Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Eetproblemen kinderen


Zinie

Zinie

23-04-2022 om 22:28 Topicstarter

Rodekrullenbol, dit is wel ver gezocht, bij ons is het schoon, en als de kinderen echt zo'n hygiëne types zouden zijn dan merk je dat wel, dan zouden ze ook wel vaker hun handen wassen. Maar ik zeg niet dat het niet bestaat of een fobie, bij ons in ieder geval zeker niet.

Zinie schreef op 22-04-2022 om 09:30:

Jippox, daar zit zeker wat in, door te straffen kan ik de relatie tot de kinderen verslechteren plus ze zullen eerder meer slechte dingen doen. Door er over te praten en misschien een middenweg vinden kan het ook beter worden. Plus verstand komt met de jaren.


Kerstin75,Nou dwingen om te koken vind ik iets te ver gaan, daar zijn ook andere manieren voor om ze aan het koken te krijgen.


Het is niet dwingen om te koken maar om iets te doen in huis. Deden mijn kinderen ook gewoon op die leeftijd. Veel eerder ook. Ook andere klusjes. Je moet ze toch iets leren over het huishouden? Ik heb het niet over dwingen om te eten. 

Zinie schreef op 23-04-2022 om 12:59:

Heb ook niet gezegd dat dat verkeerd is, Maar om ze te dwingen om te koken kan ook anders door ze te belonen bijv. dan breng ik je ook weg, geven en nemen heet dat niet flauw doen. Anders is dit het zelfde als je moet aan tafel blijven zitten.

Jippox, de opmerking over ophalen begrijp ik niet en wat heeft dat met vakantie te maken? Komt er op neer dat dit niet goed is dat ik ze een keer ophaal. Ik weet dat ze zich ook zelfstandig moeten kunnen verplaatsen maar soms kan dat niet.

Je dwingt ze om hapjes te proeven en te blijven zitten maar je bent bang om ze te dwingen eens wat huishoudelijk werk te laten doen? Dit is nep of je moet ze maar uit huis gaan zetten denk ik. Op die leeftijd doet toch elk kind iets in huis hoop ik? 

Zinie schreef op 23-04-2022 om 21:05:

[..]

Met zuivel bedoel je dan melk of yoghurt? met melk zou ik ook wel een dessert willen maken.

Desserts maken als ze niet eten? En zelf ook nooit koken? No way. Pak yoghurt of vla. Meer krijgen ze bij mij niet dan. 

Als ik iets aan mijn kind (7) vraag, bijvoorbeeld tafel dekken, dan doet ze dat gewoon. Ik hoef haar echt niet te dwingen. Kinderen van 17/18 kun je echt wel een opdracht geven, bijvoorbeeld wasmachine aanzetten, even stofzuigen, koken, vaatwasser in/uit ruimen, een boodschap halen. Ik heb grote vraagtekens bij de mate van volwassenheid van je kinderen. Vertrouwen en verwachtingen zijn hele normale dingen op deze leeftijd. Ik verwacht dat je wekelijks een keer gezond kookt en daar ook de inkopen voor doet en ik vertrouw erop dat je volwassen genoeg bent om aan die verwachting te voldoen. 
Zoals het nu leest zitten jullie in een spiraal waarbij je kinderen zich als kleuters gedragen en jij ze ook als zodanig behandelt. Daar moeten jullie uit zien te komen, want het is echt niet gezond op deze leeftijd.

dan

dan

25-04-2022 om 12:09

Kerstin75 schreef op 24-04-2022 om 22:01:

[..]

Desserts maken als ze niet eten? En zelf ook nooit koken? No way. Pak yoghurt of vla. Meer krijgen ze bij mij niet dan.

Ik zou hen het zelf laten doen, hoofdgerecht en toetje laten maken op een vaste dag per week en zelf ook de boodschappen laten halen hiervoor. 

Zinie

Zinie

25-04-2022 om 14:01 Topicstarter

Kerstin75 schreef op 24-04-2022 om 21:59:

[..]

Je dwingt ze om hapjes te proeven en te blijven zitten maar je bent bang om ze te dwingen eens wat huishoudelijk werk te laten doen? Dit is nep of je moet ze maar uit huis gaan zetten denk ik. Op die leeftijd doet toch elk kind iets in huis hoop ik?


Kerstin75, Ik dwing ze niet om te eten, ik heb altijd gezegd maar wel even blijven zitten, eigenlijk gewoon uit fatsoen. Als je gasten hebt die mee eten vlieg je ook niet zomaar van tafel af. Met het dessert maken bedoel ik volgens de nieuwe manieren van eten. Maar we hebben het roer al omgegooid en er de vruchten van geplukt, er is een last van mijn schouders gevallen, ben relaxter. Heb de keuze bij de kinderen gelaten. Vrijwillig vroeg  de één om yoghurt en de ander at de soep op, dit is anders geweest. En die soep had ze zelf gekookt dit was een opdracht van school maar toch en ze had er plezier in. Ik wil jullie daarvoor allemaal bedanken dat jullie mij daarop aangespoord hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.