Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin


De tweede vaccinatie is zojuist gezet. De prik voelde ik deze keer niet, ik was verbaasd dat het al klaar was. 

Ik ben ook 2 keer geprikt met Phizer en 2 keer helemaal nergens last van gehad.

Gister mijn tweede prik (Moderna) gehad. Van de eerste nauwelijks last, maar van deze wel! Ik kan mijn arm amper gebruiken (kon er ook niet op liggen vannacht) en verder gisteravond/vannacht koortsig, misselijk, niet lekker...

Dat gaat inmiddels wel weer (gelukkig want ik moet werken en straks is de diploma uitreiking van mijn zoon), alleen die arm... pfoe

Maar: wat vooral toch overheerst is blijdschap en opluchting dat ik nu twee prikken heb gehad.

Andere zoon (uit 2007) kon vandaag afspraak maken en meteen morgen al terecht in onze woonplaats. Dat is lekker vlot!

Poezie

Poezie

08-07-2021 om 11:49 Topicstarter

Mijn kinderen uit 1994 en 1997 hebben inmiddels hun eerst prik gehad. Op vermoeidheid en een zere arm na geen bijwerkingen.

Vorige week tweede prik moderna gehad, eerste prik nergens last van, maar deze zeker 5 dagen blijven voelen. Geen koorts, maar hoofdpijn, misselijk, vermoeidheid. Net pas weer helemaal de oude. 

Gisteren de tweede Moderna gehad en net als na de eerste met hoge koorts en griepklachten in bed. Bah. 

Ik heb Janssen gehad (woon niet in Nederland), één prikje en nergens last van gehad.

Dochter van 20 haalde van de week Janssen vaccin. Had al snel een zere arm. De nacht erna koorts gehad en overdag toen ook nog niet helemaal lekker. Daarna ging het gelukkig weer snel beter. Ze is wel verkouden, maar dat wijten we maar aan de temperatuur-overgang van Gran Canaria naar Nederland, want ze kwam zondag terug van vakantie. Corona heeft ze niet opgelopen daar, zelftest gedaan en inmiddels ook nog getest voor een festival, want dus helaas niet doorgaat (morgen).

Jongste van 16 heeft gisteren zijn eerste en laatste prik gehad (corona gehad). Hij heeft nergens last van, niet eens van zijn arm. 

Hij vertelde dat veel van zijn vrienden denken dat je er magnetisch van wordt, maar ze gaan wel allemaal de prik halen. 

Tango schreef op 09-07-2021 om 22:28:

Ze is wel verkouden, maar dat wijten we maar aan de temperatuur-overgang van Gran Canaria naar Nederland, want ze kwam zondag terug van vakantie.

je weet dat verkoudheid van een virus komt en niet van de overgang van warm naar koud?

Rhonda schreef op 11-07-2021 om 10:52:

[..]

je weet dat verkoudheid van een virus komt en niet van de overgang van warm naar koud?

Ja precies. Je kan wel vatbaarder zijn door kou, maar het is alnog een virus waar je ziek van  wordt.

mut

mut

22-07-2021 om 12:08

Gisteren tweede prik Astra zenica gehad en tot nu toe nergens last van. (bij de eerste ook alleen maar een paar dagen een "blauwe plek" gevoel op de prikplek).

Zoon heeft vanmiddag zijn eerste prik gehad. Hij moest eigenlijk om 17:30 uur beginnen met werken, maar dat heeft hij afgebeld. Hij is naar bed gegaan en slaapt al.
De GGD vroeg hoe de situatie thuis was ivm grote blauwe plekken op zijn armen. Dat  was gekomen door een ongelukje met zijn scooter vorige week. 

Wat toevallig, @nnemoon. Zoon hier had vanmorgen zijn eerste prik en dezelfde reactie. Ook heel moe en gaan slapen. Pas in de middag was hij weer fitter. Wel nog flink last van zijn arm, maar heeft ook echt een lage pijngrens.
Was jouw zoon alleen naar de priklocatie? Ik was mee, wilde zoon graag. Maar de volgende keer kon hij het wel zelf zei hij. Lastig die vraag over de blauwe plekken, maar begrijp het wel. Kon je zoon er goed op antwoorden?

Hoi Tango, wat toevallig dat jouw zoon ook gisteren voor zijn eerste prik is geweest. Zoon ging alleen. Hij begreep eerst niet de vraag over de thuissituatie, maar heeft wel duidelijk gezegd hoe hij aan de blauwe plekken is gekomen. Zoon is gisterenavond erg ziek geworden. Heeft ieder uur flink moeten spugen. Hij is praktisch nooit ziek, dus zoals hij nu is herken ik hem helemaal niet. Hij kan vandaag ook niet gaan werken. Hoe gaat het met jouw zoon?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.