Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

04-01-2012 om 12:31

Gecompliceerde breuk

Mijn schoonmoeder van 82 heeft een gecompliceerde armbreuk. Ze blijft er last van houden nadat de boel gezet is. De chirurg had het over een prothese.... Ik was er zelf niet bij maar mijn man die erbij was heeft niet doorgevraagd.
Weet iemand of het mogelijk is dat zij een botprothese bedoelen en dat het versplinterde bot er dan uitgehaald wordt of zo?
Want ik mag toch aannemen dat het niet zo is dat haar arm geheel geamputeerd wordt en er een prothesearm gegeven wordt???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

04-01-2012 om 13:44

Koentje

allereerst wat vreselijk voor je schoonmoeder zeg! Wens haar sterkte!

Ik denk dat je het beste het ziekenhuis zelf kan bellen. Leg uit dat jullie niet snappen wat er bedoeld wordt en dat je dat graag zou willen weten om zo tot een juiste keuze te komen.

Sterkte hoor!

Anne K.

Anne K.

04-01-2012 om 19:55

Orthese?

Hallo Koentje,

Ik zou idd het ziekenhuis even bellen. Misschien hebben ze het wel over een orthese ipv een prothese....
Succes, knap lastig voor je schoonmoeder.

Anne K.

Een kunstgewricht is ook een prothese

een nieuwe heup noemen ze ook een totale heupprothese, dus ik denk dat er misschien een schouderprothese wordt bedoeld??

Op die leeftijd zal het wel niet gemakkelijk zijn, met broze botten...

Sterkte voor haar in elk geval, zijn rottige breuken (erg pijnlijk)

koentje

koentje

05-01-2012 om 12:35

Bedankt

voor de reacties. Er is nog geen sprake van een keuze. Eerst gaat de ortopeed er naar kijken en dan horen we het. (vrijdag de dertiende is de volgende afspraak.....)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.