Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vitamines bij haaruitval

Ik heb na de zwangerschap nog last van haaruitval. Dacht dat dit over zou gaan na enkele weken maar ik blijf maar haren verliezen. Ik zit er nu aan te denken om haar vitamines te gaan gebruiken.. Iemand enige ervaring met haar vitamines tegen haaruitval? Waar moet ik op letten?

Haaruitval kan allerlei oorzaken hebben. Tekorten aan voedingsstoffen maar ook hormoonproblemen, zoals schildklierproblemen. Op alternatief gebied allerlei testmethoden, zoals electro-acupunctuur. Goedkope middelen van de voordeeldrogist zijn niet altijd de beste keuze.

Denk ook aan een tekort aan progesteron.

Het komt door de verandende hormonen na je zwangerschap. Pas na ongeveer 9 maanden ben je volledig ontzwangerd.  

Heb je nog een nacontrole bij de verloskundige? Vraag die dan eens om advies, want dit gebeurt bij bijna alle jonge moeders.

En bedenk dat dit de haren zijn die je juist extra lang hebt vastgehouden. Lees je eerst even in hierover. https://www.24baby.nl/geboorte/herstel-na-bevalling/haaruitval-na-zwangerschap/

Bijtje82

Bijtje82

12-03-2022 om 09:44

En ze groeien meestal allemaal terug, waarna je vervolgens een coup struisvogel hebt met haartjes die recht overeind pieken. 

SH2014_1-214x300.jpg

Gewoon ff doorbijten. 

Interessant!

Meike_

Meike_

21-03-2022 om 19:58 Topicstarter

Dankjewel voor jullie reactie. Heb inderdaad op andere fora ook gelezen dat haar uitval nog een tijd doorgaat totdat alles is uitgewerkt. 

Ik ga nu ook haar vitamines proberen die ik aangeraden kreeg van een oud vriendin om te kijken of ik snel mijn eigen haar weer terug kan krijgen!

Ik houd jullie op de hoogte!

Bijtje82

Bijtje82

21-03-2022 om 20:09

Meike_ schreef op 21-03-2022 om 19:58:

Dankjewel voor jullie reactie. Heb inderdaad op andere fora ook gelezen dat haar uitval nog een tijd doorgaat totdat alles is uitgewerkt.

Ik ga nu ook haar vitamines proberen die ik aangeraden kreeg van een oud vriendin om te kijken of ik snel mijn eigen haar weer terug kan krijgen!

Ik houd jullie op de hoogte!

Nou ga er maar van uit dat het terug komt. Het zal alleen niet snel zijn. Als je van jezelf al een kort kapsel hebt zullen de korte haartjes misschien niet zo opvallen, maar bij lang stijl haar vaak wel. Duurt echt maanden er het weer een beetje zit. 

Ik had na mijn eerste zwangerschap nog lang haar en gaf borstvoeding en ik zat de hele dag onder de lange haren, en mijn baby trok er ook nog eens lekker aan tijdens het voeden.
Het heeft echt wel een aantal maanden geduurd voor ik niet meer steeds als een ruiende kat rondliep. En ik heb mijn haar toen maar afgeknipt want losse korte haren vallen toch minder op dan die lange .

Meike_

Meike_

15-04-2022 om 18:50 Topicstarter

Afknippen vind ik geen optie helaas. Merk dat de haar vitamines wel al sterkere nagels geven en het lijkt erop dat mijn haar ook weer wat sterker en dikker wordt.. dus het lijkt gelukkig weer terug te gaan naar mijn oude haar

Meike_ schreef op 15-04-2022 om 18:50:

Afknippen vind ik geen optie helaas. Merk dat de haar vitamines wel al sterkere nagels geven en het lijkt erop dat mijn haar ook weer wat sterker en dikker wordt.. dus het lijkt gelukkig weer terug te gaan naar mijn oude haar

meten is weten! dus nu stoppen met vitamines en kijken of het slechter wordt.

Ook dat zegt nog niets natuurlijk, maar als het niet slechter wordt dan kan het zijn dat het zonde van het geld was. En dat het toeval was dus.

En eerlijk gezegd: het zal wel toeval zijn. Als vitamines echt zouden helpen dan wist iedereen het vrij zeker.

gr Angela

Bijtje82

Bijtje82

16-04-2022 om 15:14

Je haar wordt niet dikker van vitamins. Niet het haar dat je al hebt iig. Er even van uitgaand dat je de dikte van één haar bedoeld. 

Als je na een zwangerschap haar verliest dan duurt het maanden voordat het weer een beetje wat wordt. Je zal eerst van die hele vervelende piekharen krijgen. 
Haar is van zichzelf dood, alleen de wortel leeft. Eigenlijk is het gewoon een hele dunne nagel.
Al die shampoos die vanalles beloved leggen alleen een laagje om het haar heen waardoor het dikker voelt of meer glanst. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.