Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petra-

Petra-

30-12-2008 om 23:03

Ervaringen sapkuur

Aan het begin van het nieuwe jaar wil ik een paar dagen een sapkuur doen, voor een snelle afvalstart .
Wat moet ik wel en niet doen en of laten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elides

elides

30-12-2008 om 23:13

Petra

waarom wil je een snelle afvalstart maken?
als je snel afvalt verbrand je geen vet maar koolhydraten.

Petra-

Petra-

31-12-2008 om 17:08

Voor mijn gevoel

dat mijn lijf met een schone lei begint. Een soort ontgifting zeg maar.

elides

elides

31-12-2008 om 18:26

Ik heb

er geen ervaringen mee. succes in ieder geval.
groetjes

ishtar

ishtar

31-12-2008 om 19:58

Wat je niet moet doen:

Te abrupt beginnen of eindigen. Dus niet de dag ervoor 'normaal' eten en dan ineens een paar dagen alleen sap. Maar langzaamaan. En aan het einde eerst voorzichtig een salade of zo.
Succes!

Julie

Julie

01-01-2009 om 11:36

Veel te vinden

op internet. Kijk hier eens: http://www.citroensapkuur.nl

Of je er echt van afvalt weet ik niet, maar ik herken erg je gevoel van een snelle start, een flinke stimulatie om te beginnen en vol te houden.

Ik heb er ook wel zin in na die vette feestdagen...

Enne als je koolhydraten verbrandt val je ook gewoon af, dus dat maakt niet uit.

Ik heb het nog geen dag volgehouden

Ik ben ooit eens een citroensapkuur begonnen. Je mocht alleen water citroensap met ahornstroop en cayennepeper: VIES dat dat is! Gevolg is dat je enorm aan de race gaat. Enfin het voelde niet gezond, ben 's avonds weer lekker salade gaan eten.
Als je zo weinig caloriƫen eet wordt er spierweefsel afgebroken, niet echt een gezonde manier van afvallen. De kilo's die je afvalt is voor een deel "darmvulling" als je weer gaat eten vliegt er meteen weer 2 kilo aan. Kortom als reinigingskuur zou ik iets minder aggressiefs nemen dan citroensap (groentesap of alleen groenten) en als afvalmethode is het ongeschikt en triggert het een jojo effect.

Ieder zijn meug

Er mag zich natuurlijk overgeven aan zijn eigen favoriete zelfkwelling (er zijn ook mensen die marathons lopen tenslotte) maar dat verhaal van ontgiften is gewoon kul, voor zover ik begrepen heb heb. Het past in het algemene idee dat lijden je van veel slechtigheid verlost, maar het klopt gewoon niet.

Eerder het omgekeerde: als je heel snel afvalt kunnen gifstoffen die in je vetweefsel veilig liggen opgeslagen alsnog vrijkomen (nou zal dat in de praktijk wel loslopen, maar het is wel de reden waarom zwangere vrouwen afgeraden wordt streng op dieet te gaan).

Maar goed, als jij denkt dat het iets goeds doet moet je vooral je gang gaan natuurlijk. Maar dan zou ik wel iets lekkerder sapjes uitkiezen dan citroensap, en die ahornsiroop bewaren voor op amerikaanse pannekoeken

Succes ermee

Temet

30 dagen

een vriendin van mij doet elk jaar een sapkuur( ontslakkingskuur)zij begint 10 dagen van te voren met licht verteerbaar voedsel ,rijst bouillon,veel verse groenten( geen brood e.d)daarna doet ze de sapkuur van 7 dagen ,ze gooit hiervoor boerenkool,bleekselderij,rode bieten e.d in de blender en drinkt het dan op,ook drinkt ze veel vers fruitsap en ze slikt extra vitamines .na deze 7 dagen eet ze weer 10 dagen licht verteerbaar.
ze is er dus bijna een maand zoet mee,vindt het niet echt smakelijk ,maar voelt zich altijd als herboren na zo,n kuur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.