Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anna3

Anna3

09-06-2010 om 14:52

Geen water/vocht in de oren

Op dit moment ben ik weer eens geveld door een enorm pijnlijke oorontsteking. Het zit in de gehoorgang. Ab gekregen en een oortampon met druppels met hormonen, dus het wordt wel grondig aangepakt.
Ik heb dit eens in de zoveel tijd, ben er kennelijk dus gevoelig voor, en ik weet dat beter is als de oren zo min mogelijk met water/vocht in aanraking komen. Ik heb al vette wattenbolletjes geprobeerd (voor onder de douche), maar dat werkt niet. Zwemmen doe ik al zo min mogelijk. Ik hoop dat iemand dit herkent en een tip heeft hoe ik toch kan douchen en haren wassen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
juffertje

juffertje

09-06-2010 om 20:53

Zwemdopjes

Bij de audicien en vaak ook bij een goede opticien kun je zwemdopjes op maat laten maken. Scheelt altijd iets!

100%mama

100%mama

09-06-2010 om 20:57

Scheelt heel veel

die oordoppen! Hier een kind wat maar 1 spatje in zijn oor hoeft te hebben en er is oorpijn. Sinds 3 jaar dopjes laten maken bij een hoor winkel (ik meen 21,50) en nergens meer last van. Idd, ook met douchen moeten we ze in doen.

Wat ideetjes?

mijn dochter had het ook, zelfs met wind/regen combinatie kraag ze oorpijn. Maar dit deden wij eraan:
oordoppen aan laten meten, bij HOORwinkel. Geweldig!
Met regen een goed muts, over oren heen, op.Of haarband, dat de wind en regen niet op dr oren slaan.
En douchen met douchemuts, of de stang lager zetten en dat ze dus niet bij de oren nat kan worden....En haren wassen, over de badrand heen, op dr kop hangen.Of onder de douche ook oordoppen in....
Ik zelf heb t ook vaak,(geen middenoorontsteking, maar in de gehoorgang zelf) maar dan door bepaalde shampoos.En door het indoen van die dopjes,van je ipod ofzo.Iets van n allergie (nikkel, daar weet ik t zeker van).Ik wens je een snelle oplossing, want o, wat doet het zeer en kost het je veel energie,sterkte dus!

Anna3

Anna3

11-06-2010 om 03:45

Iedereen

Bedankt voor jullie reacties! Fijn te weten dat er meer mensen zijn die weten wat dit is.
Die speciale oordoppen ga ik zeker laten aanmeten, als ik weer op de been ben, kan me niet schelen wat het kost.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.