Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

stopje

stopje

04-11-2012 om 11:38

Gestopt met roken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liefdevollemama

liefdevollemama

18-12-2012 om 10:37

Minderen

Ook ik ben gewoon te dik geworden en ik rook hmzzz vreemde combinantie lol
Ik ben 1,78 en weeg nu 80 kilo
Mijn zoon zegt van de week mama je buik is dik krijg je een baby schaam me rot :p
Dus ik wil ook afvallen...
Ik minder al per dag met 1 maar rookte denk een heel pakje per dag mijn man rookt ook ga vandaag nog even de huisarts bellen om te vragen wanneer ik mag stoppen
Jullie succes

Stopje

Stopje

19-12-2012 om 08:55

Nou

dat valt dan nog best mee hoor, je gewicht. Maar jij rookt er elke dag 1 minder? Dan ben je na 2 weken bijna op 0 toch?

Ik wil je niet ontmoedigen, maar kies een goed moment uit. Ik bedoel daarmee een zo rustig mogelijk moment. Ik had er ook enorm veel zin in, om te stoppen. Maar die zin was er na een halve dag al af, want toen begon het afkicken. En dat valt de eerste 2 weken gewoon erg tegen. het is wel te doen, maar alleen als je je verder goed voelt.

ik denk dat de huisarts daarom het nu nog niet goed vindt, als je je om andere redenen niet goed voelt, dan is de kans van slagen kleiner.

Hier is het nu bijna 7 weken, maar nog steeds heb ik momenten dat ik bijna zwicht. Maar die komen steeds minder vaak voor, meestal denk ik er niet aan. Ik kijk uit naar de feestdagen, maar zie er ook wat tegenop...

Groetjes

liefdevollemama

liefdevollemama

19-12-2012 om 09:41

Stoppen

Ik mag pas echt stoppen als ik goed in me vel zit.
Ga nu de derde week in met 2 mg medicijnen.
Het gaat gewoon goed met me dus ik ga vandaag de huisarts bellen of ik nu wel mag stoppen vraag me af hoelang hij dit nog aan wil kijken als het goed gaat gaat goed toch?

Ik vind het knap van je stopje dat je 7 weken bent gestopt ik heb een 2 weken geleden ook geprobeert te stoppen met roken cold turkey vergeet het maar ik ben gewoon weer net zo hard begonnen :-s

Ja de feestdagen zijn moeilijk lekker wijntje of iets anders en dan lekker eten en een peukkie :-s stomme gewoonte van mij dus he...

Ga zo door ik vind mezelf wel aan de zware kant mijn zoon zei nog tegen me mama je hebt zo'n dikke buik,zit er een kindje in?
Dan zak je wel door de grond heen ookal is het nog zo lief bedoeld!

Ben je aangekomen nadat je gestopt bent met roken stopje?

Stopje

Stopje

19-12-2012 om 12:37

Beetje

Maar daar had ik wel rekening mee gehouden. Maar ik kom nu liever paar kilo aan en dat ik er dan echt af ben, dan dat ik daarom weer ga roken.

Ik doe nu even 1 ding tegelijk, na oud en nieuw ga ik weer wat afvallen.

Misschien moet je een datum prikken. Ik zou niet 1 januari doen, maar bijvoorbeeld 10 januari. Dan is alles weer rustig na de feestdagen.

Succes!

Stopje

Stopje

20-12-2012 om 13:36

7 weken

en gisteren en vandaag heb ik het toch weer moeilijk. Geest en lichaam werken gezellig samen bij mij, dus als ik geestelijk wil roken, krijg ik meteen onrust in mijn lichaam. Ik zit dan echt in mezelf te ruziën of ik wel of niet 1 pakje zal halen en uiteindelijk overwint de angst dat ik deze weken allemaal voor niets ben doorgeworsteld. Maar nog steeds ben ik voor mijn gevoel iets verloren. Ik kan me van de vorige keer helemaal niet herinneren dat ik dat had. Het is een soort diepe irritatie naar mezelf toe dat ik mezelf iets heb afgepakt. Zo kan ik het het best verwoorden. Irreëel, dat weet ik wel, want ik heb zoveel gewonnen. Maar zoals rokers denken: het gewonnen deel is lange termijn en daar denk je niet aan. Je wil op korte termijn je behoefte bevredigen...

Ik geloof dat ik blij zal zijn als we de kerst door zijn hahaha

groetjes

Stopje

Ik zou in elk geval doorgaan met het uitgespaarde geld in een potje te stoppen. Een glazen potje, ergens op ooghoogte. Eventueel met een foto van je volgende aanschaf erop. Je wint niet alleen op de lange, maar ook op de korte termijn.

Doorzetten meid, het lukt echt wel!

Groeten,

Temet

Doorzetten hoor

Ik vind je zo dapper!
En inderdaad, dat geld in een pot, en een leuk doel ervoor!

(Janneke67)

(Janneke67)

21-12-2012 om 08:37

Doorzetten hoor!

Je bent al zover!! Ga een frisse neus halen als je het moeilijk hebt. Echt. Dat scheelt!!

Kom op! Je kunt het!!

Stopje

Stopje

21-12-2012 om 08:48

En weer

een feestje doorstaan: de kerstborrel.

Bedankt voor de steun weer. Dat geld spaar ik inderdaad en ik geef het zolang ik het moeilijk heb ook echt uit.

Klaar voor de 50e dag!

groetjes

Slechte gewoontes afleren

Met onder begeleiding innemen van geestverruimende middelen schijn je geholpen te kunnen worden van een verslaving af te komen. Die middelen zorgen ervoor dat je jezelf/het heelal ervaart onder een andere invalshoek en de ruimte krijgt jezelf af te vragen waarom je die sigaret eigenlijk voor nodig hebt.

http://www.wetenschap24.nl/programmas/labyrint/labyrint-tv/2012/december/Geestverruimende-therapie.html

En dan hopen dat je niet verslaafd raakt aan geestverruimende middelen...

liefdevollemama

liefdevollemama

21-12-2012 om 12:33

Trots

ik ben heel erg trots op je stopje
vraag me af hoelang je hebt gerookt en hoe oud je bent?
Gewoon nieuwsgierig

Ik ben 32 en rook 3,5 jaar gestopt met de zwangerschappen van me kindjes en toch weer begonnen hoe dom ben je dan

Ga zo door je kunt het!
En als je het moeilijk hebt kijk naar deze link:
http://www.ikstop.nl/forums/lijsten-clubs-en-dagboeken/maandclubs

Stopje

Stopje

21-12-2012 om 15:13

Ik ben

34 en heb 2 kinderen. Tussen mijn 23 en 30 niet gerookt, na de jongste weer begonnen met 1 op een feestje en dat eindigde op een pakje marlboro per dag. Dus 4 jaar weer gerookt, maar sterk wisselend hoeveel.
Voor mijn 23e ook wisselend wel en niet gerookt.

liefdevollemama

liefdevollemama

22-12-2012 om 14:51

Stopje

Hoe kijk je tegen de kerstdagen aan en oud en nieuw?

Hoe gaat het nu met je?

Stopje

Stopje

22-12-2012 om 18:27

Zie ik niet als moeilijker

Het gaat best goed, op bepaalde momenten nog moeilijk uiteraard. De feestdagen zijn denk ik net zo moeilijk of makkelijk als andere weekenden. Daarbij rookte ik in heel veel situaties niet. Bij familie niet, op werk niet, bij de meeste vrienden niet. Juist alleen thuis is voor mij moeilijk. Ik rookte veel uit gewoonte, als troost of als beloning. En dat mis ik nog steeds. Als ik me rot of moe voel, mis ik de troost...

Wat zei de huisarts?

liefdevollemama

liefdevollemama

24-12-2012 om 12:20

Dokter

Hij is niet tot nauwelijks te bereiken,dus ik wacht wel in het nieuwe jaar!
Miss dat ik gewoon per 1 jan gewoon stop ik slik die medicijnen nu toch al 3 weken ga nu de 4de week in.
Ik vind het heel erg knap van je hoor en wens jou alvast een hele fijne kerstdagen toe?
Ga je nog wat doen met de kids?

Stopje

Stopje

26-12-2012 om 12:34

Vreemd, heel vreemd

Gisteren in dom moment een paar trekjes van een shagje gehad. Rookte ik nooit, ik was van de filtersigaret maar ik dacht vooruit.

Maar vies, zo goor!! Misselijk, tanden poetsen, mond wassen enz.

En nu voel ik me veel rustiger, want ik dacht steeds dat ik naar een peuk verlangde en dat is dus niet zo. Kost me nu ook niet meer moeite, eerder minder. Ik ben echt verbaast!

Stopje

Stopje

27-12-2012 om 19:45

Kerst goed gegaan

Verder... Voel me goed!

liefdevollemama

liefdevollemama

28-12-2012 om 00:09

Goed zo

Ik ben heel erg blij voor je lees elke dag even hoe het met je gaat!

Hou vol he je kan het!

Stopje

Wow ik schrok wel even hoor Stopje, maar gelukkig was het vies (ik heb nooit gerookt maar alleen al de lucht stinkt zo dat het in mijn ogen onmogelijk lekker kan zijn).
Niet meer doen hoor, pfff, straks wen ej er toch nog aan!
Gewoon lekker rookvrij het nieuwe jaar in!

Stopje

Stopje

29-12-2012 om 22:49

Ben er nog

En gaat goed, geen moeilijk moment meer gehad sinds die mislukte rookpoging.

Lijkt er bijna op dat het echt gelukt is. Kan mijn Nick wel veranderen in Gestopje haha

Goed hoor

Ik blijf het knap vinden van je! Heeft het als je erop terugkijkt je erg geholpen door hier te schrijven? Hou vol hoor. Je bent een voorbeeld voor veel anderen denk ik!
Een mooi, rookvrij 2013 gewenst...!

Stopje

Stopje

31-12-2012 om 14:20

Zeker geholpen!

Vooral omdat we samen stopten konden we niet steeds tegen elkaar klagen, dan maak je elkaar gek.

Echt heel fijn dan om ergens je ei kwijt te kunnen. En ergens wil je dan ook niet falen.

Had die eerste weken niet kunnen denken dat het nu zo makkelijk gaat!

Bedankt voor je steun! Jij ook een gelukkig nieuwjaar!

Hee goed zo stopje

Kijk nou eens! Al die clichés uit de beginweken bleken waar te zijn. "Uiteindelijk wordt het makkelijker, volhouden, volhouden!" riep het koor hier vanaf de tribune. En ziedaar. Goed van je, om zo vol te houden dat je tot hier gekomen bent. Ik wens je nog veel mooie nieuwe laarzen in het nieuwe jaar

Stopje---gestopt

Stopje---gestopt

01-01-2013 om 17:04

Bedankt allemaal, we sluiten af

2 maanden nu en het gaat heel goed. Ik voel me prima en sluit het draadje af. Bedankt voor alle steun en succes als je gaat stoppen!

1 januari: tijd om nu paar kilo kwijt te raken. Geerke, kan je me nog 1 keer kort uitleggen hoe jouw dieet werkt? Bedankt!

mede dankzij jullie ben ik eraf!!

groetes

Gestopt

Ik wens je een fantastisch nieuwjaar, helemaal rookvrij - en die paar kilo's gaan er ook nog wel af. Petje af voor hoe je het gedaan hebt.

Het ga je goed!

Stopje

Stopje

02-01-2013 om 13:39

Dank je

Jij bedankt voor je aanmoedigingen! Heeft echt zo geholpen!

Ik blijf hier wel rondhangen hoor, maar dan onder mijn "echte" naam

groetjes

Stopje

ik moet nu weg maar ik reageer later even oke?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.