Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Eiwitrijk/koolhydraat arm voedsel, ik wil graag afvallen

Hallo,

Graag zou ik mijn voedingspatroon aan willen gaan passen.
Ik zoek maaltijden die gebasseerd zijn op eiwitrijk/koolhydraat arm voedsel.

Wie kan me hierbij helpen.
Het gaat om zowel ontbijt/lunch en diner.

Heb jij tips, adviezen.
Ik hoor het graag.
Evt. websites waar ik zelf kan kijken zijn ook welkom.

Alvast bedankt Mariposa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

'een kilo per week'

Meld je aan bij de site van eenkiloperweek.nl , dat is gratis en je krijgt dagelijks een koolhydraatarm menu toegestuurd.

Kan wel even duren voor ze je aanmelding verwerkt hebben.

Inge M

Inge M

18-11-2009 om 21:20

Atkins of south beach

Als je googelt op deze namen kom je veel tips en recepten tegen.
Ik eet ook koolhydraatarm. Mijn eetpatroon ziet er zo uit;
- ontbijt : 2 gekookte eieren en een bakje yoghurt zonder suiker
- lunch: salade van bijvoorbeeld tomaatjes, kipreepjes en sla (maar kan ook kaas zijn in plaats van kip, of allerlei andere variaties)
Alternatief: quiche zonder bodem met lekkere koolhydraatarme vulling en mengsel van ei, creme fraiche en kruiden. Die warm ik dan op in de magnetron op het werk.
- avondeten: vlees/vis met groenten in allerlei vormen, maar zonder rijst, pasta of aardappelen. De kinderen eten de koolhydraten wel, die maak je er makkelijk bij.

geenvolhoudertje :-(

geenvolhoudertje :-(

18-11-2009 om 21:43

Wat ik me afvraag

Val je echt een beetje zichtbaar af van minder koolhydraten eten? Of gaat het heeeeeel langzaam?
Groetjes
geenvolhoudertje

Nou...

Ik ben in één week 4 kilo afgevallen. Ik was daarvoor, door gewoon matig te eten en meer te sporten, al een paar kilo kwijt geraakt, maar daar heb ik veel langer over gedaan.

Ik ben wel heel consequent. Als je alsnog koolhydraten gaat eten werkt het niet. Je moet je manier van eten echt omgooien, dus ik heb met pijn in het hart voorlopig afscheid genomen van mijn ontbijtje met muesli en vers fruit, volkorenbrood en aardappelen. Je mag dan wel weer naar hartelust kaas en eieren, maar eerlijk gezegd zou ik op dit moment heel graag een lekker fris appeltje eten...

Ega

ik zou gewoon de ega gaan doen, mag je wel gewoon lekker brood, aardappels, ontbijt granan enzv en de kilo's vliegen er af, er zijn mensen die gewoon op dez emanier 50 kilo afvallen, terwijl je (bijna) alles mag eten....

sidonia

sidonia

19-11-2009 om 12:34

Diplan

Ik volg het dieet volgens Diplan (is ook een site van) met begeleiding in de sportschool. Elke week word ik gemeten en krijg ik een nieuw weekdieet en erbij 3 keer in de week sporten.

Dat gaat bij mij heel goed.

Maar ik denk wel dieet je ook volgt: het ligt aan doorzettingsvermogen en er flink bij bewegen is een must om af te vallen.

Met Diplan eet je volkorenbrood, fruit, verse groente en 3 keer in de week vis. Het is heel gevarieerd en ik heb geen honger. Dat laatste is voor mij een belangrijk ding om het vol te houden.

Charlie vo

Charlie vo

19-11-2009 om 19:02

Proteïnedieet of eiwitdieet

Beste Mariposa,

Ga bij een dietiste langs.
Ik ben zo eens 15kg afgevallen door een proteïnedieet en er 20kg weer bijgekomen. Dat dieet hou je trouwens niet vol en is gevaarlijk voor de nieren.
Ik leer bij mijn dietiste nu hoe ik wél moet eten.
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.