Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

sinas

sinas

15-03-2012 om 21:19

Gebit brokkelt af....

ik word er echt gek van....Onlangs kies laten trekken, daarachter brak kies af. Die is weer gerepareerd en nu zit ik net wat te eten, breekt aan de andere kant weer een kies af! Het is de laatste tijd wel raak! Wat moet ik hier nu toch mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prada

Prada

16-03-2012 om 09:15

Vraag

Zaten er vullingen in die kiezen?

Pluk53

Pluk53

16-03-2012 om 09:18

Investeren

Die "verbrokkeling" is bij mij al begonnen in mijn pubertijd ;( . Mijn toenmalige tandarts was nog ouderwets, en heeft veel kapot geplombeerd (nog met een "droge" boor).
Als de wortels nog goed zijn en er is nog wat houvast kan een creatieve tandarts een kies boetseren met de huidige materialen die er zijn. Is bij mij bij 2 kiezen gebeurd, en dat werkt prima. Goedkoper en simpeler en sneller dan een echte kroon.
En anders dure kronen plaatsen. En in het uiterste geval naar een implantaat. Tel uit je winst.

Biene M.

Biene M.

16-03-2012 om 14:10

Wat doe je met je tanden?

Knars je of klem je je kaken hard op elkaar, overdag of 's nachts? Bij mij is dat de oorzaak van het af-/ en doorbreken van mijn tanden en kiezen. 's Nachts draag ik een bitje dat de tandarts speciaal heeft laten maken. Kostte ook een lieve duit, maar als het goed is, beperkt dat de schade. Verder vind ik het jammer dat ik op sommige plekken niet eerder kronen heb laten plaatsen. Die kiezen braken overlangs en waren daarom verloren.

sinas

sinas

16-03-2012 om 19:04

Prada

bij 1 kies niet, die brak af nadat de kies er naast was getrokken. De getrokken kies had wel een vulling. En de kies waar nu een stuk af was ook. Het is weer gefixt vandaag en volgens tandarts heb ik toch wel een sterk gebit, al vind ik dan zelf van niet.

sinas

sinas

16-03-2012 om 19:05

Biene

weet ik niet. Overdag niet in elk geval, 's nachts slaap ik Ik durf dat niet te zeggen dus.

Isabella

Isabella

16-03-2012 om 19:19

Ook (maar dat wist je volgens mij al)

Ik heb ook zo'n tijd gehad dat ik gemiddeld een keer per maand bij de tandarts zat, zonder overdrijven. Naast alle pijn en ellende kostte het ook nog handenvol geld omdat mijn budget in juni al was overschreden.
Ondertussen zitten in ongeveer de helft van mijn tanden en kiezen endo's heb ik nog maar drie grote kiezen van mezelf, en krijg ik aan het einde van dit jaar kroon nummer acht en negen.
Alhoewel het nu rustig is in mijn mond (effe afkloppen) heb ik er nog wel een harde-stukjes-in-mijn-mond-fobie aan overgehouden. Als er iets knoepert tussen mijn tanden slaat de schrik me om het hart en ga ik meteen met mijn tong mijn nog overgebleven kiezen en tanden langs, bang dat er weeeeeeer iets is afgebroken.
Maar nu is het al een jaar rustig, dus dat komt bij jou vast ook weer wel.

sinas

sinas

16-03-2012 om 20:21

Isabella

dat heb ik dus ook! En daardoor wist ik dus gisteravond ook meteen dat het fout was Maar ik heb inderdaad een fobie nu voor harde dingen.

Vera*

Vera*

17-03-2012 om 09:30

Herkenbaar

Het was al weer even 'rustig' maar afgelopen maandag mocht ik de tandarts bellen. Er bleek een groot stuk van mijn kroon afgebroken te zijn. Ik mocht eigenlijk blij zijn dat er een kroon zat omdat anders de kies tot in de wortel (waarschijnlijk) zou zijn afgebroken en de hele kies er uit zou moeten (op een erg zichtbare plek)

Gebit

Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik gewoon een kunstgebit wil. Dat sprak vroeger wat meer vanzelf dan nu. Maar ik ben er blij mee. Ik heb helemaal geen tijd en geld voor al die bezoekjes aan de tandarts en de medicijnen die ik gebruik maken het er ook al niet beter op. En ook al was het wel even wennen ik ben er heel blij mee. Nooit meer wortelkanaalbehandelingen en altijd mooie witte tanden.

sinas

sinas

18-03-2012 om 13:25

Annej

Van de week was dat ook het 1e wat ik dacht, dan maar een gebitje. Maar dat is ook niet alles. En omdat de tandarts aangaf dat mijn gebit op zich wel sterk is, laat ik het voorlopig nog maar zo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.