Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

26-09-2010 om 15:47

Enorme pijn aan schouder, wat vragen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joep

joep

30-09-2010 om 09:40

Eerst eens kijken

hoe het met Fianna gaat. Nou gelukkig hoor, ik hoop dat je dit volhoud en snel weer de goede kant opgaat.
Almonde: Je hebt gelijk hoor, Cesartherapie wordt zwaar onderschat. Zeker voor met schouderklachten, RSI enz.. is het vaak de beste behandeling.

Guinevere

Guinevere

30-09-2010 om 11:03

Hehe

He, wat fijn. Goed te lezen dat dit onderdeel weer bergop gaat.

Pippin

Pippin

30-09-2010 om 13:13

Fianna

Heel veel sterkte met alles...

Asa Torell

Asa Torell

30-09-2010 om 22:26

Fianna

Wat een ontzettend beroerde toestand. Hopelijk is dit het begin van een flinke opwaartse lijn voor je gezondheid!

Fianna

Fianna

01-10-2010 om 12:04

Pijn

Dank jullie wel!
Helaas was het weer een pijnlijke nacht. Niet zo erg als daarvoor, heb de halve nacht wakker gelegen ipv de hele dus er is nog steeds vooruitgang.
Wat me wel opvalt is dat ik nu ook overdag continu pijn heb aan mijn schouder en dat was eerst niet. Ik hoop niet dat die spuit iets beschadigd heeft. Misschien had ik dat toch niet moeten laten doen, maar ja ik was wanhopig van de pijn en slaaptekort.
Wat is pijn vervelend zeg! Ik heb nu al 3 weken dag en nacht pijn en word er gek van. En dan te bedenken dat er mensen zijn die het maanden hebben, of jaren...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-10-2010 om 13:23

Pijn

Chronische pijn is echt ontzettend... Ik heb 6 maanden rondgelopen met een vergelijkbare pijn; het had geen week langer moeten duren of ik had uit wanhoop echt iets heel ergs gedaan...
Maar bij jou gaat het niet zo lang duren hoor. En vergeet niet dat je hele lijf een opdonder heeft gehad dus wellicht zal eea daarom ook extra pijngevoelig zijn danwel minder reageren op behandelingen.
Heb je de mogelijkheid om nu al iets aan fysio-, manuele therapie oid te doen? Dat kan helpen om de spieren die nu natuurlijk ook verkrampt zijn wat losser te maken. Zo krijg je in ieder geval in dat opzicht wat pijnverlichting.
En wellicht warmte-therapie proberen mbv een warme kruik, massage met Arnica-olie oid? Misschien heb je nog iets aan deze link: http://www.pijn.com/nl/patienten/oorzaak-pijn/diagnoses-per-regio/schouder--arm/slijmbeursontsteking

Fianna

Fianna

01-10-2010 om 13:46

Elisa

6 maanden!! Wat een ramp zeg. Ik kan me voorstellen dat je dan tot hele nare dingen in staat bent.
Ik wil even maandag de afspraak met de orthopeed afwachten voordat ik iets met fysio oid begin.
Ik ga vragen of mijn man vanavond mijn schouder masseert. Heb nog wel wat olie ergens.
Overigens heb ik nu ook weer meer pijn van de operatie. De gyn heeft er een paar hechtingen uitgehaald om te pijn te verlichten, maar het is uiteindelijk erger geworden en wat blijkt: waar het gehecht is, heeft het helemaal losgelaten. De gyn zag het al een beetje aankomen, maar het is nog erger. Mijn perineum is weer zo goed als weg! Die hele operatie is bijna voor niks geweest! Kan wel janken, bah!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-10-2010 om 14:54

Fianna

Oh jakkes meid! Wat een ellende! Ook dat nog;-( Het is zwaar K#@1e allemaal... Maar probeer voor ogen te blijven houden dat het allemaal weer in orde komt hoor. Even doorbijten en volhouden. Neem de tijd. Verwen jezelf en laat je vertroetelen. En ook met je zoon komt het wel weer goed hoor. Dit is een reactie op wat er met jou gebeurt en dat moet hij verwerken en uiten. Sterkte en een hele dikke virtuele knuffel!!

Asa Torell

Asa Torell

01-10-2010 om 20:10

Niet te geloven

Dat is toch echt te erg allemaal Fianna. Kan me voorstellen dat het huilen je heel veel nader staat dan het lachen. Sterkte, en heel veel beterschap gewenst!

Guinevere

Guinevere

01-10-2010 om 21:45

Hopelijk

Hopelijk moet de spuit nog goed gaan werken en knapt dát onderdeel in elk geval vast op. Voor de rest: *&^%*$# (excuseer).

Fianna

Fianna

01-10-2010 om 22:01

Dank

voor jullie medeleven. Het komt ook wel goed. Ik heb nu het punt bereikt dat ik er zelfs bijna een beetje om kan lachen, uit ongeloof, in de zin van: het is toch niet te gelooooven... Een beetje tragikomisch, bijna alles (nou ja, bijna alles dat is overdreven) wat fout kan gaan bij die operatie gaat fout, met als resultaat: nul komma nul.

Wat die schouder betreft, Guinevere, ik denk dat je gelijk hebt, die spuit moet nog echt goed gaan werken. Ik geloof dat het de 3e dag optimaal werkt. Op dit moment heb ik helemaal geen pijn daar, dus dat is mooi!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-10-2010 om 22:28

Sterkte fianna

je krijgt het wel te verduren zeg, heel veel sterkte. Zet 'm op meid!

Guinevere

Guinevere

03-10-2010 om 11:48

Hoe is het?

Hoe gaat het nu met de pijn?

Fianna

Fianna

03-10-2010 om 12:19

Da's aardig dat je er naar vraagt.
Tja wat zal ik zeggen, die hevige pijn is veel minder, godzijdank. Slapen is wel moeizaam, kan maar in 1 houding slapen: bijna rechtop met een aantal kussens in mijn rug, waarbij mijn linkerschouder niet tegen de kussen aanleunt maar vrij hangt zeg maar en mijn hoofd naar rechts gedraaid. Slaapt dus niet echt ideaal
Verder merk ik steeds meer krachtverlies, kan amper de was opvouwen en als ik mijn schouders op een bepaalde manier beweeg hoor en voel ik het knakken. Twijfel nu toch aan bursitus en vermoed een gescheurde pees, maar wie ben ik!
Ben benieuwd wat de orthopeed zegt morgen.

Fianna

Fianna

04-10-2010 om 16:14

Balen

Inderdaad wat ik dacht. De orthopeed vermoedt een rotator cuff scheur (in combinatie met bursitis). Als dat het blijkt te zijn, moet ik aan mijn schouder geopereerd worden. Ja, daar zat ik nou echt op te wachten!!
Over zo'n 3 weken een mri scan.

Guinevere

Guinevere

04-10-2010 om 16:41

Grr

Hm, hier is maar één gepaste reactie op: grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Wel goed dat ie er iets aan ziet, beter dan ermee door lopen natuurlijk.

Puck

Puck

05-10-2010 om 10:43

Jakkes

Fijn zo'n bericht. Heeft de orthopeed ook gezegd hoe je daar zo ineens aan komt.

Asa Torell

Asa Torell

05-10-2010 om 12:26

In 1 woord

Shit! Nu mag het toch allemaal echt wel eens een keertje op zijn met de pech!!!

Fianna

Fianna

05-10-2010 om 14:54

Niet echt ineens

Puck, zo ineens is het niet. Ik heb 11 jaar geleden een fietsongeluk gehad en toen al een pees scheur gehad in mijn schouder. Dat had dus toen al eigenlijk operatief behandeld moeten worden aldus deze orthopeed. Het heeft waarschijnlijk al die jaren gesluimerd zonder dat ik er echt last van had en door overbelasting (1 reden kan ik al bedenken, rondsjouwen met 4 kinderen en altijd zware kinderwagens duwen) is het verergerd. Apart is wel dat ik al die tijd niet echt last heb gehad, maar nu dus ineens wel.
Asa, het is zwaar k*t. Ik hoop toch tegen beter weten in dat uit de mri blijkt dat alles intact is, maar ik bereid me op het ergst voor: een operatie. Met een fors hersteltijd, in elk geval 6 weken mitella, en dan nog hersteltijd van die andere operatie die opnieuw moet, plus nog een vervolg operatie wat ik sowieso moet hebben om de boel daar te herstellen. Aaargh, hoe ga ik dat in godsnaam doen met 4 kinderen, waarvan 1 baby!!
Nou ja, uiteindelijk komt het allemaal wel goed en het kan erger, net wat een vriendin zei: gelukkig ben je niet ernstig ziek. Dat is wel waar ja!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.