Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Epileren en ingegroeide haartjes

Ik epileer regelmatig mijn benen. Probleem is dat na ruim een week de benen erg gaan jeuken en wanneer de haartjes weer zichtbaar worden er heel veel haartjes ingegroeid zijn. Na een weekje komt dat ook wel weer goed, maar epileren heeft in de tussentijd geen zin. Ik scrub wel, maar levert niet veel op. Hoe doen jullie dat en tot hoever houden jullie je benen haarvrij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

15-06-2009 om 13:25

Scheermesje?

hoi Mossel,
als ik een keer per week even snel het scheermesje onder douche erover heen haal houd ik het prima bij in de zomer. Even wat zeep erop en hup scheermesje erover. Niets epileren, harsen etc. Snel klaar en geen pijn en niets ingegroeid. Is dat een optie voor jou misschien?
Angela

Rembrand

Rembrand

15-06-2009 om 13:49

Hetzelfde probleem.

Ingegroeide haartjes zie ik bij mij niet, maar de jeuk is niet te harden. Ik heb vannacht weer tot bloedens toe liggen krabben
Meestal ben ik een week jeukvrij en dan moet ik weer epileren en begint de ellende weer van vooraf aan.
Scheren met een mesje vind ik echt teveel werk ( en bovendien ben ik erg lomp en snijd ik mezelf regelmatig ).
M.

Lys Lionne

Lys Lionne

15-06-2009 om 13:52

Ik scheer 1x per week

en heb nooit last van ingegroeide haartjes of jeuk. En onder de douche met een Gillette venus breeze mesje is insmeren met scheerschuim niet eens nodig. Echt, ik ben in no time klaar. Gaat epileren nou werkelijk zoveel sneller?

Minnie

Minnie

15-06-2009 om 13:54

Hier ook..

Op dag 2 extreme jeuk, ik krab m'n vel dan gewoon van m'n benen. Dag 4 is het weer te harden, en heb ik ook weer genoeg haartjes om te scheren, maar dan ook twee dagen later weer die jeuk.

Epileren levert ingegroeide en ontstoken haartjes op, dat doe ik dus niet meer.

Geen idee wat je eraan kunt doen. Als ik m'n bikinilijn scheer krijg ik trouwens ook last van pukkeltjes en ingegroeide haren. Dus als iemand daar nog iets op weet...

(al veel geprobeerd: after shave, scrubben, vethouden, met de haren mee, tegen de haren in, etc).

Puck2

Puck2

15-06-2009 om 15:19

Ja izar...

Die tip van Sterilon zalf heb ik ook ooit gekregen van Rembrand en het is inderdaad een wereldtip. Werkt ook goed bij oksels.
Epileren is bij mij ook geen succes. Ooit 1 keer gedaan en benen vol ontstekingen, jeuk en ingegroeide haartjes gehad. Zag er wekenlang niet uit Dan maar liever iets vaker gewoon met het scheermesje erover.

Bastet

Bastet

16-06-2009 om 07:37

Sudocréme

Je huid kalmeert enorm als je er een dun laagje sudocréme opsmeert.Eventueel de volgende dag nog eens,scheelt enorm in de pukkeltjes!
Bastet

Heej bastet

Dat klinkt als een goede tip! Met een uk van net 1 jaar heb ik voldoende sudocrem in huis, ga ik gelijk proberen bij de volgende bikinilijn-scheerbeurt!
Overigens epileer ik mijn benen, maar daar heb ik verder nooit last van qua jeuk of bultjes.

Katenspekje

Katenspekje

17-06-2009 om 14:05

Scheerapparaat

Ik doe mijn benen dagelijks of om de dag met het scheerapparaat van mijn man. Bevalt eigenlijk prima. Met scheermesjes had ik altijd last van irritatie.

Scheren jullie trouwens ook je bovenbenen? Of alleen onder de knie?

Gr.
Kaat

Brianna F

Brianna F

17-06-2009 om 18:35

Onder de knie

Boven is het zo licht en weinig, daar begin ik niet aan. krijg ik dadelijk net zo'n vachtje als onder de knie.
Ik laat het trouwens elke 6 weken harsen. Iets anders werkt bij mij niet. Pukkels, enorme jeuk, bloedbad e.d.
Nadeel van harsen: de haren moeten eerst een centimeter zijn, dus je loopt toch weken voor aap. (Langharig soort)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.