Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

*Sophie*

*Sophie*

13-10-2008 om 11:39

Hoe heet zo'n speciale taxi ook al weer?

waar ouderen gebruik van kunnen maken tegen een (jaarlijkse?) betaling?
Mijn vader moet morgen naar de huisarts en hij kan niet eens echt lopen. Mijn moeder heeft geen rijbewijs. Nou zal mijn vader (80) de komende tijd steeds naar de huisarts moeten (acute diabetes en 10 kilo afgevallen in 1 week tijd!) dus dacht ik aan zo'n speciaal abonnement? Maar hoe en waar regel je dat?

groetjes, Sophie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annette

Annette

13-10-2008 om 11:45

Taxi

Hoi Sophie,

Via je zorgverzekeraar kun je ziekenvervoer aanvragen.
Heb dit toevallig voor mijn vader laatst ingevuld (VGZ)
De behandelend arts moet dan ook wat invullen.
(Wij wachten nog op antwoord van het VGZ)

Daarnaast kun je ook een aanvraag indienen bij je gemeente voor vervoer, maar dan kijken ze ook naar iemands inkomen.

Groeten en succes
Annette

Sancy

Sancy

13-10-2008 om 11:49

Bedoel je

de regiotaxi?
Ik zou zoals Annette zegt even met de zorgverzekeraar en arts overleggen omdat áls je de regiotaxi bedoelt, ik hier vaak klachten hoor over de wachttijden etc.

*Sophie*

*Sophie*

13-10-2008 om 12:13

De vgz! dat was het wat ik bedoelde!

Ik zal even op hun site kijken hoe en wat. Anders kan ik het misschien idd via de gemeente proberen te regelen, ze hebben daar een 'zorgloket' weet ik sinds vanmorgen ;- )

Tja, wat een geregel allemaal he, als je ouders oud en gebrekkig worden...of is het nou gebrekig?
Maar we doen het graag voor ze natuurlijk! En met jullie hulp gaat het ook nog eens stukken efficienter en dus gemakkelijker!

VGZ dus... Dank!

Goeie tip over die klachten vwb de regiotaxi, Sancy! Daar zitten we natuurlijk niet op te wachten!

groetjes, Sophie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.