Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

MaaikeL

MaaikeL

22-04-2009 om 15:06

Ervaringen met coeliakie gezocht

Mijn zoon heeft een flink positieve score op antistoffen voor gluten. Hij heeft ook klachten die wijzen op coeliakie. We krijgen nu een doorverwijzing naar de kinderarts. Kan iemand mij vertellen of er een kans is dat hij tòch geen coeliakie heeft? (dat wil ik zo graag . En hoe gaat het nu verder? Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis als je coeliakie hebt? Gisteravond was hij weer erg beroerd na het eten en ik heb er erg veel moeite mee om hem gluten te blijven geven nu ik weet dat hij daar waarschijnlijk zo ziek van wordt. Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

22-04-2009 om 15:29

Onze dochter

wij weten nu een dikke maand dat onze dochter van bijna 5 coeliakie heeft, daarnaast zit ze nog op eenlactosevrij dieet. Bij ons was de bloedtest bij de kinderarts gedaan dus wij hoefden geen doorverwijzing meer. Als volgende zal er nu een biopt genomen worden om er 100% zeker van et zijn dat hij coeliakie heeft. Waarschijnlijk zijn er 2 stofjes gemeten, 1 test is wat algemener de andere specifieker. Als je op www.coeliakieforum.nl kijkt bij eerste hulp bij coeliakie dan vind je daar uitleg over de bloedtest.
Als de bloedtest positief is dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat hij coeliakie heeft. De kans dat hij het niet heeft is minder dan 10%.

Het biopt wordt bij kinderen eigenlijk bijna altijd genomen onder volledige narcose, dus daar merkt je zoon vrij weinig van.
ayladochter moet nu over een half jaar weer terug, dan moet er opnieuw bloed geprikt worden om te kijken of de waardes nu goed zijn. Als dat zo is dan moet ze 1 keer per jaar terug komen.

Het is erg belangrijk dat je hem nu nog gluten blijft geven anders is het resultaat van het biopt straks niet goed, dus je moet er nog even doorheen. Zorg dat je snel terecht kunt voor dat biopt zodat je ook snel met het dieet kunt beginnen, wij zijn de dag van het biopt ook meteen met het dieet begonnen. Was allang blij als ze zich beter zou voelen.

Het is in het begin echt goed zoeken naar wat mag en naar wat lekker is. maar het is te doen.

als je nog iets wilt weten dan laat het maar weten

Maaikel (deels ot)

Ha! Volgens mij heb ik je ontdekt Dit kan geen toeval meer zijn...
Wat ontzettend vervelend dat jullie kanjer coeliakie heeft! Heb er helemaal geen ervaring mee (ben ook wel nieuwsgierig naar de symptomen), maar wil je wel even sterkte wensen! Het schijnt best een behoorlijke impact te hebben, dat dieet. Aan de andere kant; steeds maar ziek wil je ook niet dus als je er wat aan kan doen...
Volgens mij is dit onderwerp regelmatig aan bod geweest in deze rubriek dus misschien dat je ook nog wat info uit het archief kan halen.
Nogmaals sterkte!
groet, heli

MaaikeL

MaaikeL

22-04-2009 om 20:33

Heli!

Ja hoor je hebt mij gevonden Zoon heeft veel buikpijn, vaak ontlasting (> 3 keer/dag), plakpoep, smurriepoep, een opgeblazen buik, veel winden. Verder is hij heel mager en redelijk klein. Ik ging met hem naar de huisarts omdat het nu wel erg lang duurt. Bij het verhaal en haar onderzoek dacht zij eigenlijk direct aan coeliakie en de bloedtest was dus helaas positief.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.