Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Queenie

Queenie

21-07-2011 om 23:38

Eva met add (draadje van vorig jaar)

Modderend met mijzelf en vastgelopen op mijn werk, begin ik de laatste tijd steeds meer te denken dat die hele rij ADD-kenmerken die ik bij mijzelf herken, misschien wel een grotere rol spelen dan ik tot nu toe heb willen denken. Zoekend in het archief zag ik het draadje van Eva:
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&usrkey=64904491364807844512&archief=1&thread=158873&zoek=zelf%20add&forumsel=32&forum=32&post=2574099
Ik herken veel van wat zij schrijft en ik vraag me af hoe het nu (bijna een jaar verder) met haar gaat.
Guinevere, mocht jij dit lezen, ik zal jouw adviezen ook eens ter harte nemen. Het 'ze kunnen de pot op met hun structuur' maakte mij in elk geval wel weer wat vrolijker. Dank!
Groeten, Q.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Queenie

Queenie

27-07-2011 om 00:12

Iemand anders met add?

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die zelf de diagnose ADD hebben gekregen. Ik vraag me af wat zij daaraan hebben gehad, in hoeverre zo'n diagnose helpt, wat het je zegt, wat je ermee doet.
Ik weet al een jaar of 10 dat ik vrijwel alle kenmerken van ADD bij mezelf herken, maar ik heb daar nooit zo'n waarde aan gehecht. Ik kan over het algemeen prima functioneren met mijn eigen chaos en kan mezelf aardig structureren en heb mezelf heel wat trucjes geleerd om niet iedere dag mijn sleutels, geld, tas etc. kwijt te zijn. Maar het is duidelijk mijn zwakke plek, waar ik zeker in moeilijke tijden last van heb.
Nu ik wat overspannen / overwerkt ben, merk ik dat ik eigenlijk veel meer last heb gehad van dit pakketje kronkels dan ik ooit heb willen / kunnen zien.
Aan de andere kant heb ik niet zo behoefte om een sticker te plakken

Queenie

Queenie

27-07-2011 om 00:38

Vervolg

(bericht werd helaas opeens verzonden)
Goed, even afrondend...
Ik heb niet zo'n behoefte om een sticker op mezelf te plakken en ik vind het allemaal ook niet zo belangrijk. Ik kan mezelf er toch niet mee veranderen en zal hooguit mijn trucendoos weer wat meer moeten aanscherpen. Maar toen vorige week een psycholoog tegen mij zei: "die baan is met jouw ADD heel lastig", toen vond ik dat opeens wel heel prettig klinken. Prettige dan: je moet je zaakjes gewoon eens wat beter op orde hebben. Twee tellen later dacht ik echter, "hoezo, mijn ADD?? Er is toch helemaal niet gezegd dat ik dat HEB?!!" En als ik dat zou hebben dan heb ik het al 38 jaar en zal ik toch gewoon mijn zaken beter op orde moeten hebben!
Ik ben daarom benieuwd of er mensen zijn die wijzer zijn geworden met / zonder (zelf)diagnose en / of behandeling en wil graag horen of het nou iets is waar je wat aan hebt, of is het uiteindelijk toch iets waar je maar zo min mogelijk over nadenkt.
Groeten, Q.

Ja, maar

in combi met Asperger. Ik heb nu 3 jaar mijn diagnose Asperger, en 1 jaar mijn ADD. Het heeft mij goed gedaan door aan de medicatie te gaan. Eerst Ritalin, per januari (na overstappen zorgverz) Concerta. Het geeft mij zoveel meer rust in mijn hoofd en kan beter de dingen overzien.
Ik heb echter ook een coach meerdere uren per week (uit PG daar ik dus ook Asperger heb. Deze combi maakt het (vrees ik) wel lastiger dan alleen ADD. Maar ook met ADD kan je zeer behoorlijke problemen hebben. Juiste passende hulp kan je dan wellicht goed helpen. Ook ik heb natuurlijk van kinds af aan ADD gehad, maar niet zodanig herkend. TOch heeft het mij nu op latere leeftijd nog veel goeds opgeleverd.

Queenie

Queenie

27-07-2011 om 17:30

Mamarijke

Dat klinkt als een pittige combi. Afgezien van de medicatie vraag ik mij af of je iets aan de diagnoses zelf hebt. Helpt het jou om jezelf beter te accepteren?

Queenie

Ik heb add test gedaan en uitslag was: 'lichte vorm van add'.
Ben blij dat ik dat gedaan heb, omdat het mij helpt mezelf beter te kennen en begrijpen en dus: acepteren inderdaad. Als je erovet wilt mailen, maak ik een adres aa.n.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Queenie

Queenie

03-08-2011 om 23:59

Vertigo

Dank! Ik doe dat misschien over een paar weken (moet mezelf nu op wat andere zaken richten).

Queenie ok

En sorrie voor de slordige spelfouten

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.