Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Puck2

Puck2

30-06-2009 om 11:18

Gekneusde voet: hoe lang last

Jongste is vorige week (de held) van een pallet met zaagselbalen afgesprongen. Slechts 3 m hoog
De huisarts en de chirug in het ziekenhuis dachten in eerste instantie dat de hak gebroken was. Banden waren allemaal helemaal intact, kindlief is echt helemaal recht op de voet geland en niet gezwikt ofzo. Op de foto's was gelukkig helemaal niets van breuken of scheurtjes te zien dus volgens de arts had ze een flink contrusieletsel. Dat is dat het allemaal flink in elkaar geduwd is eventjes, flink gekneusd dus volgens mij. Met een stevig drukverband dat een week moest blijven zitten en krukken konden we weer naar huis. Bij de controle na een week mocht het verband en de krukken weg en moest er alleen nog stevige schoenen gedragen worden (met dit weer, hoe doe je dat?). Ondertussen zijn we bijna weer een week verder en geeft jongste nog steeds veel pijn aan maar kan er wel redelijk op lopen bij tijd en wijle. Ik ga ervan uit dat dit nog normaal is, maar hoe lang houdt je last van een gekneusde voet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiegel

Fiegel

30-06-2009 om 11:50

Paar weken?

Ervaring met een gekneusde voet heb ik niet, maar zoon heeft een tijdje terug zijn duim gekneusd en dochter een teentje, en dat was bij allebei een paar weken flink gevoelig. Dus ik denk dat je er van uit kan gaan dat een gekneusde voet ook wel een paar weken gevoelig is.
Sterkte ermee!

Beyonce

Beyonce

30-06-2009 om 12:27

Duurt lang

Hi,

Wat ik altijd begrepen heb, is dat het altijd erg lang duurt als je iets kneust. Het schijnt zelfs zo dat je iets beter kunt breken dan kneuzen...helaas voor je zoon.

Gr. B.

Puck2

Puck2

30-06-2009 om 13:06

Was ik al bang voor wat kan ik nu verder doen

mmm... ik was er al bang voor dat het nog wel een aantal weken kan duren. Heb zelf eigenlijk alleen ervaring met spier- en bandenletsel, niet met kneuzingen van botten. Op internet kan ik eigenlijk alleen maar info vinden over de eerste hulp en dat is nu nietmeer aan de orde. Wat kan ik doen om de klachten zo veel mogelijk te verminderen. Heeft intapen nu nog zin? Geeft een verband nog extra steun en toegevoegde waarde. Binnenkort gaan we op vakantie en willen dan ook gaan wandelen. Hoe kan ik zorgen dat jongste ook mee kan zonder te veel pijn?

Puck2

Puck2

30-06-2009 om 15:26

Pandia

Dank voor het meedenken. De eerste week heeft ze idd in een rolstoel gezeten als de afstanden te groot waren om te lopen (van school naar bso etc.), maar die is weer terug naar de thuiszorg. We gaan naar Frankrijk en de paden die wij wandelen zijn onbegaanbaar voor rolstoelen ben ik bang (gaan er o.a. geocachen) en voor een buggy is ze met 7 jaar ook al veel te groot. En die kunnen ook erg moeilijk mee. Kleine stukjes kan ze wel bij mij op de rug gedragen worden, dat hebben we afgelopen weekend ook gedaan, maar dat wil ik ook geen hele lange stukken. Vandaar dat ik het toch meer in versteviging van de voet zoek op één of andere manier. ondertussen ben ik even bij de assistentes van de huisartsen langsgeweest om informatie en tips te vragen, maar dat mochten zij niet geven. Daarvoor moest ik een afspraak maken met de huisarts. Dat heb ik dus maar gedaan, maar als hier nog meer tips komen, graag.

Vera*

Vera*

30-06-2009 om 18:27

Tapeje

Om een snelle gemakkelijke tape aan te leggen voor wat ondersteuning is niet zo veel ervaring nodig. Men neme sporttape en dan ga je van buitenkant voet onderlangs naar binnenkant voet, vervolgens schuin over de voorkant naar buitenkant onderbeen, om te eindigen (achterlangs) bij binnenkant onderbeen. Het tape mag nergens over elkaar zitten. Dit geeft wat meer stabiliteit maar natuurlijk niet zo als je enkel zwaar ingetaped is. Manlief gebruikt het met schaatsen om zijn zwabbervoet in bedwang te houden.

reina

reina

30-06-2009 om 19:33

Puck

Wat vervelend! Vorig jaar in de vakantie kneusde ik m'n voet behoorlijk. Heb anderhalve vakantieweek lopen krukken en daarna nog een week of 2 thuis. Het doet behoorlijk zeer (het verhaal dat je beter kunt breken dan kneuzen kan ik niet onderschrijven, dat laatste was bij mij pijnlijker en duurde véél langer). Verwen 'r maar lekker Tapen helpt goed tegen de pijn. In de auto had ik m'n been hoog op een kussen liggen (want naar beneden hangen deed zeer) en een paar krukken voor grotere afstanden is toch wel erg handig, meenemen kan nooit kwaad (ik heb een stekl zelf gekocht, dat kost bijna niks, je kunt ze ook ter plekker kopen als het nodig blijkt te zijn. Sterkte!

Puck2

Puck2

01-07-2009 om 17:06

En de dokter zei....

Alles is intact, met name ook het vetkussentje onder de hak. En niet tapen of inzwachtelen of iets anders, gewoon puur natuur laten. Alles wat je er aan manipuleert en in een "dwangstand" zet door tape o.i.d. zorgt alleen maar voor een trager herstel omdat de natuurlijke houding en afrolling van de voet dan niet mogelijk is.
Ondertussen gaat het gelukkig al weer een stuk beter, gisteren op de BSO rende ze alweer met het watergevecht. Dus nu msar hopen dat het herstel doorzet, maar ik weet zeker dat als madame geen zin heeft om te lopen in de vakantie haar voet ineens weer heeeel erg zeer doet (en dat wordt dan met de nodige acteertalent duidelijk gemaakt) LOL

reina

reina

02-07-2009 om 06:27

Puck

Ach, waardeer dat acteertalent een beetje en tuttel wat extra

Puck2

Puck2

02-07-2009 om 09:11

Pandia en reina

Ik zal aan jullie denken als we met onze dramaqueen ergens boven in de bergen staan Ze mag wel blij zijn met van die begrijpende medeforummers van mamma. Maar 't gaat vast goedkomen.

Paracetamol

Hoi,
Net dit weekend in het ziekenhuis gezeten met de gekneusde voet van m'n zoon. Deze arts zei ook: stevige schoenen dragen en tegen de pijn paracetamol slikken.
Misschien nog een idee?
groetjes,
Milette

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.