Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Guinevere

Guinevere

08-02-2011 om 10:39

Grr schouderontsteking

Grrr, nu heb ik alwéér een ontstoken schoudergewricht. Door een vorm van reuma heb ik hier snel last van de laatste tijd. Ik zit al aan de ontstekingremmers om het weer de kop in te drukken.
Heeft iemand tips hoe ik dit kan voorkomen? Of hoe ik sneller van die ontsteking af kom? Ik ben het zat, het komt nu elke zoveel weken opzetten.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

24-02-2011 om 09:39

Massi

Nu maar hopen dat ze dat wél ziet en dat zij wel van ramen wassen houdt!
Best goed geslapen na die spuit, het is wel wat gevoeliger en het heeft nog niets gedaan. Ik zit vol spanning te wachten op verbetering.

Massi Nissa

Massi Nissa

25-02-2011 om 08:38

Kraamhulp

Ja maar, de kraamhulp maakt toch niet schoon? Mijn vorige kraamhulp zat vooral heel vaak papiertjes in te vullen. Heeeeel af en toe haalde ze ergens een doekje langs. Verder deed ze wel alles hoor, koffie inschenken voor de visite, boterham smeren voor mij, etc, maar schoonmaken kan ik me niet herinneren. Misschien omdat mijn huis al kraakhelder was in die tijd? (Vette vette knipoog).
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

25-02-2011 om 09:20

Massi

Er was ooit een tijd dat je kraamhulp kreeg voor acht uur per dag, toen werd er wel gepoetst!

Valkyre

Valkyre

25-02-2011 om 09:47

Kraamhulp

Officieel is een uur per dag poetstijd hoor! Als je dat niet krijgt moet je aan de bel trekken. Mijn kraamhulp indertijd liet duidelijk merken dat ze geen zin had om huishoudelijk werk te doen, en dat terwijl ik nauwelijks naar het toilet kon lopen, grrrr! Een appeltje schillen was ook teveel moeite, ik kreeg gewoon een hele appel. Het kraambed was toch al niet zo'n feest voor mij, en zij maakte het er niet beter op.

Tjonge, de frustraties komen weer helemaal boven!

Massi Nissa

Massi Nissa

25-02-2011 om 10:19

Vakyre (ot)

Sorry Guinevere, lopen we ineens over kraamhulpen te kletsen in jouw schouderdraad. Ik was bij dochter na een dag alweer op de been, verveelde me dood in bed. Ik deed dus al heel snel dingen weer zelf, gewoon om de tijd door te komen (baby's slapen heel erg veel, haha). Misschien dat die kraamhulp daarom dacht: het hoeft niet. Geen idee. Man liep ook nog rond en maakte zichzelf nuttig, dus veel was er ook niet te doen.
Wel balen dat jouw kraamtijd niet leuk was, Valkyre.
Groetjes
Massi

Jeanne

Jeanne

25-02-2011 om 11:11

Kraamhulp

Hier heeft de kraamhulp heel veel gepoetst, ik was nog niet toegekomen aan de nesteldrang, jongste kwam drie weken te vroeg en het hele huis stond, volgens mij, op zijn kop. Ik had de was nog niet bij gewerkt, koelkast niet schoon, alles wat ik bij de oudste drie wel had gedaan, daar was ik nu nog niet aan toe gekomen. Ik ben niet zo'n opruim/poetswonder dus alles moet hier altijd op het laatste moment, alleen bedacht jongste dus om drie weken eerder te komen. De kraamhulp heeft zelfs de koelkast schoongemaakt, ze kookte ook, ze bracht en haalde de oudsten naar en van school en ze wou ook nog wel boodschappen doen. Onze kraamhulp had van mij nog wel langer mogen blijven, ons huis is nooit meer zo netjes geweest.

Guinevere

Guinevere

25-02-2011 om 17:13

Tsss

Tsss, straks denkt een lezer die alleen titels leest nog dat ik binnenkort kraamhulp krijg vanwege die schouder. Of dat ik toch binnenkort ga posten als mama-van-een-groot-gezin.
In elk geval, die schouder is nog niet opgeknapt en een dag werken en forenzen helpt daar ook niet echt bij. Grrr. Kan die kraamhulp mijn computerwerk niet even overnemen?

Guinevere

Guinevere

02-03-2011 om 12:27

Prut

't Is nog steeds prut. Ik ben maar andere ontstekingremmers gaan slikken, dat verlicht wel een beetje.

Fiorucci

Fiorucci

02-03-2011 om 19:11

Guinevere

Oh balen zeg, ik had gehoopt op effect van die prik.

Anne K.

Anne K.

02-03-2011 om 19:33

Al eens kinesio taping geprobeerd?

Hallo Guinevere,

Ook ik loop al jaren met een 'rotte' schouder. Ontstekingsremmers, spuiten, van alles heb ik gehad. Ik heb veel baat (lees: pijndemping) door het gebruik van kinesio tape. Heb het nu onder controle met veel gericht oefenen bij de fysio (was m'n schouder helemaal verkeerd gaan gebruiken) in combinatie met kinesio taping.
Helpt bij mij erg goed... Al ben ik misschien bevooroordeeld: ik ben zo enthousiast over het gebruiken van kinesio tape dat ik er een eigen bedrijf in ben begonnen .

Anne K.

Massi Nissa

Massi Nissa

02-03-2011 om 20:19

He bah

Guinevere, wat naar. Toevallig loopt mijn moeder met ongeveer hetzelfde rond, maar dan in haar nek (ook reuma). Ze slikt nu sinds gisteren prednison, puur zodat ze eens een paar uur achter elkaar kan slapen.
Sterkte hoor, wat een ellende.
Groetjes
Massi

Vit d?

Hoi Guinevere, heb je al eens overwogen om vit.D te gaan slikken? Als je verstandig bent laat je eerst een spiegel (D3) prikken en kijk je wat de uitslag is.

Voor MS wordt een waarde van rond de honderd geadviseerd, vit. D wordt in verband gebracht met meerdere auto immuun aandoeningen, waaronder reuma.

Wie weet heeft het een goede invloed op jouw reuma?

Intussen sterkte, die schouderklachten klinken erg pijnlijk!

Guinevere

Guinevere

03-03-2011 om 11:04

Nog niet

Ik had nog niet aan kinesio dinges gedacht, want dat is geheel nieuw voor mij. Ik zal eens googelen. Vitamine D erbij gaan gebruiken kan geen kwaad denk ik, ik zal daar ook eens wat onderzoek op loslaten.
Verder heb ik een verwijzing voor de fysio liggen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik door drukte mezelf een beetje verwaarloos. Ik ga NU de fysio bellen en ook fysiofitness aanvragen.

Fianna

Fianna

04-03-2011 om 06:57

Vit d

moet je niet op je eigen houtje gaan slikken. Idd eerst waarde laten bepalen, en houdt er dan rekening mee dat de lab wrs nog oude referentiewaarden aan houdt, met als laagste waarde een waarde die eigenlijk al een tekort is.
http://www.vitaminedtekort.nl/
Mijn vit D was laag, en nu intussen behoorlijk opgeschroefd en voel me wel wat fitter (maar dat kan ook door de ijzerkuur komen of bieden).
Ik hoop dat het gauw beter gaat met die schouder, echt vervelend.

Fianna

Fianna

04-03-2011 om 10:07

Reumatoloog

Was vanmorgen bij de neuroloog en heb inderdaad weer Carpale Tunnelsyndroom. Zij denkt dat het komt door zwelling van gewrichten en heeft me doorverwezen naar de reumatoloog. Die zwellingen van gewrichten zouden ook die andere neur. Klachten kunnen verklaren èn natuurlijk mijn schouderpijn.
verder heb ik puntbloedinkjes onder mijn nagels en dat vond zij nogal zorgelijk. Dat heeft toch met iets reumatisch te maken? Ik zal eens googelen.
had laatst ook al een bloedinkje in mijn oog.
is het je noig gelukt om de fysio te bellen, Guinevere?

Guinevere

Guinevere

04-03-2011 om 17:57

Fianna

Ja, ik kan begin volgende week terecht bij de fysio. Verder gaat het iets minder slecht, ik heb thuisgewerkt om de boel te ontlasten en vandaag op het werk mijn toetsenbord op schoot genomen, dat scheelt enorm in schouderbelasting. Alle herhalende werkzaamheden op het toetsenbord heb ik afgewezen op het werk, dat is trouwens wel leuk want dan blijven de meer coördinerende taken over.
Goed dat je naar de reumatoloog gaat. Misschien dé sleutel naar opknappen. Puntbloedingen ken ik zelf niet in combi met reuma, misschien iets dat in de bijwerkingen van je huidige medicijnen voorkomt?

Fianna

Fianna

04-03-2011 om 19:54

Guinevere

Aha, zo heeft elk nadeel zijn voordeel Trouwens dat herken ik wel, toetsenbord op schoot kan fijner zijn dat op tafel, ook al zullen RSI experts dat niet met me eens zijn
nee, ik gebruik geen medicijnen momenteel, al maanden niet (heb zelf enkele maanden geleden de bijv ad's afgebouwd). Kennelijk kunnen puntbloedingen wijzen op oa auto immmuunaandoeningen of systeemziektes dat is wat ik begreep. Ik merk het wel over 3 weken bij de reumatoloog.

Guinevere

Guinevere

10-03-2011 om 11:42

Eindelijk wat beter

Eindelijk doet de spuit zijn werk. Ik ben weer in staat om een courgette te snijden! Van de fysio moet ik oefeningen doen. Al met al een stijgende lijn dus weer, joepie. Alleen de ontstekingremmers ben ik nog volop aan het slikken, maar wie weet kunnen die er ook vanaf als de lente echt aanbreekt.
Tnx iedereen voor de support en de tips!

Fianna

Fianna

10-03-2011 om 16:38

Fijn!

Goed nieuws, hopelijk blijft het zo.

Ik heb gisteren injecties gehad in mijn polsen vanwege het carpale tunnelsyndroom, heb er vandaag wel last van, polsen dik en behoorlijk pijnlijk. Verder heb ik steeds het Raynaud's fenomeen in mijn tenen, kan heel erg pijnlijk zijn! En mijn schouder gaat steeds meer pijn doen. Gelukkig heb ik Iboprofen in huis

Rembrand

Rembrand

11-03-2011 om 09:48

Manlief ook pijnlijke schouder

Hoi,
Mijn man heeft al jaren bij tijd en wijle een slijmbeurontsteking in zijn schouder. ( bijv. na een dagje spitten in de tuin of andere belastende werkzaamheden). De afgelopen 3 maanden ging het maar niet over. Ook niet na twee gemene spuiten bij de huisarts. Gisteren was hij bij een orthopeed in het ziekenhuis en die zag op de foto dat de oorzaak gelegen is in een uitstekend botstukje. Dit zal binnen nu en vier weken via een kijkoperatie verwijderd worden.
Gelukkig kon hij snel terecht ( via bemiddeling van onze ziektenkostenverzekeraar) want de pijn word steeds erger.
M.

Monet

Monet

11-03-2011 om 17:34

Hier ook

Ook ik ben doorgestuurd naar de orthopeed, spuiten helpt niet, de klachten duren al ruim 10 jaar, en de pijn is nu echt niet leuk meer. Ik ga voor links, maar rechts zal heel snel volgen :s
Ben heel benieuwd wat de orthopeed gaat vinden, en of er iets aan te doen is. Ik heb al een jaar lang shockwavetherapie op de linkerschouder gehad ivm een flinke kalkafzetting in de pees, maar helaas.....het heeft niet geholpen. Ben benieuwd wat ik woensdag te horen krijg bij hem.

Guinevere

Guinevere

12-03-2011 om 11:04

Allen

Fianna, helpen de spuiten nu al een beetje? Bij mij duurde het dus bijna 2 weken.
Rembrand, wat een gedoe met je man, gelukkig hebben ze nu de oorzaak ontdekt. Jammer dat ze daar niet eerder naar hebben gekeken.
En Monet, hoe doe je dat dan al die tijd, al 10! jaar dergelijke klachten? Kan zo'n spuit de kalkafzetting verminderen, of maakt dat niets uit?
Inmiddels ben ik zelf weer zó enthousiast geworden over mijn schoudergebied, dat ik fanatiek ben gaan werken. Nu heb ik dus weer een lam pootje. Nou ja, nog 2 dagen uitrusten tot maandag. Dom he.

Fianna

Fianna

12-03-2011 om 11:12

Guinevere

Ach het gaat iets beter, maar dat ging het al voordat ik die spuiten liet doen. Ik heb ook minder last van gewrichtspijnen, dus ik zie een verband tussen gewrichtspijnen (zwelling?) en last van mijn handen.
Momenteel heb ik meer last van dat Raynauds syndroom, echt vreselijk. Iemand daar ervaring mee?

Nou doe je een beetje rustig aan dit weekend dan? Even geen courgettes snijden ed!

Sancy

Sancy

12-03-2011 om 16:32

Fianna

Weet je dat er primaire en secundaire Raynaud bestaat? Enig idee welke jij hebt? Als je het fenomeen van (=secundaire) Raynaud hebt, kan het een symptoom zijn van een onderliggend probleem, zoals sclerodermie (maar ook door orale anti-conceptie).

Rembrand

Rembrand

12-03-2011 om 17:31

Raynauds.

Ik ken het fenomeen wel, maar dan in mijn werkgebied, de borstvoeding. Je kunt het namelijk ook in je tepels hebben. ( ofwel wintertepels
Je kunt er hier meer over lezen: http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1102879367
Bij vrouwen die mij consulteren helpt het nogal eens om vitamine b6, calcium en magnesium te gaan gebruiken.
M.

Guinevere

Guinevere

12-03-2011 om 19:36

Dode vingers

Hmm, met het syndroom heb ik geen ervaring, tenminste, ik héb mijn wintervingers nooit zo ervaren.
Wat ik wel kan meegeven is een huis-tuin-en-keukentip: sinds ik enkele malen een crempje gekocht bij de Tuinen (maar wellicht ook elders) op mijn vingers heb gesmeerd, zijn mijn dode vingers als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik kan het zelf nog steeds niet geloven. Heb het ook al op mijn schouder gesmeerd maar daar was het minder effectief. Het is "Wuta kamille" van Herbacin, minuscuul blikje voor een euro.

Fianna

Fianna

12-03-2011 om 20:06

Raynauds

Geen idee Sancy, ik vermoed secundaire omdat ik het pas sinds kort heb na een reeks van andere klachten (oa neurologische en gewrichtsklachten en nog wat dingetjes). Ik heb idd ook gelezen dat het wel vaker voorkomt bij bindweefsel aandoeningen.
Is er verschil in primaire en secundaire? In die zin dat het zich anders openbaart?

Guinevere, Raynauds is anders dan wintervingers of tenen. Hier overigens alleen in tenen. Ik heb dan dat de bloedtoevoer stopt naar een deel van mijn tenen en ze wit worden, soms ook een deel van mijn zool en vervolgens worden ze gevoelloos of gaan erg veel pijn doen of branden, soms zo erg dat ik amper kan lopen. Soms duurt een aanval zelfs enkele uren, maar meestal korter. Ik krijg het overigens niet echt van kou. heb nog niet echt ontdekt wat het veroorzaakt, heb het wel vaak met autorijden maar ook op andere momenten.

Fianna

Fianna

12-03-2011 om 20:10

Creme

maar die creme ga ik proberen, baat het niet schaadt het niet, ook al snap ik niet ho ehet zou werken.... trouwens, volgens mij heb ik nog ergens zo'n blikje liggen, wist ik maar waar! Mijn hersenen doen het ook niet meer zo goed

Tijgeroog

Tijgeroog

12-03-2011 om 21:29

Raynauds

Ja, ik heb ervaring met Raynauds, zoals Rembrand schrijft in m'n tepels tijdens de borstvoeding, maar het idee is hetzelfde.
Bij mij werd het steeds getriggerd doordat m'n tepels het wat zwaarder te verduren hadden, eerst door het opstarten van de borstvoeding en later door gevoelige tepels door de volgende zwangerschap en tegelijkertijd borstvoeding geven. Toen heb ik er heel veel pijn aan gehad.
Gelukkig ontdekte ik toen wat het was, en ik ben toen vitamine B6 gaan slikken (op basis van http://www.borstvoeding.com/problemen/aandoeningen/raynauds.html) Na een paar dagen werd het al minder en daar was ik zo vreselijk blij mee...
Ik ben na verloop van tijd gestopt met de vitamine B6 en ik heb er nooit meer last van gehad.

Monet

Monet

12-03-2011 om 23:21

Guinevere

Het is blijkbaar een kwestie van gewenning? Maar ik wil er nu niet langer 'aan wennen' omdat ik snachts echt flink pijn heb, zo heftig dat ik met forse pijnstillers moet slapen, dat wordt me toch echt te gek.
En die spuiten helpen alleen om de ontsteking op te heffen, die doen niets met de verkalking die ontstaat door chronische ontstekingen.
Ben heel benieuwd naar de visie van de orthopeed woensdag!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.