Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Leene

Leene

26-08-2022 om 12:57

ervaring gevraagd beugel en/of evt kaakoperatie volwassene


Leene

Leene

23-09-2022 om 19:24

Ste schreef op 23-09-2022 om 19:09:

hey iedereen zag deze topic en dacht reageer even...ik ben 35 en heb 4 mei boven en kaakoperatie gehad door een overbeet ..
Nu loopt het herstel bij mij alles behalve goed ...ik heb nog enorm veel pijn aan mijn kaakgewrichten en zit al 6maanden aan de pijnstillers ..geen gevoel meer in tandvlees lippen en enorm vermoeid gezicht .6oktober mag ik naar de kaakchirurg...

Wat rot voor je.

Wat maakte dat je voor een operatie ging? Ik heb vanaf mijn 11e een beugel gehad. Tot ongeveer mijn 14e. Maar al vrij snel begon mijn overbeet weer toe te nemen. Mijn onderkaak is nooit meebehandeld. Met de kennis van nu had dit wel gemoeten. ( Had mijn beugel begin jaren '80) 

Ik ben een tijd lang best tevreden geweest al had ik dan nog een overbeet. Maar nu valt mijn onderkaak wat in en wordt de overbeet weer groter. Heel duidelijk te zien nu ook op foto's.Ik twijfel enorm maar ga binnenkort wel voor een second opinion. 

Heb jij je kaakoperatie zelf moeten betalen en begrijp ik nu goed dat je een boven en onderkaak operatie heb gehad?

Ben je in een ziekenhuis geopereerd of in een kliniek.

Heel veel sterkte, ik hoop dat er een oplossing voor je komt

kijk, bij bv die gecombineerde praktijk, of je misschien zonder operatie dichterbij een acceptabele beet kunt komen. Het mes er in kan altijd nog. Bleek bij mijn dochter niet nodig. Het traject was dan wel langer, maar erin zoveel mogelijk door de ontwikkeling van behandelingen,  dat het zonde zou zijn om jezelf te laten opereren als blijkt dat er meer mogelijk is met minder ongemak. 

Leene schreef op 23-09-2022 om 10:55:

Woon je in de Randstad Ginerva? en zo ja bij welke orthodontist ben je dan geweest als ik vragen mag.

Regio Gooi/Amersfoort. Ik weet niet of dat voor jou nog binnen je bereisbare afstand valt. Je gaat er wel heel vaak naartoe, dus je wil niet iets wat al te ver weg is. 

Leene

Leene

25-09-2022 om 13:55

Ginevra schreef op 24-09-2022 om 17:24:

[..]

Regio Gooi/Amersfoort. Ik weet niet of dat voor jou nog binnen je bereisbare afstand valt. Je gaat er wel heel vaak naartoe, dus je wil niet iets wat al te ver weg is.

Nee dat is veel te ver weg. Iemand anders noemde een praktijk in Zoetermeer. Dat is nog wel aan te rijden ( net)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.