Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mara

Mara

23-09-2012 om 17:45

Gekke reactie na een paar muggensteken

Vrijdagnacht is onze zoon 5x in z'n gezicht gestoken door een mug. Hij is altijd zeer geliefd bij de muggen. De bulten waren nogal dik en rood. Vanochtend waren de delen van zijn gezicht echt flink gezwollen, de helft van z'n kaak, z'n voorhoofd en z'n wang, vuurrood en heel warm. Het is nu over dus ik maak me geen zorgen. Maar ik vond het zo'n rare reactie. Of hebben meer kinderen hier last van. Ik weet niet of ik volgende keer toch maar even naar de huisarts moet, Het is nu over dus de huisarts kan er niet veel mee ben ik bang.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

23-09-2012 om 18:01

Dat kan

Mijn kinderen krijgen soms, soms ook niet, dergelijke reacties op muggesteken. Het ziet er inderdaad naar uit. Toen ze jonger waren kreeg ik weleens een zalfje van de huisarts hiervoor, dus dat zou ik zeker even vragen.

Prakje

Prakje

23-09-2012 om 18:47

Kan..

Zeker nu in het naseizoen. Lijkt wel of de mug nog meer gif heeft... Hier ook een kind dat daar heel heftig op kan reageren.

heeft dochter ook, die kreeg soms de dagen erna ineens van die "eierkoeken" rondom de steek. Wij kregen een zalf van de dokter en Xyzal, die moest ze innemen als ze zo'n reactie kreeg.

Annet

Annet

23-09-2012 om 19:53

Antihistamine gel

Wij gebruiken in dit soort gevallen antihistamine gel. Zoon heeft soms ook dit soort allergische reacties, vooral toen hij tussen 1-7 jaar oud was. Hij is nu 10. De laatste jaren is het minder geworden. Hij is nog wel zeer aantrekkelijk voor muggen maar de reacties zijn niet meer zo enorm.
De gel die wij kopen (Fenistil gel) is vrij op recept verkrijgbaar in de meeste landen van Europa (Duitsland ook). Wij slaan dus elke zomervakantie een voorraadje in. Werkt bij dit soort bulten beter dan Azaron en het bespaart een bezoekje aan de huisarts.

amk

amk

23-09-2012 om 19:53

Normaal

die reactie is hier vrijwel standaard. Ze ontsteken er ook nog eens bij. De huisarts geeft ons hiervoor een lage sterkte cortisonen creme/zalf met fucidinezuur. Met 1 tube van 30g redden we het een jaar.

Ook

Hier ook een kind dat erg allergisch reageert op muggenbeten, en meteen ook het meest geliefd is bij de muggen. Blijkbaar gaat dat samen.. Omdat zoon vreselijk last heeft van jeuk hebben wij standaard pilletjes in huis (Telfast) die hij krijgt zodra hij geprikt is. En verder ook de fucidinecrème voor als de plekken erg lelijk worden. Naast dik en rood rondom, komen er bij hem vaak blaasjes met geel vocht op de prikplek.
Best is altijd maar om het te voorkomen. Hiervoor is de kamer van onze zoon voorzien van horren en als er ergens veel muggen zijn smeren wij hem een paar keer per dag in met "avon skin so soft". Het enige niet-giftige goedje wat werkt. (DEET houdende middelen helpen ook, maar die wil je niet te vaak gebruiken). Helaas is het niet in Nederland te koop, wel in de UK en de VS, en ook wel via internet daar te bestelen.
Dus voor iedereen die tobt met een muggenallergie: echt gouden tip!!

amk

amk

23-09-2012 om 22:17

Jippox

je hoeft niet in de us te bestelen, je kunt gewoon in nl bestellen via avon.nu

Amk!

Verroest! Da's handig! Was een paar jaar geleden i.i.g nog niet zo. Het is al een poosje geleden dat ik het besteld heb. We hebben vorig jaar een flinke voorraad meegenomen uit de VS waar we nog op teren... Dank voor de tip!

Hier ook

De tropische muggenmelk wilt ook nog wel eens helpen maar hier bekend met 3 kids met allergie voor mug. Kregen eerst Zyrtec drankje later Aerius tabl. 2,5 en later 5 mg.
En ja in het najaar, sept en okt lijken ze veel 'gift' in te spuiten of zoiets. Ergste gevallen ook hier altijd in najaar.
Ik zou het effe bij HA laten zien. Ze kunnen er ook koorts van krijgen. Heeft onze jongste altijd, lichte verhoging, moe enzo.
Succes ermee.
Gr. Rymcke

Mara

Mara

24-09-2012 om 14:28

Huisarts

Dit gebeurde in het weekend en we zijn niet naar de vervangende huisartsenpost gegaan want het was niet urgent. En nu zijn de zwellingen over. Dus er is niets om te laten zien. Van de week zal ik de huisarts voor een telefonisch consult bellen. Het lijkt op een nogal verlate (1 dag en nacht na de muggenbeten) maar heftige reactie op een muggenbeet. Het leek wel of iemand met een knuppel had lopen slaan: een half ei op z'n voorhoofd, nek, kin en wang en knaprood. Inderdaad niet lekker, moe en kind was warm. Het is in elk geval een bekend verschijnsel, alleen (nog) niet voor ons. Ik wacht de reactie van de huisarts af en leg haar de tips van dit forum voor. Bedankt voor al jullie reacties!

Brianna F

Brianna F

25-09-2012 om 15:48

O ja

Dochter kreeg grote rode kringen om de beet. De eerste ker zaten we bij de dokter omdat we aan lyme dachten, daarna wisten we wat te doen: een antihistamine tablet tegen de reacties en een zalfje tegen de uitslag. Was het zo mee weg.

Mara

Mara

25-09-2012 om 16:56

Donderdag huisarts

Donderdag belt de huisarts. Maar bij het lezen van jullie verhalen vraag ik me af of jullie kinderen ook andere allergien hebben of (a)typische dingen.

Brianna F

Brianna F

25-09-2012 om 17:13

Hier

heeft dochter ook hooikoorts en huisstofmijt allergieen

amk

amk

25-09-2012 om 21:38

Nope

Geen andere allergieen, hooguit dat ze bekend is met a-typische longontstekingen, ze zijn er wel, maar je merkt ze meestal niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.