Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Groeihormonen....


vraag

Ik zie dat deze post al 3 jaar niet meer bewerkt is. Maar ik vraag me af hoe het jullie vergaan is met de kids.
Mijn dochter is nu 11 jaar en 143 cm. Haar botleeftijd loopt een jaar achter en waarschijnlijk is er geen echte oorzaak voor haar toch wat kleinere lengte.

Eranquem

Een van mijn zoons wordt over een paar dagen 13 en hij is 144 cm. Bij hem is er geen oorzaak gevonden en zijn botleeftijd klopt precies. Het is, kortom, zoals het is.

Mijn zoon zit er niet mee. Hij kan ondanks zijn geringe lengte ontzettend hard lopen en doet de laatste tijd veel mee aan wedstrijden, waarbij hij de ene beker na de andere wint. Dat helpt wel voor het zelfvertrouwen natuurlijk.

Mijn andere zoon is 10 en 129 cm. Die volgt een vergelijkbare lijn. Zelfde verhaal: geen oorzaak gevonden, dus geen behandeling mogelijk. Mijn andere twee kinderen zijn vrij gemiddeld qua lengte.

Triva

Triva

24-03-2017 om 10:04

eranquem

Ik vind het niet extreem klein hoor, ik neem aan dat ze nog niet ongesteld is? Je weet dat de botleeftijd een jaar achter loopt dus eigenlijk moet je dit schema bekijken en haar op een jaar jonger zetten en dan valt het helemaal mee: http://www.encymed.com/ency_nl/g/groeicurve.htm Als ze nu net 10 zou zijn (dus 11 - botleeftijd maar ik weet niet of ze al bijna 12 is) zit ze zelfs precies op het gemiddelde.

Tango

Tango

24-03-2017 om 14:48

Klein?

1 jaar en 143 cm vind ik ook niet extreem klein. Zeker niet voor een meisje. Ze zal ook vast nog een groeispurt gaan krijgen.
Zoon hier is 12,5 jaar en 142 cm. Hij is absoluut de kleinste van de klas en ook in zijn voetbalteam. Hij doet echter totaal niet onder voor voetballers die een kop groter zijn. Zelf heeft hij er ook niet echt problemen mee dat hij klein is.
Bij ons is ook nooit aangegeven dat we er verder onderzoek naar moeten laten doen. Ik heb het wel altijd aangegeven bij GGD etc. Ik heb dus ook geen idee hoe het met botleeftijd e.d. zit. Zoon komt ook nog niet echt in de puberteit. Hij heeft nog geen haargroei onder de oksels of op andere plekken. Het is w.b. lichaam ook nog echt een kind. Ik verwacht dus dat hij nog wel een groeispurt gaat krijgen. De vraag is alleen wanneer.

Krisje

Krisje

24-03-2017 om 15:46

Tango

1 jaar en 143 cm vind ik eigenlijk wel extreem groot )))

Tango

Tango

24-03-2017 om 19:48

Haha

Ja, ik bedoelde natuurlijk 11 jaar )))

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.