Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-11-2009 om 16:20

Griep

Nou, zoonlief van 8 is nu toch ook geveld door de griep. Hij is nog nooit echt ziek geweest en ligt nu rillend met 38,7 koorts in bed. Hoesten, hoofdpijn, spierpijn, misselijk. Tja, gewoon veel rusten, water drinken en paracetamol en dan maar duimen dat het snel weer overgaat en ook dat moeders gespaard blijft Hij zei net nog dat hij nu pas begrijpt hoe zwaar het moet zijn om gewoon door te blijven gaan met zorgen en werken als je ziek bent, hehe...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

30-11-2009 om 18:49

Ik hoop maar...

... dat het niet om de Mexicaanse griep gaat, want dan wordt je draadje onherroepelijk verwijderd Beterschap met de kleine man!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-11-2009 om 18:56

Starrynight

Geen idee welke griep het is Maakt volgens mij ook niet zoveel uit, ziek is ziek. En er heerst van alles hier. Maar zoonlief zit nu op de bank tv te kijken en heeft net soep gegeten. Hij zegt dat hij zich al stukken beter voelt. Rare wezens zijn die kinderen toch af en toe... Ik hou hem hoe dan ook morgen nog thuis en als hij morgen geen koorts meer heeft en zich goed voelt woensdag weer naar school.

toja

toja

30-11-2009 om 21:14

Hier ook

vanmorgen had zoon van 9 wat hoofdpijn en hij kwam rillend uit school. Tegen etenstijd ging het weer beter; voelde hij zich al weer beter en was de koorts weer gezakt.. Ook ik hem hoe dan ook thuis morgen

Bastet

Bastet

01-12-2009 om 07:40

Hier ook

Dochterlief kwam zo thuis om 12.00 en deed om 1500 vrolijk weer een handstand....
Bastet

Bastet

Bastet

01-12-2009 om 11:16

Maar nu.....

Nu ben ik ziek,koorts,spierpijn.....bleeeh.
Bastet

Els

Els

01-12-2009 om 11:28

Net niet

leuk die opmerking van je zoon kweekt toch weer wat begrip.

een vraagje: hoe begon de griep bij jullie of bij je kinderen? ik zit al 2 dagen met net geen 38gr, een 'dichte' schorre keel, hoofdpijn en gewoon helemaal niet lekker gevoel. weet niet of de mg zo begint of dat het gewoon een verkoudheid oid is... herkent iemand dit?

enne... beterschap allemaal...

Els

Inge

Inge

01-12-2009 om 13:15

Ook griep - els

Ik heb ook de mex. griep, en een keelontsteking. Ben net naar de huisarts geweest en m'n man is nu naar de apotheek om een ab-kuur te halen.
Ik had vanaf zaterdag keelpijn en een beetje koorts. Zondagavond opeens erge keelpijn, spierpijn, koude rillingen, hoge koorts. Het werd alleen maar erger dus even naar de huisarts. Was de enige in de wachtkamer dus heb niemand aan kunnen steken
Had ik toch maar een vaccinatie gehaald..

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-12-2009 om 15:15

Update

Bij mijn zoontje begon het met verkoudheidsverschijnselen maar het ging allemaal heel snel; zondagavond voelde hij zich nog prima en in de loop van maandagochtend werd hij echt ziek. Maar nu voelt hij zich weer prima; hij hoest nog wat maar eet als een wolf. Ik denk dat ik hem morgen nog thuis hou maar dan weer naar school; er moet toch ook sinterklaas gevierd worden Ik begreep van een vriend dat er idd een soort "eendagsgriep" heerst. Een of twee dagen flink ziek maar dan weer redelijk beter.

Mamvantwee

Mamvantwee

01-12-2009 om 16:25

Of een flinke verkoudheid

Daar hou ik het maar op. Zaterdag kriebelkeel, lichte hoofdpijn al een paar dagen. Zondag en maandag gesnotter, hoesten, hoofdpijn, rillingen. Vandaag begon de dag idem, maar nu gaat het wel weer afgezien van wat hoesten...ben ook gewoon op mijn werk. Wel nog heel moe, maar dat verklaar ik door de mindere nachten.
Dit is toch echt geen griep volgens mij. Een flinke verkoudheid denk ik.

toja

toja

01-12-2009 om 20:21

En hier

ging het ook weer stukken beter. Gisteren dus uit school gekomen met hoofdpijn; keelpijn en koorts; gisteravond had hij het moeilijk en kon ook de slaap niet vatten. Vandaag alweer koortsvrij en de hele dag lekker aan het spelen geweest. De hoofdpijn was vandaag al stukken minder; alleen nog wat keelpijn(met vlagen). Morgen nog een ochtendje thuis en dan maar weer naar school. (Vanmiddag was hij ook al weer aan het stoeien met zus.... misschien toch die eendagsgriep ?)

Jesse_1

Jesse_1

02-12-2009 om 09:04

Eendagsgriep bestaat niet

Griep duurt altijd minimaal een aantal dagen. Het hangt er ook vanaf hoeveel last je ervan hebt. Dat je 'op' bent en weer dingen onderneemt wil niet zeggen dat je ook echt beter bent. Maar als je echt na 1 dag weer helemaal gezond bent, is het géén griep.
Mex. griep wil niet zeggen dat je zwaar ziek bent, het is in wezen niet anders dan een reguliere seizoensgriep, waarvan de één meer ziek is dan de ander.
Hier collectief griep gehad in huis (vermoedelijk mex.) en we zijn geen van allen erg ziek geweest. Wel hebben we allemaal nadat we dachten dat we weer beter waren nog een terugslag gehad (dus weer één of twee dagen grieperig), muv de oudste; die heeft Tamiflu gehad.
Jesse

els

els

02-12-2009 om 12:06

Tsja

ik ben vandaag maar thuis aan het werk. voel me niet lekker, met lichte verhoging maar niet zo heftig dat ik in bed ga liggen. Dan maar thuis achter de laptop aan de slag.

't is een beetje niksig zo.

Els

Guinevere

Guinevere

02-12-2009 om 12:19

Ook thuis aan het werk

Ik ben ook thuis aan het werk achter de laptop. Niet omdat ik zelf niet lekker was maar zoon van 2,5 vertoonde alle verschijnselen van griep. Gisteren al, forse koorts en hij zei dat ie hoofdpijn had. Dus ik heb 'm maar thuis gehouden. Het resultaat was dat HIJ achter de laptop zat (racespelletjes spelen) en ik het maar moest uitzoeken met mijn werk.. Gelukkig had ik veel telefonische zaken af te handelen. Nu ligt ie uitgeput in zijn bed en kan ik aan het werk (jaaa, gaat lekker zo, OO is ook werk natuurlijk).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.