Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Yura

Yura

08-02-2011 om 14:23

Geen brood eten, is dat erg?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Temet

heb je wel eens bij buitensport zaken gekeken ? Hier in Schotland genoeg keus in thermos bakken. Zoon at vaak een warme lunch op de basisschool hier en op de middelbare school kwam hij snel naar huis (lopen) om iets warms te eten, noodles, magnetron rijst, gebakken ei. Hij kan erg goed koken ! Al jong begonnen :o)

Yura

Kan je het commentaar van de CB dames voorstellen pfpfpf. Het joch zou echt niet gezond groot worden en hij was al zo klein, ja op de CB groeigrafiek voor Nederlandse kinderen..............
Gelukkig was met de CB arts beter te praten.

Yura

Yura

10-02-2011 om 23:01

Shonagh

Daar weet ik alles van, maar dat lag uiteraard aan de borstvoeding , dus moest ik bijvoeden met rijstebloem, wat ik niet gedaan heb, dus daar ligt die voorkeur voor rijst niet aan in ieder geval. Overigens is mijn dochter ook gek op koken, flanst met haar 11 jaar zo een eenvoudige maaltijd in elkaar, haar oudere broer komt niet verder dan een kopje senseo maken.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

10-02-2011 om 23:09

Yura

Borstvoeding? Schandelijk, hij wil nu natuurlijk alleen maar rijst om de gemiste rijstebloem in te halen. Zelf heb ik in Nederland een CB-arts gehad die het heel bedenkelijk vond dat ik mijn baby geen vlees gaf. Ik eet vissetarisch (vega met zo nu en dan wat vis) maar dan wel gewoon met witte rijst. Soms vind ik zilvervlies wel lekker voor de afwisseling maar volkorenpasta, nee.

bertje1

bertje1

11-02-2011 om 10:45

Dietiste

ik denk altijd: ja in andere landen eten ze bijv. rijst maar daar eten ze vaak ook brood bij het eten of is het hele voedingspatroon anders, bijv. meer 'basisvoeding', terwijl het hier die hoofdmaaltijden zijn en (teveel) tussendoor, vaak zit in die tussendoortjes maar weinig voedingswaarde; brood is in ons voedingspatroon zeer belangrijk: voor de boter, het beleg, B-vitamines, ijzer en vooral.. jodium. Je krijgt met de vervangers geen jodium binnen.
ik zou dus toch voor brood pleiten, dan maar als broodje, bolletje, tosti etc. Soep is bovenal zout.

fuut

fuut

11-02-2011 om 10:57

Hou ook niet van brood

Ik ben net als jouw dochter: ik vind brood niet lekker en heb niets met een hollandse broodmaaltijd (met belg als jam, pindakaas, hagelslag, brrrr). Als kind moest ik van mijn moeder wel altijd brood eten, maar sinds ik zelfstandig ben eet ik bijna geen brood meer (en ben nu over de 40). Het liefst eet ik drie keer per dag warm. Dat is natuurlijk niet zo ptaktisch. Ik ontbijt altijd met yoghurt met flink wat muesli (en dan echte muesli, geen cruesli vol suiker), en krijg zo volgens mij genoeg granen binnen. Verder let ik op dat ik altijd gejodeerd zout koop, zodat ik daarmee mijn jodium binnen krijg. Want volgens mij is dat het enige probleem: ze gaan er in nederland van uit dat iedereen brood eet, en stoppen daarom jodium in het brood.
Trouwens: zou ook het liefst iedere dag met sushi lunchen, maar dat is helaas te duur.

Anna n

Bestaat wel, echt wel ! Zoek eens bij Amazon.co.uk op Thermos Lunch Box / Food Jar . Lijkt me vreemd dat ze deze in de betere outdoor winkels niet verkopen/ kunnen bestellen.

amk

amk

11-02-2011 om 17:55

Blokker

heeft ze jarenlang gehad, ik heb er nog 1 staan.
Werkt prima.

Thermosbakjes

Ik heb ze hier ook. Eigenlijk gebruik ik ze zelden. Het zijn mooi kleine bakjes (2 groottes), prima geschikt om een warme lunch in mee te nemen. Mijn ouders hebben ze gewonnen op een bingo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.