Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bertje1

bertje1

29-05-2012 om 10:58

Fluoride-spoelmiddel bij beugel

mijn zoon heeft sinds kort een beugel; hij moet maarliefst 1.5 jaar extra fluoride oplossing (kans op vlekken op tanden .. dat ga ik dus nog navragen)
maar er zitten ook 'parabenen' of zo in en nog iets.
Lijkt mij niet gezond?? Op een potje met gezichtscreme die ik heb staat 'parabenenvrij' nou, dan weet ik al genoeg.
Heeft iemand dit al uitgezocht??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
blokje

blokje

29-05-2012 om 11:56

Conserveermiddelen

De meningen over het gebruik van parabenen zijn verdeeld. Het zijn conserveermiddelen. Als deze niet gebruikt worden, moet er op een andere manier geconserveerd worden en dat wil niet zeggen dat dit beter is ! Zo staat er bij cosmetica vaak ook zonder parfum..., maar zijn er vaak wel geurstoffen te vinden die niet onder de noemer parfum vallen. Wees zorgvuldig met kreten op verpakkingen... bijv.

Ontbijtkoek : weinig vet!!!, mmm dus gezond, maar ondertussen wel boordevol suiker. vat je 'm?

Is dat een beetje standaard, gebruik van spoelmiddel?
Mijn kind krijgt morgen een beugel en ik ben bezig met een boodschappenlijstje, van brinta, soep, tot tandenborstel.... Ik weet dat de orthodontist wil dat er elektrisch gepoetst wordt. ( doen we al), maar een andere opzetborstel????, welke?
blokje

Vera*

Vera*

29-05-2012 om 12:15

Blokje

Er zijn speciale ortho-kits te krijgen voor de elektrische tandenborstel.
Hier is de tandarts juist helemaal geen voorstander van elektrisch poetsen.

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2012 om 13:32

Hier ook niet

Geen fluorspoelingen, niet electrisch poetsen.

dre

dre

29-05-2012 om 16:57

Electrisch poetsen en fluormiddel

Mijn dochter heeft net 2 jaar 'gebeugeld' en heeft in die tijd gewoon electrisch gepoetst en daarnaast ACT gebruikt. Dit is inderdaad een fluorspoeling, er zijn er velen, deze vond zij het minst vies.
Misschien kun je kijken in welk middel het minste spullen inzitten waar jij je niet lekker bij voelt?

Puck

Puck

29-05-2012 om 21:28

Net als fio

ook hier een ortho die geen fluorspoelingen nodig vond en geen voorkeur heeft voor poetsmethode. Kind is probleemloos door 2 jaar beugelen heen gekomen zonder gaatjes, beschadigingen, verkleuringen oid.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-05-2012 om 22:05

Mondspoeling

Parabenen zijn helemaal niet slecht. Er wordt een hoop onzin over geschreven, vooral komend vanuit "natuurlijke en organische" kant. Ze beschermen tegen bacteriele contaminatie en de alternatieven voor parabenen zijn vaak nog slechter (gedenatureerde alcohol etc.). Alcohol is irriterend en uitdrogend. Dit zit ook in veel mondspoelingen dus let daar op.

Zoon krijgt hier ook binnenkort een beugel en hij hoeft niet met fluoride-mondspoeling te spoelen. Ik gebruik ook geen mondwater; nergens voor nodig als je goed poetst. Elektrisch poetsen verdient volgens onze tandarts, mondhygieniste en orthodontist de voorkeur. En vooral na alles wat je eet of drinkt even een slokje water drinken om de zuren te neutraliseren en de boel schoon te spoelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.