Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gebroken voet, tips?

Lightning never strikes twice. Jawel dus. Op vier dagen na een jaar nadat hij zijn been brak op schoolreisje, brak mijn zoontje van 6 vorige week zijn voetje (aan dezelfde kant ook nog) door een ongelukkige sprong in een zwembadje. Weer zes weken gips. Lichtpuntje: waar hij vorig jaar tot aan zijn billen in het gips zat, nu alleen zijn onderbeen. Hij kan zijn knie bewegen, gaat naar school (deze week nog) en kan dus wel wat meer (zelf naar de wc, pfew. Mijn rug blijft enigszins gespaard). Nu mijn vraag: ik heb wel eens gehoord over hoezen zodat hij wel in een badje of aan het strand zou kunnen poedelen, is dat wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lennest

lennest

19-07-2010 om 11:01

Hoezen

Ja, die hoezen bestaan. Dik plastic en aan de bovenkant zit een soort ring met rubber, die perfect om je been past, seal-tight, google maar 'ns op douchehoes. Heb die vorig jaar gebruikt om te douchen. Maar of het ook goed blijft zitten in het zwembad? Heeft hij wel loopgips?

lennest

lennest

19-07-2010 om 11:03

Aanvulling

Op de website lomed.nl zag ik ook de hoezen en men beweert daar dat je er mee kunt zwemmen. Succes!

Anienom

Anienom

19-07-2010 om 11:11 Topicstarter

Lennest

Dankje voor je tip! Loopgips heeft hij nog niet (misschien over drie weken, niet dat het hem tegenhoudt, hij hopst overal heen, klimt etc). Hij kan nog niet zwemmen (hij begint na de zomervakantie dus ik hoop dat hij dan helemaal genezen is), het gaat om vooral een beetje te kunnen zitten en spatten in water.

Anienom

Anienom

19-07-2010 om 11:19 Topicstarter

Oooh, lennest!

Ze hebben daar (bij Lomed) ook gipstattoos! Wat leuk!! Maar goed, het ging om de hoezen

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-07-2010 om 15:16

Beschermhoes

Ach, wat sneu... Ik heb zelf mijn voet gebroken vorig jaar en via de Thuiszorg kocht ik de AquaProtect hoes. Absoluut hartstikke waterdicht. Ik heb er dan wel niet mee gezwommen (het was in de winter) maar wel zonder enig probleem mee kunnen douchen. Hier de link http://www.mediornv.be/aquaprotect.php Sterkte!

Anienom

Anienom

19-07-2010 om 15:38 Topicstarter

Pelle en elisa

Bedankt voor het meekijken! Ik ga achter al jullie tips aan. Vorig jaar hebben we bij het douchen gewoon een plastic zak met een dikke elastiek gebruikt. Hij zat toen op een krukje in de douche, het gips zat toen tot zijn billen. Nu zit hij in de douchebak met zijn gips eruit in de plastic zak. De plastic zak hoeft er alleen voor te zorgen dat er geen water indruppelt, dat gaat prima. Omdat vorig jaar het gips tot zijn billen zat, zijn we niet eens begonnen aan zwemhoezen. Nu kan hij veel meer omdat hij zijn knie kan bewegen en de hoes is dan alleen om wat te poedelen, geen hardcore zwemmen

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-07-2010 om 18:21

Aquaprotect

Het is idd wel belangrijk dat je de juiste maat hebt. Ik ben zelf klein en tenger en had de volwassenenmaat; die was danwel veel te lang maar hij zat wel loeistrak om mijn bovenbeen dus ik kon veilig helemaal onder de douche Toch zijn het zeker wel handige hoezen als je de juiste maat kan krijgen. Met die AquaProtect zou je zonder problemen kunnen zwemmen had ik het idee. Is die kleine maat dan zoveel korter?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-07-2010 om 18:40

Pelle

Ah ok, ik had onderbeengips (tot vlak onder mijn knie). Dus ik trok die grote maat gewoon helemaal op tot mijn dijbeen en die zijn natuurlijk wel wat dikker dan jongetjesdijbenen Overigens kreeg ik van het ziekenhuis eerst zo'n gewone plastic beenbeschermhoes mee met een soort band die je dan strak aantrekt. Daar kan je ook nog wel mee douchen met enige voorzichtigheid en ik denk ook wel een beetje pootjebaden maar zeker niet zwemmen...

Anienom

Anienom

20-07-2010 om 09:26 Topicstarter

Lang

Pelle, bijna twee maanden, dat is lang hè. Ik heb inderdaad gerommeld vorig jaar, maar nu ben ik ervaren No more gerommel!
Hij heeft vorig jaar vijf weken van bil tot teen, daarna twee weken loopgips, van bil tot enkel, maar door zwakte verzwikte meteen zijn enkel, dus veel heeft hij niet gelopen. Men, ik was zo blij dat we deze zomer weer alles konden doen. Zucht. Maar goed, het kan altijd zoveel erger, dus wat klaag ik nu . Doet hijzelf ook niet

Anienom

Anienom

21-07-2010 om 08:56 Topicstarter

Fysio

Fysio is hartstikke fijn. Zoontje had, toen hij eindelijk van alle gips af was, een eigen manier van lopen: slepend met zijn been en op de zijkant van zijn voet. Kinderen passen zich snel aan, dus als ik er niets aan had gedaan had hij zich dat loopje eigen gemaakt en volgens mij nu nog zo gelopen! Hij vond het geweldig, fysio, een hele gymzaal voor hem alleen en dan lekker op de trampoline en op de loopband, dat zag zo leuk uit, zo'n ukkie. Het zal er wel weer aankomen, over een weekje of vijf...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.