Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pien69

Pien69

28-06-2010 om 21:33

Een bril

Hallo,

Vandaag bij de oogarts geweest en ik moet er nu dan toch aan geloven. Ik moet een bril. Wie kan mij adviseren waar ik het beste heen kan. Bv, Hans Anders, Specsavers en noem ze maar op. Wat is wijsheid?

Groetjes, Pien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

29-06-2010 om 00:23

Whatsoever

Als je een recept van de oogarts hebt maakt het niets uit.

jaymza

Puck

Puck

29-06-2010 om 08:34

Maakt toch wel uit

Wat Jaymza zegt klopt niet. Ook met een recept maakt het nog wel degelijk uit naar welke brillenzaak je gaat. Maar je kunt niet zeggen dat de ene keten goed is en de andere keten niet. Als ik draadjes uit het verleden erbij betrek dan is mijn conclusie daaruit dat het heel erg uitmaakt WIE er in een zaak staat. Ik heb hele slechte ervaringen met Hans Anders, ook met de service die ze geven, maar er zijn ook mensen die er juist heel goede ervaringen mee hebben. Het Huis staat in het algemeen goed aangeschreven. Nou, het filiaal waar ik ben geweest was bagger. Zelfs na 3x passen zat mijn bril nog niet lekker en kon het niet beter volgens hun. Toen ben ik bij een andere opticien binnen gelopen en binnen 5 minuten liep ik daar met een goed passende bril de deur uit. Ook een dure opticien is geen garantie voor kwaliteit. Ik ben heel tevreden over mijn dure opticien, maar de opticien die mijn schoonmoeder heeft heeft zijn diploma's waarschijnlijk bij 3 pakjes boter cadeau gekregen.
Kortom: vraag in je naaste omgeving aan brildragers met wie zij goede ervaringen hebben.
Overigens Jaymza: een recept van de oogarts kan nog wel degelijk niet helemaal goed zijn. Een goede opticien zal je ogen altijd nameten en in mijn geval ben ik daar heel blij om geweest, want er zat een behoorlijk groot verschil tussen.

reina

reina

29-06-2010 om 19:28

Eens met puck

Informeer in je omgeving naar de kwaliteit van de brillenzaken, ook hier een superslechte Hans Anders, Het Huis is hier wel goed, maar een plaatselijke zaak, geen keten, vind ik de beste, in andere plaatsen is dat weer heel anders. Ook voor controles en service als je eenmaal een bril hebt, scheelt het heel erg bij welke opticien je bent. Informeren bij de buren dus!

Vic

Vic

29-06-2010 om 23:22

Hangt een beetje van de sterkte af

Met een + of -1 kun je voor een lage prijs prima terecht bij Specsavers of Hans Anders. Ik heb al begrepen dat de kwaliteit per vestiging verschillend is. Zelf heb ik verschillende opticiens bezocht, en bij degene gekocht die mij het meest beviel (Pearle).

Geen specsavers meer

Wij hebben een hele slechte ervaring met Specsavers: Onervaren winkelpersoneel en broddelwerk. Dat zal inderdaad per vestiging misschien verschillen.Onze ervaring is van zo'n 3 jaar geleden.

Bij aflevering van de bril was het glas niet goed geplaatst, het stak een stukje uit.Volgens de winkelmedewerker zat het echter prima. Wij hebben lang moeten praten voordat er iemand anders naar zou kijken, die had echter nu pauze dus of wij een uurtje later wilden terugkomen. Na een uur was de reparatie gedaan maar er was niets veranderd. Volgens de medewerker dus wel.Voet bij stuk gehouden en toen zou er weer naar gekeken worden, nu door de baas ( die er 2 dagen later pas zou zijn) Reparatie uiteindelijk toch uitgevoerd maar nu was er een beschadiging aan het montuur ontstaan.Wederom bril ingeleverd, nieuw montuur.Nu zou je zeggen: eind goed, al goed, maar tijdens een mueumbezoek viel er opeens een glas uit, op de stenen vloer. Zucht! De reparatie daarna werd wel goed uitgevoerd maar wij zijn overgestapt naar Eyewish.Nooit meer problemen gehad en goede service.

Damajo

Wel specsavers

Wij lopen hier allemaal met flink sterke glazen, en hebben erg goede ervaringen met de lokale specsavers.
Reparaties (ook als klasgenoot op bril zoonlief is gaan staan) zijn altijd gratis, oogmetingen verlopen nauwkeurig en anders dan bij andere lokale brillenboeren wordt er niet meteen een nieuwe bril aangesmeerd. Laatste meting was ik een halve punt achteruit gegaan en toen was het commentaar: kijk eerst even of je zo genoeg ziet, je kunt altijd later terugkomen voor een nieuwe bril.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.