Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Spekkie

Spekkie

22-03-2010 om 22:09

Gipsen beentjes bij dreumes

De onderbeentjes en voetjes van ons lieffie (1,5 jaar, beweeglijk, loopt het liefst de hele dag achter mij en/of achter haar buggy aan) worden deze week gegipst voor meerdere weken. Heeft iemand ervaring en tips? Alvast bedankt!

Ik heb zelf bedacht dat ik maar wat meer legginkjes moet kopen (ipv maillotjes) en wat grotere sokjes. Hoe kan ze buitenspelen? Kruipt ze er vandoor? Last met slapen? Kriebel onder gips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

23-03-2010 om 09:10

Beenwarmertjes.

Hoi Spekkie,
Wat sneu dat haar beentjes in het gips moeten. Gelukkig nog voor de zomer anders is het helemaal rot voor haar.
Je kan tegenwoordig van die leuke beenwarmertjes kopen. Misschien is dat wat voor haar ?
Ze heten ook babylegs en ik zag net dat ze bij de webwinkel van pretty mum in de uitverkoop zijn.
Met verdere tips kan ik je helaas niet helpen.
Groetjes en succes de komende tijd.
M.

Voor kriebel

Voor kriebel onder het gips is speciale spray te koop bij de apotheek. Er zit een heel dun slangetje aan dat je onder het gips kan wriemelen, en dan spuiten op de jeukende plek.
Mijn kleuter had onlangs een gipsarm. Streng advies van de gipsmeester: *nooit* met een breinaald porren (dit deed mijn oma bijvoorbeeld toen haar been in het gips zat), als je de huid beschadigt geneest het niet goed door dat gips en komen er infecties en dergelijke narigheid.

Overigens: mijn zoon had van jeuk geen last, maar het was toen ook koud.

Sterkte met je kleintje.

Groeten,

Temet

Speciale kous

mijn zoontje was 1,5 toen zijn been in het gips zat. Ik heb bij de Thuiszorg een speciale zak gekocht waarmee hij in bad kon.

En via internet een speciale grote sok, waarmee hij toch in de zandbak/op het strand kon spelen. Was niet goedkoop weet ik nog, maar wel de moeite waard. Je kunt zo'n kleintje nog niet uitleggen dat hij niet dit of dat mag doen.

Sterkte!!!

Spekkie

Spekkie

24-03-2010 om 15:46

Dank!

Dankjewel voor jullie reacties. Het gipsen was één groot drama maar nu het er om zit, vindt ons lieffie het prima. Het is licht gips en ze heeft een soort schoentjes erbij gekregen en ze paradeert al rustig rond. Grote sok en legging passen er prima over heen. Het enige wat mis ging was dat ze vanmiddag al twee keer vast zat tussen de spijltjes van haar bed met haar beentjes.

Hetty,*

Hetty,*

25-03-2010 om 20:29

Nog een tip

Onze zoon zat vorig jaar ook 4 weken met 2 benen in loopgips (tenenloper), midden in de winter dus een beetje koud voor alleen een sok erover. We hebben toen gewoon sportschoenen gekocht van een paar maten groter en daar paste hij met gips en al in. Een broek over het gips aan ging trouwens ook prima.
Groetjes Hetty,*

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.