Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Grrrrr.. slapen en werken

Elke keer dat ik weer aan het werk moet na een paar dagen/weken niet werken is het hetzelfde probleem: ik slaap slecht, lig te draaien, gekke dromen. Het is ontzettend vervelend en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Maar ik zie nu enorm op tegen de dag omdat ik helemaal niet uitgerust ben. Wat kan ik nog proberen wat ik nog niet geprobeerd zou hebben? Iemand tips?
Sini

Triva

Triva

07-01-2020 om 07:45

Ach

Dat heb ik al vanaf de lagere school. Wakker liggen en dromen als ik wel slaap, en die weet je nog omdat je vaak midden in de droom wakker wordt). Mijn zonen hebben het ook. Er helpt maar één ding: accepteren ( en zorgen dat je de nacht ervóór genoeg slaap krijgt, de nacht erna haal je het weer in).

Triva

Triva

07-01-2020 om 07:52

Oja

Sinds ik een jaar geleden een ereader aanschafte en ik gewoon eindelijk kan lezen in bed zonder dat mijn man er last van heb gaat het beter. Maar dat valt ook onder accepteren: wakker... Oja hoe loopt het af?

Luisterboeken

Ik heb sinds een oaar jaar een luisterboek naast mn bed liggen. Eerst met mp3 speler. Nu met oude iphone. Word ik wakker dan pak ik die meteen en zet die aan. Soms met oordopjes soms gewoon vlak bij mn oor.
Het accepteren dat ik niet slaap scheelde al heel veel. Nu ben ik soms verbaasd,net als vanochtend toen werd ik pas wakker om 5.56. Wauw al 6 uur is t dan.
Ik heb wel 2 jaar harry potter geluisterd,de eerste 3 delen. Ik ken ze bijna uit mn hoofd maar juist die prettige stem en weten wat er komt geeft me de rust om weg te doezelen.
Nu heb ik een kobo abb en luister ik ook boeken die ik nog niet ken. Ik stel dan de wekker er op in en val meestal wel weer in slaap.

Periode's.

Ik heb dat ook vaak een lange periode en dan volgt er weer een periode dat ik prima slaap. Accepteren inderdaad en als ik echt niet kan slapen ga ik er even uit. Als ik echt wat oververmoeid begin te raken slaap ik wat extra overdag op een vrij moment. Soms maar een uurtje, maar dan voel ik me weer wat uitgerust. De geijkte tips om te ontspannen en "de oplossingen" heb je vast al gelezen in blaadjes en internet.
Yoga, warme melk, geen beeldschermen enz.enz.
Toen ik begon aan de overgang sliep ik amper 2 of 3 uurtjes per nacht, heeft zeker een jaar geduurd.

Lou

Lou

07-01-2020 om 10:24

Spanning

Hier ook, heeft het met spanning te maken? Over de dag van morgen of juist over de dag van vandaag waarin iets mis ging. Als ik iets ook maar een klein beetje spannend vind, kan ik al niet meer slapen. Ik lig te malen, gesprekken te 'oefenen', te balen dat ik niet slaap, en zo blijf ik maar wakker. Wat helpt is je realiseren dat je toch uitrust, ook al slaap je niet. Ook als je wakker bent, rust je uit. Het is donker, het is stil, je ligt. Rust je geest niet uit, dan toch minstens je lichaam. Dat idee maakt het minder erg dat je niet slaapt, en zo kun je het dan accepteren.

Sinilind

Sinilind

07-01-2020 om 10:55 Topicstarter

Luisterboeken

Is inderdaad een optie, doe ik ook weleens. Het enige is dat ik een oplossing moet vinden om mijn zoon niet te storen. De muren tussen zijn en mijn slaapkamer zijn (bijna) van papier en hij slaapt ook best licht.
Als ik het met mijn telefoon en oordoppen doe ben ik bang om de wekker niet te horen.
Ik heb nog ergebs een oud telefoon dat ik gebruiken kan als mp3 reader met een oortje, en mijn gewone telefoon als wekker.
Ben nu op school, enorm moe en ook last van ischias... ben ik eindelijk aan her sporten krijg ik dit... bleh echt geen zin vandaag ..
Sini

Kersje

Kersje

07-01-2020 om 11:06

ASMR

ASMR video's kijken via Youtube. Sommige mensen komen hier helemaal door tot rust en vallen vaak in slaap.

Kersje

Kersje

07-01-2020 om 11:07

Eigenlijk is het

vooral luisteren in plaats van kijken

ik had op vakantie

mijn waxoordoppen tegen de herrie(we lagen naast een ingang met een piep als er iemand onderdoor kwam buiten in, mn telefoon onder mn kussen en mn oor ertegen en ik kon m horen. Toch hoorde ik ook partner en wekker wel. Dus t moet kunnen

Flavia

Flavia

07-01-2020 om 12:49

kussen met speaker

Mijn collega met hetzelfde probleem is overgestapt op een kussen met ingebouwde speaker, volgens mij zelfs met bluetooth dus ook geen draden.
Dan hoef je niets in je oor te hebben (dat advies van die oordoppen snap ik nooit zo, dat is juist reden om wakker te blijven, die dingen kriebelen altijd (ook op maatgemaakte)

google eens op pillow speaker

Online wekken

https://onlinealarmkur.com/nl/

Ik heb een nieuwe telefoon en sindsdien hoor ik de wekker daarvan ook niet altijd goed. Als het er echt op aankomt laat ik een online wekker even afgaan voor 'mijn' wekker afgaat.

Uitproberen.

Ik word gewoon wakker van mijn wekker, met oordoppen in, eerst getest toen ik vrij was. Ik draag gewone oordoppen, geen oortjes met luisterboek. Misschien is dat ook geen probleem, kan je telefoon misschien op "automatisch" uitschakelen na een uurtje of zo?

Mijntje

Mijntje

07-01-2020 om 17:02

gewoon ouderwets met een boek, gewoon lezen. Zo vallen vanzelf mijn ogen dicht als ik moe ben.

Sinilind

Sinilind

07-01-2020 om 18:15 Topicstarter

Hele dag werken

Ik ben net terug, het was een lange dag en ik merk dat ik ontzettend moe ben en dat het lesgeven me biet zo gemakkelijk afging. Hopelijk morgen minder moeilijk. Eerst even slapen
Sini

Nu slapen?

Sini, ga je nu slapen, om 18:15 uur? Dat lijkt me niet zo bevorderlijk voor je nachtrust straks.

skik

Vogel

Vogel

07-01-2020 om 20:39

Bekend fenomeen

Ik denk dat driekwart van mijn onderwijscollega’s maandagochtend klaagde over een onrustige nacht. In mijn puberteit had ik er zelfs elke zondag last van.
Zo erg is het niet meer, maar een goede slaper ben ik allerminst. Daarom heb ik een tijdje terug cognitieve slaaptherapie gedaan. Ik ben er geen minuut langer van gaan slapen, maar ik heb wel geleerd dat ik prima functioneer op een paar uur slaap, zelfs als het nachten achtereen is. Wat echt energie vreet, is me ‘s nachts liggen opwinden, en me druk maken over hoe moe ik de volgende dag zal zijn. Dat is een self fulfilling prophecy.
Na twee weken kerstvakantie ben je zo opgeladen en uitgeslapen, dan kun je prima op een nacht met maar een paar uur slaap, echt!
Oh, en nog een dingetje uit de therapie: een vast ritme is zeer heilzaam voor slecht slapers. Maar dan echt een vast ritme: elke dag dezelfde tijd naar bed, en dezelfde tijd op. Maar ja, da’s een lastige...

Sinilind

Sinilind

07-01-2020 om 20:43 Topicstarter

Nee niet im 18.15

Naar bed skik. Ik lig er nu net is, om 20.45. Heb ook een melatonine fenomen (lang werkend). Heb ook ontzettend veel laat van hartkloppingen. Is onderzocht en onschuldig volgens de huisarrs maar prettig is anders....
Zucht.
Sini

Ad Hombre

Ad Hombre

08-01-2020 om 15:14

Sini

Bericht verwijderd. Zie forumregels https://www.ouders.nl/forum/regels

Sinilind

Sinilind

08-01-2020 om 16:12 Topicstarter

Als je het niet interessant vind dan... lees je het niet en reageer je toch niet. Je hebt me nu echt een enorm naar gevoel bezorgd. Het lijkt alsof je het echt expres doet he, mensen op hun gevoelige pijnlijke problemen trappen.
Sini

zebra

zebra

08-01-2020 om 16:34

herkenbaar

ik heb dat ook vaak en ook als ik weekenddienst heb, dan lig ik als het ware te "waken". Slaat nergens op natuurlijk maar ik heb me er al bij neergelegd en dat geeft toch wat rust. Ergens anders haal ik dat slaaptekort wel weer in.

Herkenbaar

Ik neem op avonden voor de werkdagen ook standaard melatonine. Dat helpt niet zozeer tegen het piekeren over werkgerelateerde zaken (daar word ik soms om 3 uur 's nachts wakker van), maar het zorgt wel dat ik op een normale tijd in slaap val. Hoef ik dáár in ieder geval niet over te piekeren.

Ik herken t ook

Als ik moest openen,alleen dan werd ik wel tig x wakker. Bang om me te verslapen. Nu zijn we vaker met 2 man en op een of andere manier geeft dat meer rust. Net als dat ik wakker wordt gemaakt door man als hij weggaat. Iets te vroeg om op te staan maar dan ben ik wel zeker wakker.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-01-2020 om 21:28

Slaap!

Ik denk dat ik vanavond om 10:30 naar bed ga. En jullie? Met een beetje geluk word ik om half zeven wakker zodat ik lekker de tijd heb voor een ontbijtje.

Emmawee

Emmawee

08-01-2020 om 21:52

Ad (o.t.)

En dat soort dingen app jij naar... Wie?

Los van het feit dat het een vervelende sneer was, vind ik het forum de uitgelezen plek om dit soort bespiegelingen te plaatsen. Juist omdat NIEMAND erop HOEFT te reageren.

Ik zou me bijvoorbeeld bezwaard voelen als ik familie of vrienden per WhatsApp zou lastigvallen met mijn strijd tegen de kilo's, maar hier doe ik dat met gemak.

Volgens mij is 22.30 uur echt te laat voor een kleuter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.