Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin


Wat vervelend voor je zoon @nnemoon! Heel veel sterkte voor hem. Ik zou dit wel melden als hij de volgende prik krijgt. Al weet ik niet of ze hier echt iets mee kunnen.
Zoon hier was gisteravond aardig opgeknapt. Heeft enthousiast met zijn vader een spel zitten spelen. Ik hoorde hem vannacht 1 keer zijn bed uit gaan, maar gewoon naar de wc. Hij lijkt er dus goed doorheen te komen, maar vandaag nog maar even afwachten. 

Morgen krijg ik mijn tweede Pfizer prik, ben toch wel benieuwd. Hoor meerdere mensen om me heen dat ze echt flink ziek zijn geweest van die tweede.

Vorige week tweede moderna gekregen; geen last behalve het wat gebruikelijke beurse gevoel dat opspeelt wanneer je tijdens het slapen op je verkeerde schouder gaat draaien. Dag later toch wat last van zeurderige hoofdpijn, maar daar hebben we paracetamol voor.
De prikker was ook heel bedreven in zijn taak; hij was al klaar voor ik er erg in had.

Hier vorige week tweede Pfizer gehad en nog minder last gehad dan van de eerste. Alleen twee dagen wat stijve arm en de volgende dag in de middag erg moe. Maar zeker niet ziek geweest. Dit hoor ik overigens wel van mensen die een tweede Moderna kregen, ziek, koorts etc. 

Tango schreef op 30-07-2021 om 17:13:

Hier vorige week tweede Pfizer gehad en nog minder last gehad dan van de eerste. Alleen twee dagen wat stijve arm en de volgende dag in de middag erg moe. Maar zeker niet ziek geweest. Dit hoor ik overigens wel van mensen die een tweede Moderna kregen, ziek, koorts etc.

Ik had precies hetzelfde bij de 2e pfizer en dit hoorde ik ook van nog twee personen

2x Pfizer en van beide geen last gehad.
De eerste werd door een ervaren prikker gezet; de prik ging wat fijner, wel wat zere arm gehad (maar dat hoort er wel bij vind ik).
De tweede werd gezet door een prikker die hier duidelijke instructies voor had gehad, dat was minder fijn/relaxt, maar ik heb mijn arm eigenlijk niet eens echt gevoeld later die dag.

bij mijn dochter (12) ontstond nogal een bloeding na de prik. Mijn man die erbij was vroeg nog of zo het vaccin niet wegspoelde, maar dat was volgens de prikker niet mogelijk. Blijkbaar gebeurt het soms dat er een vaatje geraakt wordt... 

Je kunt het moeilijk een bijwerking noemen maar mijn dochter heeft inmiddels corona gekregen na haar Janssen-vaccin. Ze is niet eens wezen dansen. Het 'milde verloop van de ziekte' vond ik tegenvallen. Pijn op de borst, benauwd, kortademig. Bij elkaar toch zo'n twee weken ziek geweest. 

Weeromstuit schreef op 31-07-2021 om 19:56:

Je kunt het moeilijk een bijwerking noemen maar mijn dochter heeft inmiddels corona gekregen na haar Janssen-vaccin. Ze is niet eens wezen dansen. Het 'milde verloop van de ziekte' vond ik tegenvallen. Pijn op de borst, benauwd, kortademig. Bij elkaar toch zo'n twee weken ziek geweest.

Oh heftig zeg! Dochter hier had ook Corona na Janssen, maar wel binnen een week nadat ze het vaccin had gekregen, dus dan ben je natuurlijk ook nog niet beschermd. Ook gedanst inderdaad en zelfs daarvoor nog een test gedaan, omdat ze niet zeker wist of ze alleen met het vaccin naar binnen mocht. Dochter had gelukkig redelijk milde klachten, verkouden, keelpijn en hoofdpijn, wel daarna nog een ruime week smaak en geurverlies en moe. 

Tango schreef op 31-07-2021 om 21:46:

[..]

 Dochter had gelukkig redelijk milde klachten, verkouden, keelpijn en hoofdpijn, wel daarna nog een ruime week smaak en geurverlies en moe.

Nou, da's ook niet niks. Wat een domper hè, met prik en al nog eens corona krijgen. Maar ja, wie weet hoe ziek ze waren geworden zonder die vaccinatie. 

En nu lekker even extra zorgeloos, want gevaccineerd én corona achter de rug, dan moet het toch wel heel gek lopen wil je het nog eens krijgen.

Weeromstuit schreef op 31-07-2021 om 19:56:

Je kunt het moeilijk een bijwerking noemen maar mijn dochter heeft inmiddels corona gekregen na haar Janssen-vaccin. Ze is niet eens wezen dansen. Het 'milde verloop van de ziekte' vond ik tegenvallen. Pijn op de borst, benauwd, kortademig. Bij elkaar toch zo'n twee weken ziek geweest.

Dat heet in de medische wereld nog steeds "milde symptomen", ze hoefde immers niet opgenomen te worden. Ik denk dat nogal wat mensen het virus daarom onderschatten, die "milde symptomen" zijn vaak behoorlijk heftig en de nasleep kan heel lang zijn.

Zelf ben ik maar een week echt ziek geweest, toen leek ik beter, maar een week daarna kreeg ik longproblemen en werd traplopen moeilijk. Ik heb er 5 maanden last van gehouden: pijn bij inspanning en weinig uithoudingsvermogen. 

Nu, ruim een jaar later, ben ik nog steeds niet terug waar ik was, qua uithoudingsvermogen, en ik doe echt mijn best. Ik ben (was?) heel sportief, dit is echt balen. Dus wees maar blij met die vaccinatie, dan blijft dit je hopelijk bespaard. De bijwerkingen zijn peanuts vergeleken met de ziekte en de mogelijke nasleep. 

Ik heb beide Pfizerprikken gehad en had geen bijwerkingen. 

A-nick, zeker ben ik blij met de vaccinaties! Ik heb ook om mij heen gezien hoe het ook kan gaan en dat is inderdaad vaak héél wat erger. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.