Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-02-2026 om 11:45
Waarschijnlijk ga ik het GLI traject volgen, Ik kreeg een doorverwijzing hiervoor via de huisarts toen ik bevestigend antwoordde op de vraag of ik ondersteuning wilde bij oa afvallen (is niet de enige reden om dit traject in te gaan overigens) Volgende week heb ik de intake hiervoor. Zijn er meer mensen die dit volgen of gevolgd hebben?
21-02-2026 om 12:32
ja ik ben in augustus gestart. Bij een sportschool die alles in huis heeft ( gli coach, workshops, diëtist, fysio, en 3 mnd gratis sporten). Het zijn open deuren, ik neem aan dat jij ook heus weet dat je gezond moet eten en meer bewegen. Maar de bewustwording werkt wel. Ik ben nog niet afgevallen, werk vooral aan fitter worden.
Er zijn veel aanbieders voor gli, dus zoek een goede uit. Aan eenmaal per maand met een groepje bij elkaar komen om over gezonde voeding te praten heb je niks aan.
21-02-2026 om 12:47
Het afvallen is me een aantal jaar geleden prima gelukt maar ben weer wat aangekomen en het lukt me niet om die kilo's er terug af te krijgen en nog zo'n 10 kg af te vallen. Dit mag uiteraard in een rustig tempo. Door flink toegenomen werkdruk het afgelopen jaar ben ik ontzettend moe en ik sport en beweeg daardoor een stuk minder, ook heb ik totaal geen puf om mijn huishouden goed bij te houden. Ik zit helemaal niet lekker in mijn vel, slik medicatie voor hoge bloeddruk (wel lage dosering) en nu ook preventief medicatie vanwege verhoogd cholesterol en heb vooral de laatste weken regelmatig hoofdpijn.
Bij dit GLI traject zou er maandelijks een bijeenkomst zijn met de hele groep, ook individuele gesprekken en uiteraard bewegen, ik weet echter nog niet of het bewegen ook met de groep is, individueel of een combinatie hiervan.
21-02-2026 om 18:44
ik ben in januari gestart met GLI. Ben nog niet mega enthousiast, maar het voelt nu vooral als noodzakelijk kwaad om met medicatie te mogen starten.
Bij mijn GLI zijn er alleen gesprekken in een groep. Je gaat niet samen sporten of wegen ofzo.
21-02-2026 om 20:29
Ik kon ook ondersteuning krijgen van een diëtiste of dit traject. Heb gekozen voor het laatste omdat het me niet alleen gaat om afvallen. Ik hoop wel dat ik hierdoor op den duur kan stoppen of minderen met de medicatie voor bloeddruk en cholesterol.