Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arawen

Arawen

07-08-2009 om 12:22

Gaan een (genezende) onsteking vervellen?

Mijn puberzoon heeft een 'rare' teen; eerst zat er een dikke witte rand langs de nagel, met de omgeving rood, en nu begint de teen ineens als een gek te vervellen en is het laatste kootje helemaal rood. Het begon een week of 2 geleden en hij heeft er eigenlijk geen last c.q. pijn van.
We hadden het idee dat hij zijn teennagel verkeerd geknipt had, nagel ingegroeid of zo, en dat er een onsteking-kje ontstaan was. Ik meen me te herinneren dat je lichaam zelf kleine ontstekingen opruimt en dat je huid dan gaat vervellen. Dus zou het vervellen een goed teken moeten zijn...
Heb ik gelijk of heb ik de klop horen luiden, maar weet ik niet meer waar de klepel hangt (en is het toch misschien verstandig er even mee langs de huisarts te gaan)?

groeten Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

07-08-2009 om 15:49

Ja en nee

Vervellen komt inderdaad wel voor na een ontsteking. Maar zou dit geen schimmel kunnen zijn?

Tirza

meg

meg

07-08-2009 om 17:15

Denk ook aan schimmel....

... lees maar eens mee op: http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/voetschimmel.htm
Als je de symptomen herkent: aan de Lamisil... of bij Kruidvat een goedkopere en goed werkende (ervaring bij man en zoon) eigen merk zalf.
Succes meg

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.