Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Winny* van den Brink

Winny* van den Brink

10-02-2010 om 22:47

Genante maag geluiden

ik heb veel last van maaggeluiden ik geneer me er erg voor het is niet alleen bij trek ook als ik heb gegeten is het een herrie.
Vooral bij stilte in gezelschap weet ik me geen houding te geven..wie heeft dit en wat doen jullie eraan...ik heb gelezen dat het ook met wormen te maken kan hebben??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij vlagen

Zit je net bij een serieuze lezing beginnen m'n darmen, aaarrrgh. En echt duidelijk hoorbaar, mijn buurvrouw in de zaal kreeg er laatst de slappe lach van. Maar bij mij dus vooral darmen, niet zozeer maag. Sommige voedingsmiddelen verergeren bij mij de herrie: bonen, uien, eieren, rode pepers, knoflook, koolzuurhoudende dranken. Nu ben ik dol op pittig en knoflook maar als ik er op tijd om denk dan wil ik voor 'n vergadering of lezing er wel rekening mee houden. Verder doe ik er niets aan. Helaas dan maar herrie. Ik heb wel 'ns poeders gehad van de huisarts maar ik ben een zeer slechte pillen/poeders gebruiker dus ik laat 't maar zo. Een glas melk helpt wel.

Winny* van den Brink

Winny* van den Brink

11-02-2010 om 16:38

Poeders

weet je misschien nog hoe de naam van die poeders misschien kan ik het eens proberen,..als ik weet wanneer er een meeting of begrafenis e.d. zijn...iemand anders misschien nog een suggestie

Helaas

M'n hersenen gekraakt maar de naam van de poeders komt niet boven drijven. Misschien even vragen bij de apotheek of er een -zonder recept middeltje is.

borreltje

borreltje

12-02-2010 om 09:16

Zeeeeeer herkenbaar

Mijn darmen maken ook altijd van die rare geluiden en ik vind het vreselijk. Vergaderingen mijd ik zo veel mogelijk, maar dat kan niet altijd. Het heeft bij mij ook met zenuwen te maken, want ik ben altijd vreselijk nerveus als ik ergens heen moet waar stiltes kunnen vallen en dan gaan juist die darmen tekeer. En dan ben ik ook nog kerkelijk, dus iedere week de strijd of ik wel of niet ga. Wat een beetje helpt (nou ja, dat is misschien ook maar een placebo effect): Deflatine en ik neem voor een vergadering/kerkdienst altijd een of 2 rustgevende tabletjes. Voor de rest ben ik niet zo'n zenuwpees, maar stiltes maken me helemaal gek. Tenminste, als ik 'gebonden' ben aan een zitplaats. Staan en de mogelijkheid hebben om weg te gaan als ik wil willen ook wel heel goed helpen.
Dus helaas geen tips, wel herkenning. Hopelijk komt er nog iemand op de naam van die poeders!

Winny* van den Brink

Winny* van den Brink

13-02-2010 om 13:49

Inderdaad

Ik heb hetzelfde gevoel hoor! myar bedankt voor het denken haha,..misschien is er iemand anders op het forum die de naam weet? Sommigen onder jullie denken misschien lekker boeiend maar ik zit er echt mee...ben ook blij met een lotgenoot(borreltje)

borreltje

borreltje

13-02-2010 om 19:33

Nou winny

misschien kunnen we eens samen naar een bijeenkomst. Lekker samen borrelen...

janneke-c

janneke-c

14-02-2010 om 14:01

Deflatine

Ik ken het probleem ook. Als ik ergens naar toe moet waar het genant is als er maaggeluiden te horen zijn, dan neem ik van te voren twee tabletten deflatine. Helpt goed. Ik vind alleen die naam een beetje stom (alsof je last hebt van winderigheid).

Holiday

Holiday

14-02-2010 om 14:06

Movicolon misschien?

Ik weet dat Movicolon een poeder is. Het is bedoeld voor (meen ik) obstipatie. Waarom ga je niet even vragen bij de apotheek, er is heel veel verkrijgbaar zonder recept. Ook voor deze kwaal zal vast iets zijn.

Movicolon

was 't zeker niet. Dat gebruik ik wel eens en dan is het helemaal carnaval in m'n buik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.