Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


dan

dan

07-11-2023 om 16:05

Isabella70 schreef op 07-11-2023 om 15:14:

Vandaag pasta carbonara met oa avocado, flink wat peterselie uit tuin en een flinke salade. Zin in!

Ja, daar zou ik ook trek in hebben, ik ben dol op pasta. 

Ik heb als lunch al warm gegeten, iets waar mijn man toch niet van houdt, verspakket met gnocchi en veel groente met room. Wel vrij veel koolhydraten maar verder op de dag bewust wat minder genomen zodat de schade beperkt blijft en ook wat gewandeld. Minder ver want ik had een afspraak maar ben er lopend via een omweg heen gegaan en daarna war inkopen gedaan in het centrum. Het is beter dan niks.

Isabella70

Isabella70

09-11-2023 om 21:07 Topicstarter

Hier is het erg druk, vind lastig tijd om goed te bewegen, er zijn altijd andere dingen te doen.
Het lukt laatste dagen wel weer redelijk niet te snoepen, zie dat meteen weer op weegschaal en dat is leuk. Het gaat maar om een klein beetje maar dat maakt me niet uit. Vooruit is vooruit! 

dan

dan

10-11-2023 om 12:35

Isabella70 schreef op 09-11-2023 om 21:07:

Hier is het erg druk, vind lastig tijd om goed te bewegen, er zijn altijd andere dingen te doen.
Het lukt laatste dagen wel weer redelijk niet te snoepen, zie dat meteen weer op weegschaal en dat is leuk. Het gaat maar om een klein beetje maar dat maakt me niet uit. Vooruit is vooruit!

Hier op zich tijd genoeg maar in de sportschool is het deze week ontzettend druk, heb dan weinig zin om erheen te gaan. Ik ben een type dat graag in een snel tempo mijn programma afwerk maar dat gaat lastig als veel toestellen continu bezet zijn, vandaar dat ik liever de groepslessen doe maar wel in de ochtend. Bij droog weer dan maar wandelen. 

Gisteren had ik een slechte dag qua snaaien, vandaag verwacht ik dat het beter zal gaan. Ik heb een plakje kruidkoek uit de vriezer gehaald voor bij de koffie vanmiddag. Verder ga ik kikkererwten roosteren in de oven, dit mag dan soms als snack ipv chips. 

Isabella70

Isabella70

10-11-2023 om 13:25 Topicstarter

Super gezond toch kikkererwten. Ik hou er helaas niet van.
Hier toch echt afgevallen nu, halve kg of hele. Niet veel maar ik hoef (in totaal) ook niet veel af te vallen. Maar leuk als gezonde (re) eten en/of actievere leven toch daadwerkelijk ook effect heeft. Je wéét dat wel maar het weer ervaren heeft toch wel wat. 
Ik vervloek mezelf wel om mijn eigen afspraak, mijn stappen evenaren en liefst uitbreiden. Kost me veel en lukt nog niet echt. Het motiveert wel flink  

dan

dan

10-11-2023 om 15:51

Er zijn zeker lekkerder dingen dan kikkererwten maar het is beslist eetbaar, haha. Ik hoop morgen weer te wandelen en ergens volgende week te sporten na het werk, denk woensdag of donderdag. In december ben ik vaak wat eerder klaar met werken ivm teveel gewerkte uren en kan daardoor meedoen met wat groepslessen. Verder probeer ik eraan te denken wat vaker de trap te nemen waar mogelijk. 

Isabella70

Isabella70

14-11-2023 om 12:02 Topicstarter

Traplopen schijnt een heel goede workout te zijn! 
Hier moet ik mijn doelen bijstellen. Wilde in november meer stappen dan in oktober (13.000) maar het wordt nog hele uitdaging denk ik  12.000 gemiddeld vast te houden. 
(weinig tijd om goed te wandelen etc) 
Eten gaat wel redelijk, ik weet een hoop af te slaan. Binnenkort een avond alleen thuis, dan ga ik alles eten wat ik nu van mezelf niet mag! Maar vooral ga ik die avond uitrusten. Erg druk nu steeds en zo zin in een avond niets!

 En daarna weer door tot iig feestdagen. 

dan

dan

14-11-2023 om 12:38

Isabella70 schreef op 14-11-2023 om 12:02:

Traplopen schijnt een heel goede workout te zijn!
Hier moet ik mijn doelen bijstellen. Wilde in november meer stappen dan in oktober (13.000) maar het wordt nog hele uitdaging denk ik 12.000 gemiddeld vast te houden.
(weinig tijd om goed te wandelen etc)
Eten gaat wel redelijk, ik weet een hoop af te slaan. Binnenkort een avond alleen thuis, dan ga ik alles eten wat ik nu van mezelf niet mag! Maar vooral ga ik die avond uitrusten. Erg druk nu steeds en zo zin in een avond niets!

En daarna weer door tot iig feestdagen.

Hier ook minder stappen nu het slechter weer wordt, wandelen in de regen is niet iets waar ik uit vrije wil voor kies en in de sportschool is het vaak enorm druk, kan vaak wel op de loopband maar de toestellen voor krachttraining zijn vaak bezet en ik heb niet altijd zin om te blijven wachten totdat ze vrij zijn dus dan doe ik er maar een paar. 

Wat eten betreft, de ene dag gaat het goed om niks te nemen wat niet goed voor me is maar dat kan de volgende dag weer heel anders zijn, daar baal ik wel van. Gelukkig lukt het wel de draad weer snel op te pakken na een slechte dag. 

Ik heb wel diepvries pizza's mee van de supermarkt, waren in de reclame, geen gezonde keus maar dat eten we heel soms wel eens op zondag en is in elk geval een stuk goedkoper dan pizza's laten bezorgen. 

Gezondheid is rijkdom, nietwaar? Ik heb al enkele inspirerende verhalen en waardevolle tips gezien die mensen hier delen, en het motiveert me echt om mijn eigen gezondheid te verbeteren.

Zelf ben ik begonnen met kleine veranderingen in mijn dagelijkse routine, zoals regelmatige lichaamsbeweging en het aanpassen van mijn eetgewoonten (Meer groente/fruit en geen zoetigheid) Het is geweldig om te zien hoe deze kleine stappen een positieve invloed hebben op mijn energieniveau en algemeen welzijn.

Laatst las ik ook iets over het verkennen van manieren om specifiek mijn testosteronspiegel te verhogen en dat dik ook voor vrouwen voordeel heeft. Ik heb gehoord dat dit niet alleen voordelen heeft voor fysieke prestaties, maar ook voor mentale scherpte en algemene vitaliteit. Als iemand ervaring heeft met het verhogen van testosteron op een natuurlijke manier, of als er tips zijn die je wilt delen, zou ik dat zeer waarderen.

dan

dan

15-11-2023 om 14:27

Anne.H schreef op 14-11-2023 om 21:01:

Gezondheid is rijkdom, nietwaar? Ik heb al enkele inspirerende verhalen en waardevolle tips gezien die mensen hier delen, en het motiveert me echt om mijn eigen gezondheid te verbeteren.

Zelf ben ik begonnen met kleine veranderingen in mijn dagelijkse routine, zoals regelmatige lichaamsbeweging en het aanpassen van mijn eetgewoonten (Meer groente/fruit en geen zoetigheid) Het is geweldig om te zien hoe deze kleine stappen een positieve invloed hebben op mijn energieniveau en algemeen welzijn.

Laatst las ik ook iets over het verkennen van manieren om specifiek mijn testosteronspiegel te verhogen en dat dik ook voor vrouwen voordeel heeft. Ik heb gehoord dat dit niet alleen voordelen heeft voor fysieke prestaties, maar ook voor mentale scherpte en algemene vitaliteit. Als iemand ervaring heeft met het verhogen van testosteron op een natuurlijke manier, of als er tips zijn die je wilt delen, zou ik dat zeer waarderen.

Kleine aanpassingen in je dagelijkse routine dragen zeker bij aan een betere gezondheid. En zo hou je die levensstijl ook veel beter vol. 

Ik heb geen ervaring of verstand van het verhogen van je testosteronspiegel als vrouw.

Vanochtend na het werk nog wezen sporten, helaas was de loopband die ik het liefst neem al bezet, hierop kan ik beter trainen (je moet gewicht ook instellen en hebt regelmatig een helling). Ook waren een aantal toestellen bezet dus korter getraind dan eigenlijk de bedoeling was. Ik ga morgen nog maar een poging wagen en anders wordt het maandag, op die dag staat een groepsles spinning gepland dus daar zeker plek. 

Net een cake gebakken met oa amandelmeel, heb een plakje genomen bij de koffie, de rest gaat in de vriezer. De middagen blijven moeilijk, toch vaak behoefte om te snaaien en op deze manier hoop ik dat te beperken.

dan

dan

16-11-2023 om 15:04

Vandaag kon ik wel op de loopband terecht die mijn voorkeur heeft, daardoor efficiënter bezig geweest dus  nu wel met een voldaan gevoel naar huis. Zojuist weer mijn plakje cake genomen bij de koffie. Morgen neem ik iets anders als tussendoortje, lijkt me beter om dat wat af te wisselen.

dan

dan

17-11-2023 om 15:30

Vandaag heb ik kaas-uien broodjes gebakken voor bij de soep. De rest kan ik invriezen. Zo probeer ik toch wat af te wisselen want ik hou wel erg van brood. 
Vanochtend gaf de weegschaal - 10,8 kg aan. Hopelijk ga ik hierna geleidelijk door richting de - 15 kg.

Isabella70

Isabella70

20-11-2023 om 16:24 Topicstarter

Je bent een echte bakker dan!!
Hier mijn smokkeldag gehad, alles gegeten wat ik wilde ; witte bolletjes, rookworst, véél melkchocolade, prosecco. 
Maar echt ontspannen is niet gelukt, er kwam weer vanalles tussen. En daarna had ik het weer flink lastiger en heb zelfs ongezonde dingen gehad die ik helemaal niet lekker vind. Dus of het zo verstandig was?
Vandaag weer terug naar (vnl) gezond. Plan is dit vast te houden tot feestdagen. 
Door omstandigheden (kan ik niet altijd voorspellen) toch best veel gelopen waardoor ik weer op 13.000 stappen zit. Maar vanaf vandaag ziek dus eens kijken waar het naartoe gaat. Voordeel van hond is wel dat je toch wel moet gaan wandelen, anders was ik hele dag in bed gebleven.

Hier ook geen benul van testosteron maar me lijkt dat je met ‘gewoon gezond’ al een stuk in goede richting komt. En krachttraining natuurlijk. (Zou ik ook eens moeten doen maar voorlopig echt geen tijd)  

dan

dan

21-11-2023 om 11:40

Beterschap in elk geval. 

Vanmiddag moet ik de deur uit dus dat scheelt wel voor het tussendoortje tussen lunch en avondeten. Dit sla ik maar over. Gelukkig ben ik dit keer amper aangekomen na het weekend. En een paar ons is er altijd wel snel terug af. Al is voorkomen beter dan genezen natuurlijk. Eind volgende week heb ik mijn weegmoment bij de sportschool. Ik hoop dan rond 11,5 of 12 kg te zitten. 

dan

dan

23-11-2023 om 14:09

Vandaag na het werk weer een half uur op de loopband gestaan, vaak hellingen en ook mijn tempo regelmatig wat afgewisseld. Had een voldaan gevoel toen ik klaar was. 

Qua eten ook alles al ingepland voor de rest van de dag, de peer als tussendoortje ligt zelfs al klaar
Ook vanavond komt er weer een gezonde maaltijd op tafel. Ook voor morgen heb ik de meeste maaltijden al ingepland, alleen de lunch nog niet.

dan schreef op 23-11-2023 om 14:09:

Vandaag na het werk weer een half uur op de loopband gestaan, vaak hellingen en ook mijn tempo regelmatig wat afgewisseld. Had een voldaan gevoel toen ik klaar was.

Qua eten ook alles al ingepland voor de rest van de dag, de peer als tussendoortje ligt zelfs al klaar
Ook vanavond komt er weer een gezonde maaltijd op tafel. Ook voor morgen heb ik de meeste maaltijden al ingepland, alleen de lunch nog niet.

O lekker! Ik maak voor naar het werk altijd een bakje klaar, 2 boterhammen, beetje skyr met blauwe bessen, komkommer, speculaasjes en een apart bakje fruit ( nu peer) 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.