Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Laptopje

Laptopje

09-01-2012 om 14:10

Ervaring met online therapie?

Dag allemaal
door allerlei privé en werk problemen heb ik me vanochtend ziek moeten melden en ik denk dat ik een paar dagen/weken nodig zal hebben om weer "mezelf te worden. Ik denk dat ik baat zou hebben aan gesprekken met een therapeut, om dingen op een rij te zetten, maar aan de andere kant lijkt "internet" therapie misschien ook een oplossing. Heeft iemand er ervaring mee? Is het helpvol geweest of kan ik toch beter ouderwets in gesprek gaan met een therapeut.
Bedankt
Laptopje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zwamdrift

Zwamdrift

09-01-2012 om 16:51

Hier geen succes

Zo'n 6 jaar geleden heb ik het geprobeerd. Er was haast bij en ik dacht dat het wel prettig anoniem zou zijn.
Het enige waar ik baat bij heb gehad is dat ik op 1 a-4tje mijn probleem moest omschrijven. Daar had ik het bij moeten laten. Veel van wat ik opschreef tijdens de sessies werd totaal verkeerd geínterpreteerd. En dat kan hard aankomen. Als je nonverbale signalen niet gehoord of gezien worden ontbreekt een belangrijk stuk in de communicatie. (Dat kon ik er in een kwetsbare tijd niet bij hebben). Het is ook heel moeilijk om die misverstanden dan weer recht te zetten, dat kost veel meer tijd dan als je met iemand een gesprek hebt.
Goed, het moge duidelijk zijn: ik vond het zonde van mijn tijd en heb veel meer gehad aan een gewone therapie.
Sterkte laptopje!

Ligt eraan

Ligt aan de therapeut natuurlijk, het moet maar net klikke, maar je moet er zelf ook wel het type voor zijn. Makkelijk kunen schrijven en dingen onder woorden kunnen brengen. En je daar goed bij voelen. Ik heb zelf altijd veel eraan om mijn gedachten, gevoelens, associaties en vragen op te schrijven in een (denkbeeldig) bericht aan mijn lief of een vriendin. Het actief spiegelen en reflecteren moet je denk ik extra liggen omdat er niet steeds iemand actief aan het vragen is.

Maar er is vraag en inmiddels ook veel aanbod. Zal niet voor niets zijn.
Beterschap in ieder geval!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Spelfouten..

Sorry daarvoor )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.