Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arawen

Arawen

26-10-2009 om 13:05

(hippe) rollator gezocht

Inmiddels ben ik, veertiger, in overleg met de revalidatiearts en de ergotherapeute tot de conclusie gekomen dat een rollator voor mij toch het beste loophulpmiddel is. En dus heb ik een verwijzing gekregen, waarmee ik zo'n ding mag uitzoeken.
En tja, waar je dan in beland... Ik ben toch niet de enige persoon onder de 80 die een rollator nodig heeft? Waarom bestaan er tig soorten scootmobiels (maar ik wil perse niets met een motortje) en rolstoelen (voor jong tot oud, klassiek en sportief) maar waarom is er helemaal geen keuze in rollators? Bij de thuiszorgwinkel staan er hooguit 4.. merendeels van die 'geschikt voor de bejaardenhuisgang' dingen... Zucht.. zie ik hier een gat in de markt?
Wie een leuk idee voor me heeft, waar ik misschien meer keuze heb in soorten, dan hoor ik dat heel graag. En anders moest ik gewoon mijn frustratie even spuien..

groetjes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

26-10-2009 om 13:34

Gat

Ik denk dat het een gat in de markt is idd. De meeste ouderen willen ook niet met zo'n lomp ding gezien worden. Pas zag ik deze: http://jeremiasse.care2shop.nl/shop/product/538 Die was zo gek nog niet. Die van de anwb (http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadeauartikelen,/reisartikelen/gezondheid-en-welzijn/rollator-lichtgewicht.html) ziet er live ook niet te sneu uit. Maar dit zijn lichtgewicht, dus ik weet niet of dat voor jouw gebruik handig is.
Ik vermoed dat er de komende tien jaar heel wat leukere modellen komen.

Yta Chalne

Yta Chalne

26-10-2009 om 13:36

Oh! kijk eens!

http://www.mijnrollator.nl/

Dat lijkt er meer op! Er wordt zwaar over nagedacht, die rollatorontwerpen!

Yta Chalne

Yta Chalne

26-10-2009 om 13:37

Maar...

...erg recent is het helaas niet, zie ik nu

Eerlijk is eerlijk

zo'n rollator heeft gewoon een ouwbollig imago. Daar komt nog bij dat het gewoon best een hele stap is om voor jezelf toe te geven dat je niet meer 'gewoon' uit de voeten kunt.

Alsof je voordien nog kon doen alsof je gezond was (tenminste, dat had ik)

Het ertegen aanhikken is vaak erger dan het moment dat je een hulpmiddel krijgt/hebt, want dan ervaar je pas hoeveel vrijheid het je geeft.

Ik heb een rolstoel (echt geen hypermodern ding, integendeel), een scoot (nou vooruit, het is geen superlelijke, maar ik heb em wel wat opgepimpt) en ik heb ooit, bij de praxis zelf een rollator gekocht omdat ie maar 30 euro kostte.

Geen beauty, maar wel eentje van mezelf die ik kan pimpen als ik dat wil. De bus paarse verfspray staat nog wat te verstoffen, evenals de rollator omdat het, met het lopen, met mij inmiddels beter gaat.

Ik gebruik eigenlijk alleen de scoot, daar heb ik wat fleurige stickers opgeplakt.

Als je een rollator ´krijgt´ heb je niet zoveel keus, maar je kunt een rollator wel pimpen, kijk bijv. op de site van Roos Promme(n?)schenkel http://www.pimpedbyroos.nl/produkten.php

Ik hoop dat je gauw over het rottige gevoel heen bent en vooral geniet van het voordeel van de rollator (er ging een wereld voor me open toen ik hulpmiddelen kreeg!)

Sterkte en succes!
Mien

Gewoon pimpen

Zelfs in het verzorgingshuis is je rollator pimpen heel gewoon én wij hebben ook personeel (2 receptionistes) met rollators. En die hebben 'm ook gepimpt. Dat is meer om je 'eigen' rollator in die hele stoet terug te vinden...maar hetzelfde effect. Wat ik (als hippe vrouw zullen we maar zeggen) wel leuk vindt: containerstikkers verknippen en 'm beplakken ermee. Van die plastic bloemen op een ijzerdraadje in het mandje gevlochten (en dan allerlei kleuren hé?) en je hebt van die fietsoppimpbloemachtige-gevallen en die draai je om de poten van de rollator. En 1 van de receptionistes heeft 'm gespoten met fietsenverf, zoals pubers wel eens doen. In het goud! Beetje 'oud-goud' idee. Vind ik ook erg leuk en door de mand heeft ze kettingkjes gevlochten en meegespoten.
Dus aan de slag zou ik zeggen! Maak het helemaal joúw rollator!
groeten albana

Nasha 1st

Nasha 1st

27-10-2009 om 22:38

Via google afbeeldingen

kwamen er toch best hippe modellen tevoorschijn, gewoon nog eens verder zoeken zou ik zeggen! Inderdaad, die standaard modellen kan altijd nog als je 80 bent

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.