Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rian

Rian

13-06-2010 om 20:09

Flauwvallen

mijn dochter valt ongeveer 1 tot 2 keer per jaar zomaar flauw. Geen aanleiding, ze zit gewoon rustig te spelen en valt zo neer. Een paar seconden is ze buiten bewustzijn, en daarna is het weer goed.

Zonder aanleiding is: ze heeft net 1/2 uur van te voren gegeten, gedronken, niet iets intensief van te voren gedaan zoals rennen, het is niet heel warm, bloeddruk was goed volgens de dokter, zoals gezegd zat ze al 10 minuten rustig te spelen met een ander kindje.

ik moet nu met haar naar de kinderarts maar ik weet zelf niet goed waar ik aan moet denken omdat de tijd tussen het flauwvallen zo groot is. ik begin me toch wel zorgen te maken.

heeft iemand hier ervaring mee?

Rian

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rian

rian

13-06-2010 om 20:40

Leeftijd

ze is 6. kan epilepsie als het zo weinig gebeurd?

koentje

koentje

13-06-2010 om 21:02

Dit

kan inderdaad epilepsie zijn. Een lichte vorm, gelukkig. Het kan ook heel goed zijn dat het goed te verhelpen is met medicijnen. Niet dat dat nou zo leuk is, maar ja.

Maar eigenlijk denk ik dat de huisarts misschien aan andere mogelijkheden denkt, omdat hij haar -als hij alleen aan epilepsie denkt- wel direct naar een neuroloog zou sturen.
ik weet het niet! succes

Het kan ook spontaan overgaan

zit bij mij in de familie...

Ik realiseer me dat dat geen geruststelling hoeft te betekenen want jij kent mijn familie niet ... maar ik meld het toch maar even voordat je al de hele medische encyclopedie gaat doorbladeren.

Het waren vooral meisjes en het ging over rond de puberteit.

Bastet

Bastet

14-06-2010 om 07:21

Mijn zoon (18) heeft tot nu toe twee aanvallen gehad,met een jaar ertussen.Dus dat kan.Maar ik wil niet speculeren,ben benieuwd wat de arts vindt.
groetjes,bastet

Kan ook flauwvallen zijn

Ik heb zelf epilepsie en ja ook met 2 keer per jaar kan er sprake zijn van iets epileptisch. Maar het kan net zo goed écht flauwvallen zijn. Ik had toen ik jong was een buurmeisje en daar kwam het in de familie voor. Haar moeder ging ook zo'n 2 keer per jaar van d'r stokkie...zomaar poef zonder aanleiding. Zo stond ze nog te werken (in winkel, dus meer wachten op klanten)en zo lag ze.Mijn buurmeisje kreeg het ook...maar toen zat ze al zeker op de basisschool...En zo bleef het. Later kwam ze bij mij in de klas op v.o. en had ze het nog steeds.En het was heel anders dan een aanval van mij. Buurmeisje werd slap als een vaatdoek en ik stijf als een plank. Buurmeisje bleek het later áls ze het had, het rond haar ovulatie was. Zo ook de moeder. En ze hadden ook nog tantes, oma's en nichtjes met hetzelfde euvel.Soms was het 1 keer per jaar, soms 2 keer per jaar. Maar zeker niet meer.Ik weet wel dat er onderzoeken werden gedaan waar dat flauwvallen nu vandaan kwam, maar geloof niet dat het ooit werd opgehelderd.
groeten albana

Femke:-)

Femke:-)

14-06-2010 om 12:45

Ik ook

Nu moet ik zeggen dat er bij mij altijd wel een aanleiding toe was hoor (honger, hik, schrik, warmte, pijn), maar vroeger viel ik regelmatig flauw (soms meerdere malen per week). Mijn vader heeft het ook, zit dus ook in de familie.

Ben er uitgebreid voor onderzocht, laatste keer toen ik het een keer op school had en mijn benen helemaal blauw werden. Mijn armen tintelen dan ook....men is er nooit achter gekomen wat het is. Men stak het op de groei, en later hyperventilatie. Het werd naarmate ik ouder werd wel minder...nu val ik nog 1 tot 2 keer per jaar flauw.

Ik voel het ook aankomen, ga dan op de grond zitten in een hoekje, zodat ik niet val en me dus ook niet zeer doe.

Ik vind het zelf niet angstig. Hoe is het bij jouw kindje? Voelt ze het ook aankomen en is ze in paniek daarna?

Geen idee wat het bij haar is, ben wel benieuwd...laat je het nog wel weten?

Sterkte!!

groetjes Femke

rian

rian

14-06-2010 om 16:53

Oke

ik heb op internet over epilepsie gelezen en daar komen wel heel herkenbare dingen naar voren. ze valt niet helemaal 'slap' flauw maar heeft haar arm heel gespannen en maakt ongecontroleerde bewegingen daarmee. haar mond schijnt dat afgelopen keer ook te hebben gedaan.

fijn om te horen dat er meer mensen met hetzelfde rondlopen. wat ik me afvraag (lees: mijn grootste zorg) is hoe jullie er mee omgaan gezien het feit dat flauwvallen ook kan gebeuren als je aan het fietsen bent, of aan het zwemmen, of op straat oversteekt ik noem maar iets. Hoe ouder ze wordt hoe meer er gevallen zijn waar het gevaarlijk is. ik durf haar nauwelijks alleen te laten wat nu ze nog maar 6 is niet zo raar is maar hoe ouder het wordt des te moeilijker het gaat.

Mijn dochter voelt het nauwelijks aankomen, ze werd alleen even misselijk.. ze was daarna ook niet in paniek, had alleen pijn in haar hoofd (van het vallen op de grond?).

Rian

Bastet

Bastet

14-06-2010 om 19:08

Rian

Misselijkheid kan een voorbode zijn....Maar ermee omgaan,is moeiljk.Mijn zoon kreeg de eerste aanval op zijn zeventiende,en de tweede pas een jaar later.Inmiddels heeft hij medicatie,maar ik laat hem gewoon zijn leven leiden.Maar zwemmen in zijn eentje,dat liever niet.Maar als hij naar een meerdaags rockfestival wil,kan ik niet meer doen dan hem zijn pillen meegeven,op het hart drukken dat hij goed eet en slaapt en het loslaten.
Bastet

picobello

picobello

16-06-2010 om 18:20

Als kind ook

veel last gehad. Ik viel regelmatig flauw, soms 2 keer per week, soms 1 x in 6mnd. ( ik was 4). Veel onderzoeken, maar nooit duidelijkheid.

Nu heb ik er veel minder/ geen last van. Ik voel het aankomen en neem evt maatregelen bv gaan zitten, frisse lucht.

Ik ben erg gevoelig voor pijn van anderen, als bv het buurmeisje viel, voelde ik haar pijn en mijn pijngrens lag waarschijnlijk nogal laag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.