Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Frozen shoulder: iemand ervaring?

Kom net bij de huisarts vandaan met deze diagnose. Sterke painkillers meegekregen en me aangemeld bij fysio.
Wat gegoogled en daar word ik niet vrolijk van, dwz het kan erg lang duren. Iemand ervaring ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mover

Mover

31-07-2012 om 17:17

Ik heb ervaring met een frozen shoulder
Het kan idd lang duren, dwz, in mijn geval meer dan een jaar.
Je kan me mailen, mover-ool hotmail com

Shonagh

Shonagh

31-07-2012 om 20:15 Topicstarter

Mover

Je hebt mail :o)

klokje 2

klokje 2

01-08-2012 om 10:17

Och arm

had ik een paar jaar geleden, ik voel met je mee! Duurt meer dan een jaar, klopt. En zeer pijnlijk, maar dat weet je al. Met name de fysiotherapie. Maar blijf bewegen, dat is belangrijk. Ik had een katrol midden in de kamer hangen, via de fysio, en liep daar steeds aan te trekken. Maar dat was in een later stadium, bedenk ik me nu. In het begin kun je eigenlijk niets met die arm.
Het is absoluut geen feest: veel sterkte, en geduld!

frozy

frozy

01-08-2012 om 12:15

Helaas, ik ook

Helaas, ik ook en zelfs aan beide kanten.
Ik heb nog tamelijk lang kunnen werken ondanks dat ik in dezelfde sector werk als waar de frozen shoulders behandeld worden, maar uiteindelijk toch een half jaar gestopt.
In de beginfase heb ik het meeste baat gehad bij ritmische massage bij een antroposofische fysio. Mobiliseren bij een manueel therapeut verergerde de klachten alleen maar. Toen schouder nummer 2 begon wilde ik wel een corticospuit, maar alleen van de orthopeed. Helaas duurde het wel een paar weken voor ik de afspraak had en was de ergste pijn voorbij en zat de schouder muurvast.
Inmiddels zijn we zo'n 6 a 7 jaar verder na de aanvang van schouder 1 en er zijn nog steeds restklachten en hij is niet volledig belastbaar. Schouder 2 is nu een jaar of 3 en functioneert ook nog steeds niet goed. Bij mij gaat het op en neer. Teveel doen geeft terugslag, teveel oefenen ook en eerlijk gezegd ben ik na 6 jaar wel uitgeoefend. Overigens is er uitgebreid naar het probleem gekeken door diverse artsen en geen oorzaak of betere behandeling gevonden.

Beroepsmatig zie ik nog wel eens mensen met een frozen shoulder doorgestuurd door de huisarts, wat het niet blijkt te zijn. Vaak is dan na een week of 2 met de goede oefeningen het probleem al grotendeels opgelost.

Shonagh

Shonagh

02-08-2012 om 10:57 Topicstarter

Reactie

Dank voor jullie reacties Klokje en Frozy :o)

Ik heb inmiddels een afspraak met de fysiotherapeut. Ik moet er nog even bij vertellen dat ik al maanden een wat stijve schouder heb maar ik ben vrijdag gevallen op de arm/ schouder en toen begon het "feest". Huisarts dacht dat de val het "getriggerd" had, fysio zei net aan de telefoon dat er misschien nog een foto nodig is, dus misschien zoals Frozy zei geen frozen shoulder...........
Ik wacht nog maar even af en helpen de pijstillers heel goed: ik slaap ook weer prima !

frozy

frozy

03-08-2012 om 14:25

Shonagh

Fijn dat de pijnstillers helpen!

Het klinkt niet helemaal als de klassieke frozen shoulder, dus misschien valt het mee. Veel sterkte!

Shonagh

Shonagh

04-08-2012 om 17:44 Topicstarter

Frozy

Ja , dat hoop ik ook, maandag naar de fysio dus dan hoop ik meer te weten. Het gaat inmiddels ook een stuk beter.

Shonagh

Shonagh

06-08-2012 om 21:22 Topicstarter

Update

Gelukkig had de (inval)huisarts het verkeerd ! Geen frozen shoulder, nog wel steeds stijf, maar geen pijn meer. Nu oefeningen en over 3 weken terugkomen bij de fysio. En goed op mijn houding letten bij het computeren :o)

Kaaskopje

Kaaskopje

06-08-2012 om 22:43

Blij toe

Ik heb opgezocht wat een frozen shoulder inhoudt. Ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent

Mover

Mover

07-08-2012 om 15:10

Bureau - computeren

En, wat is de hoogte van je bureaublad/toetsenbord?! Heb nog aan je gedacht, en ben heel blij te horen dat het "slechts" en stijve schouder is. Sterkte met herstel.

klokje 2

klokje 2

07-08-2012 om 15:57

Fijn!

goed te horen! Gelukkig maar dat het waarschijnlijk mee valt. Sterkte er mee!

frozy

frozy

08-08-2012 om 10:00

Gelukkig

Gelukkig, geen frozen shoulder. Een hele opluchting, denk ik.
Goed blijven oefenen en mocht het toch achteruit gaan, eerder naar de fysio.

Houding achter de pc (maar ook in andere situaties) is belangrijk, maar ook niet te lang achter elkaar.
Ikzelf kan niet meer muizen met de muis naast mijn toetsenbord (geeft na 5 minuten al erge pijn), dus die ligt voor het toetsenbord. Hierdoor ontlast ik de schouder.

Shonagh

Shonagh

08-08-2012 om 21:27 Topicstarter

Reactie

Ja, heel fijn dat het ook al weer een heel eind opgeknapt is.
Computeren blijft een beetje een probleem. Ik heb, zoals jullie misschien weten sinds kort een nieuwe baan, en daar heb ik geen vaste plek. Het is wel 7 uur aan de telefoon met een computer. Dus vandaag al het bureau een beetje "verbouwd" en ergens een goede stoel vandaan gehaald, zodat ik in ieder geval goed kon zitten. Mijn baas is op de hoogte en verleent alle medewerking.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.