Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera*

Vera*

11-02-2011 om 10:59

Groei gestopt bij dochter

Vanmiddag 'mogen' we weer naar de kinderarts. Dochter is in een jaar nog geen centimeter gegroeid. Daarvoor was ze al onder controle omdat ze zo klein is. Een jaar geleden dacht de arts toch nog echt dat ze 160-165 cm zou worden. Zucht, ik zit wel in spanning. Er is wel al weer een handfoto gemaakt maar daar zullen we vanmiddag wel wat over horen.

Vera


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

12-03-2011 om 22:16

Primavera

Ik heb nog niet gemerkt dat ze vergeetachtig is geworden of dat ze moeite heeft om droge leerstof te onthouden en zich organiseren lukt ook goed. Wat ons opviel was haar groei. I.p.v. de groeispurt die ze moest gaan krijgen was het het tegenovergestelde. Het is ook de dochter met de taalstoornis en misschien zijn er wel symptomen van Hashimoto die op het taalbordje zijn gegooid, dat weet ik nu nog niet. De moeheid wijten wij ook aan het feit dat ze álle prikkels binnenlaat en dat moeilijk weggedenkt kan krijgen, iets waar je supermoe van kan worden. En het is een denker .
Ze hebben geprikt op tsh, t3 en t4 maar ook op o.a. fsh en lh en die waren ook verhoogd.
Volgens de arts konden daar twee redenen voor zijn, of de hypofyse werkte niet goed (mri was goed) of de schildklier werkt niet goed en dat had de tweede bloedtest bevestigd.
Ergens ben ik erg blij dat dochter nog een jaar basisschool te gaan heeft. Dan kan ze 'goed' ingesteld en gewend aan alles naar de middelbare school.
Fijn trouwens om te lezen dat je van je vermoeidheid af bent. Heb je al lang Hashimoto?
Ik heb al een lange lijst met vragen om te stellen bij de volgende afspraak over een kleine drie weken.

Vera

Vera*

Vera*

12-03-2011 om 22:22

Nasha

Ik heb dit direct ter sprake gebracht met het feit dat ik een onderzoek gevonden had dat methylfenidaat over drie jaar de groei met gemiddeld 1 cm had belemmerd. Er werden mij toen twee dingen gezegd. Er was een grote spreiding v.w.b. wel of niet een belemmering in groei én dat aan het eind van de puberteit het bijna altijd weer was rechtgetrokken doordat de methylfenidaatgebruikers wat langer doorgroeien. De arts wist trouwens direct over welk onderzoek ik het had.
Mijn opmerking dat de afbuiging in de groeicurve misschien door de methylfenidaat kwam veegde hij direct van tafel, o.a. omdat de knik in de curve te groot was.

Vera

Vera*

Vera*

12-03-2011 om 22:25

Guinevere

Dat zat ik zelf ook al te denken. Volgende week maar de Concerta-arts opbellen om te overleggen. Het zou in ieder geval fijn zijn als de dosering verlaagd kan worden.

Vera

Vera*

Vera*

12-03-2011 om 22:27

Ookwel

Ja, dat kinderhoekje lijkt me voor dochter ook wel interessant. Ze was vandaag weer duidelijk beter (was ziek) en wilde nu meer weten over het hoe en wat. Ze kan nu ook zelf naar de informatie zoeken o.a. bij het kinderhoekje.

Vera

Asa Torell

Asa Torell

13-03-2011 om 21:02

Vera

Heftig hoor, zo maar ineens een flinke diagnose te pakken. Sterkte ermee, ik hoop dat de medicijnen snel zullen aanslaan.

MariaV

MariaV

17-03-2011 om 10:32

Zekerheid

Hallo Vera,
Het is natuurlijk niet leuk dat je dochter een chronische aandoening blijkt te hebben, maar mijn eerste gedachte was: wat fijn dat jullie nu zekerheid hebben en dat het te behandelen is. Hopelijk lukt het jullie om het ook een beetje zo bekijken. Sterkte met het instellen en het vervolgtraject, vanaf nu gaat het hopelijk bergop!
Maria

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.