Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

08-09-2022 om 21:10

Hoe groot op kans Diabetes?


Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 16:59

Courage schreef op 12-09-2022 om 16:47:

[..]

Vraag het bij de huisarts nog maar een keer. In principe kan je op 3 niveaus een allergie registreren: op de hele groep (bijv 'penicilline'), of de specifieke werkzame stof (bijv. 'amoxicilline') of op een specifiek merk (bijv. omdat er een hulpstof inzit waar je niet tegen kan).

Als je huisarts de allergie voor 'amoxicilline' registreert, dan worden daar - als het goed is - de andere penicillinen niet automatisch mee uitgesloten. Sowieso handig, want dan krijgt de huisarts zélf bij voorschrijven al een melding dat amoxi niet de bedoeling is.

De bij de huisarts geregistreerde allergieën worden bij voorschrijven ook digitaal meegestuurd naar de apotheek (als het goed is).

Dat zei de apotheker ook. Zij kon alleen alle soorten uitsluiten, of misschien deed ze het wel verkeerd in haar systeem. 

Ik had destijds beide keren Amoxiciline met clavulaanzuur. 

Maar goed, volgende keer even bij de huisarts aangeven idd.

Uiteraard is antibiotica niet voor even snel een oplossing! 
Ervaring met antibiotica kan zijn, helpt niet en kuur is af en dan blijkt de bacterie de antibiotica te hebben overwonnen en dan helpt die niet meer. Resistentie 
Dan ben je aan de volgende soort toe.

Amoxi/clavulaanzuur kan dus juist dat tweede deel zijn waar je niet fijn van wordt. Je kunt ook zonder die clavulaanzuur vragen. Of ik heb het niet goed gelezen net en je hebt het ook bij gewoon amoxi. Die is trouwens wel breedwerkend en niet eerste keus. Maar helpt wel tegen veel infecties. 
De clavulaanzuur versterkt de werking van amoxicilline en amoxi is een dikke onder de antibiotica. 

Je weet nu wat het is tenminste.

Wat een gedoe met die systemen, geen reden om ooit weer terug naar de medische beroepen te willen voor mij als ik dat hoor. Ik haat computers en zeker als ze niet kunnen wat je nou juist ermee wil bereiken.

En ik stam ook rond jouw geboortejaar. Altijd goede ogen gehad, ik geloof mijn ogen soms ook niet helemaal. Vandaar ik rare zinnen schrijf😂🤪 

Volgend mij zitten mijn hersens soms ook niet helemaal goed recht meer, in de digitale eisen van tegenwoordig. Ik lees altijd al slecht op schermen. Maar dit bij jou was toch echt een doosje wodka euh medicijnen bedoel ik

Bijtje82

Bijtje82

13-09-2022 om 07:09

Eppos schreef op 13-09-2022 om 00:14:

Uiteraard is antibiotica niet voor even snel een oplossing!
Ervaring met antibiotica kan zijn, helpt niet en kuur is af en dan blijkt de bacterie de antibiotica te hebben overwonnen en dan helpt die niet meer. Resistentie
Dan ben je aan de volgende soort toe.

Amoxi/clavulaanzuur kan dus juist dat tweede deel zijn waar je niet fijn van wordt. Je kunt ook zonder die clavulaanzuur vragen. Of ik heb het niet goed gelezen net en je hebt het ook bij gewoon amoxi. Die is trouwens wel breedwerkend en niet eerste keus. Maar helpt wel tegen veel infecties.
De clavulaanzuur versterkt de werking van amoxicilline en amoxi is een dikke onder de antibiotica.

Je weet nu wat het is tenminste.

Wat een gedoe met die systemen, geen reden om ooit weer terug naar de medische beroepen te willen voor mij als ik dat hoor. Ik haat computers en zeker als ze niet kunnen wat je nou juist ermee wil bereiken.

En ik stam ook rond jouw geboortejaar. Altijd goede ogen gehad, ik geloof mijn ogen soms ook niet helemaal. Vandaar ik rare zinnen schrijf😂🤪

Volgend mij zitten mijn hersens soms ook niet helemaal goed recht meer, in de digitale eisen van tegenwoordig. Ik lees altijd al slecht op schermen. Maar dit bij jou was toch echt een doosje wodka euh medicijnen bedoel ik

Heb nooit zonder toevoeging gehad.

We zullen het zien,  nu een ander soort. Dus hoop geen klachten te krijgen. 

Beterschap!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.