Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marrie

Marrie

12-07-2009 om 12:28

Haaruitval, ik kan er niet meer tegen...

Sinds een paar weken valt mijn haar ontzettend uit. Ik heb dit wel eerder gehad, maar dit keer is het veel erger en blijft het maar doorgaan. Ik haal echt handenvol haar eruit, vooral als ik het gewassen heb. Vorige week heb ik de huisarts gebeld en die zei dat het bijna altijd vanzelf over gaat, maar ik kan er nu echt niet meer tegen. Ik slaap slecht, sta te trillen op mijn benen als ik mijn haar borstel, en ben er depressief van.
Morgen ga ik bij de huisarts langs, want zo kan het echt niet langer meer.
Wie kan mij een hart onder de riem steken met een verhaal met een goede afloop of met goede tips? Ik slik sinds een paar weken al vitamine B complex.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

12-07-2009 om 13:48

Stress

Stress is een van de grootste veroorzakers van haaruitval. Lastig als je dan ook nog extra in de stress raakt vanwege die haaruitval. Het lijkt me verstandig om je te laten doorverwijzen naar een dermatoloog. Waar valt het voornamelijk uit, overal of alleen op sommige plekken? Is je haar weer voller geworden na de vorige periode van haaruitval?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-07-2009 om 14:54

Haaruitval

Ja, dat heb ik ook sinds een tijd. Ik weet dat het bij mij door stress veroorzaakt wordt dus dat het ook wel weer over gaat. Ik slik sinds een maand vitamine B-complex en tevens probeer ik de stress te reduceren en ik merk dat de haaruitval al wat minder wordt. Maar ik zou zeker als ik jou was toch even langs de ha gaan. Ieder mens verliest zo'n 150 haren per dag en het lijkt al gauw meer maar als je je zorgen maakt, gewoon even laten checken. Succes!

Marrie

Marrie

12-07-2009 om 18:09

Stress...

Ik heb niet het idee dat ik erg veel last had van stress, totdat het begon. Ik heb het idee dat de haren vooral bovenop uitvallen, mijn scheiding wordt als veel duidelijker zichtbaar, maar eerlijk gezegd kan ik het niet precies zeggen.
Na de vorige periode was mijn haar weer normaal, maar de uitval was toen echt veel en veel minder. Ik weet wel dat je normaal ook haar verliest, maar nu zijn het echt handenvol.
Raar dat je je om iets wat redelijk onschuldig is, zo druk kan maken. Tenslotte zijn er mogelijkheden om kaalheid te verbergen, en zijn er talloze vrouwen die het veel zwaarder hebben, na een bestraling bijvoorbeeld. Maar helaas voel ik alleen maar stress.

Marrie

Marrie

13-07-2009 om 13:28

Bloed prikken

Vanochtend ben ik bij de huisarts geweest, die me gelukkig erg serieus nam. Hij heeft de hoofdhuid bekeken, waar niets mis mee was, en wat haren eruit getrokken . Hij gaf aan dat dit type haaruitval over het algemeen zelf stopt, maar dat dat nog wel 2 maanden kan duren. Slik.
Verder heeft hij me wat bloedtesten laten doen, voor ijzer, suiker, schildklier ed.. Met een beetje geluk hoor ik daar morgen de uitslag van.
Eigenlijk ben ik dus niet veel verder, maar wel een beetje rustiger.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

15-07-2009 om 16:00

Marrie let op!

als je vitamine b complex slikt kunnen dus de bloedwaardes geflatteerd zijn door je aanvulling met pilletjes complex!

beste zou zijn even een paar weken stoppen met de complex en dan nog eens je b12 waardes laten testen.
jeutje in veel draadjes hier in gezondheid heb ik het al aangekaart.
ook bij b12 tekort kan haaruitval een verschijnsel zijn en wie weet herken je nog meer symptomen.

probeer eens op www.stichtingb12tekort.nl
wie weet verhelderd er een hoop.
niet gezegd dat het zo is maar zorg dat het op de juiste manier getest wordt!!!!

en b12 kan ook laag zijn terwijl je geen bloedarmoede hebt!
zie draadje petitie enz.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.