij werkt dit; geen jeuk, geen schilfers. Zarqa werkt goed voor zoonlief die hetzelfde probleem heeft als z'n moeder (seb. eczeem, dus)

Manus

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-10-2010 om 17:16

Reina

Hmm, apart dat niets lijkt te helpen. Ff meedenken: gbruik je de shampoos + lotions lang genoeg achter elkaar en laat je ze minstens vijf minuten inwerken? Gebruik je nog andere haarproducten (gel, mousse oid)? Maak je je kammen, borsels en slopen vaak genoeg schoon? Heb je al eens locoid-lotion geprobeerd?
Je zou als niets anders lijkt te helpen medicijnen kunnen gaan proberen als itraconazol- of fluconazol (doden het gist-organisme wat SE veroorzaakt) of lichttherapie. Daarnaast schijnen veel mensen baat te hebben bij het drastisch verminderen van melkproducten en (geraffineerde) suikers. Het is een hele rottige aandoening;-(
http://www.olvg.nl/afdelingen_en_voorzieningen/medische_afdelingen/dermatologie/folders/seborrhoisch_eczeem

reina

reina

02-10-2010 om 18:20

Elisa

"Gebruik je de shampoos + lotions lang genoeg achter elkaar en laat je ze minstens vijf minuten inwerken?" ja "Gebruik je nog andere haarproducten (gel, mousse oid)? "Nee, al zeker een half jaar niet meer. "Maak je je kammen, borsels en slopen vaak genoeg schoon? " Ja "Heb je al eens locoid-lotion geprobeerd?" Ja, zelfs maandenlang in de hoop dat het zou gaan werken.
Ik heb het hele internet al afgestruind. Die melkprodukten heb ik vaker gehoord, ik eet eigenlijk alleen kwark en dan niet eens vaak. En qua suikers, ook niet veel, niet suikerloos, maar ik ben geen zoeteter, geen suiker in de thee, koffie etc, geen frisdranken. Ben ook allergisch voor andere zaken waar ik tabletten voor slik, mogelijk heeft het daarmee te maken.
De shampoo die ik nu heb is ook tegen de gistvorming, ik blijf het nog wel even proberen, ben bang dat teveel wisseling van shampoos juist averechts gaat werken.
Dank voor het meedenken.

reina

reina

02-10-2010 om 18:23

Manus

dat staat ook op mijn nog-te-proberen-lijstje, moete even zien waar dat te koop is, maar ik blijf dus eerst nog even de ketoconazol proberen. Gek genoeg zit m'n haar wel goed en krult het weer meer dan het voorheen deed, dus gewoon weer 'm'n eigen haar' zeg maar. De jeuk valt nu mee, van schilfers heb ik relatief weinig last (ook volgens de dermatoloog), wel van haaruitval, dat vind ik het vervelendst.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-10-2010 om 18:34

Allergie

Dat schiet dan idd niet op allemaal;-( Het zou zeker met je allergie te maken kunnen hebben. Ik ben ook allergisch voor veel dingen, eczematisch aangelegd, Rosacea etc. Het heeft toch allemaal te maken met een stoornis in je afweersysteem.
Pff, ik zou het verder ook niet weten. Behalve dan wellicht toch gaan kijken voor medicijnen die je oraal inneemt en/of iets als lichttherapie. Dat hielp bij mijn vaders' psoriasis toen niks anders meer werkte. Succes!

Tirza G.

Tirza G.

02-10-2010 om 20:50

helemaal geen shampoo gebruiken voor een poosje? Hier zijn we ook wisselend met shampoos, maar zo te lezen is het niet zo heftig als bij jou. Op dit moment zweren we bij de shampoo van Lush, een natuurlijk product.

Tirza

reina

reina

02-10-2010 om 22:07

Pandia

Nee, lichttherapie niet geprobeerd, dat gaat me wel heel ver om aan te beginnen + het feit dat ik juist in zonnige streken meer last lijk te krijgen, wat eigenlijk niet klopt met wat je erover leest, ik dacht aanvankelijk zelfs dat het kwam doordat ik vorig jaar in korte tijd heel wat weken in de tropen heb doorgebracht, daarna lijkt het nl begonnen te zijn. Geen shampoo gebruiken werkt ook averechts heb ik gemerkt. Poeh, als ik zo antwoord lijkt het of ik alleen maar 'nee' zeg, maar het is echt zo dat ik al veel geprobeerd heb..., wie weet heeft de dermatoloog nog een hele goede optie !

Bastet

Bastet

03-10-2010 om 10:03

Tropen!

Reina,je kunt heel goed een huidziekte oplopen in de tropen,lijkt me het vermelden waard,als je een verwijzing hebt,want ik zou hiermee naar een dermatoloog willen.

reina

reina

03-10-2010 om 11:00

Bastet en pandia

Bastet, ik ben al bij de dermatoloog (van hem heb ik de lotion en de shampoo die ik nu gebruik voorgeschreven gekregen) en zou terugkomen als het eind deze week nog niet beter was, dus ik ga sowieso weer bellen. Ik zat ook te denken aan iets wat ik opgelopen heb, maar ik heb hier al een paar maal eerder last van gehad, alleen was het toen tijdelijk. Het zit alleen op mijn hoofd en juist niet op de plekken waar het meestal is, achter oren etc., wel heb ik vaker last van eczeem op armen en handen, maar dat is altijd kortdurend. Ja, dat zweten is natuurlijk niet goed, dat is waar, want nat haar is ook slecht. Dus straks op vakantie wel de warmte in, maar niet zweten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.