Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

dc

dc

22-09-2012 om 09:13

Frisdrank

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/09/21/voor-het-eerst-hard-bewijs-frisdrank-maakt-kinderen-dik/

Gaan jullie nu de frisdrankjes minder aanbieden thuis?

Wij drinken sowieso niet zoveel van die dingen. Een vruchtensap per dag en op vrijdagavond een glas cola. Dat is het ongeveer wel.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bibi

Zoals je kon lezen in mijn posting, verbaas ik me. Da's wat anders dan oordelen.

skik

Merel

Merel

24-09-2012 om 13:58

Hombre

Bedankt voor je uitleg, ik had 'debiliseren' inderdaad even opgezocht, het is niet een term die ik gebruik. Ik kreeg dit als betekenis " zo sterk vereenvoudigen of toegankelijk maken dat het kinderachtig of bespottelijk wordt".
Dus ja, vandaar dat ik het wat grof vond. Maar je hebt gelijk dat het uitermate slecht is om aldoor te snoepen of heel vaak naar Mc.Donalds te gaan. Toch is het voor veel mensen en vooral pubers aantrekkelijk, je kan goedkoop veel eten krijgen.

bibi63

bibi63

24-09-2012 om 16:43

Nou skik

Je meldt die opmerking hier over dat te dikke jongetje omdat het je verbaasdt. Maar waarom verbaasd het je? Het verbaasd je alleen maar omdat jij er toch blijkbaar vanuit gaat dat hij dat meer zeer grote regelmaat drinkt. Als hij dat alleen op zaterdag zou krijgen als beloning dat hij de hele week water/thee heeft gedronken, dan zou het je niet verbazen. Het is ook dan ook niet een oordeel maar een vooroordeel. Dat overkomt dus veel dikke mensen.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.